50 مدل کابینت در دکوراسیون آشپزخانه و 7 سبک دوست داشتنی

50 مدل کابینت در دکوراسیون آشپزخانه و 7 سبک دوست داشتنی

50 مدل کابینت در دکوراسیون آشپزخانه و 7 سبک دوست داشتنی

شما برای دکوراسیون آشپزخانه تان چقدر اهمیت قائل هستید؟ اگر زیاد به این بخش از خانه فکر نکرده اید، بگذارید نظرتان را عوض کنم. آشپزخانه، یکی از مهم ترین بخش های خانه است. بیش تر معماران در طراحی یک خانه، اول به سراغ آشپزخانه می روند. تقریبا بیش ترین حجم کار اجرایی نیز به آشپزخانه اختصاص دارد. شما نیز وقت زیادی را در آشپزخانه منزل خود می گذرانید. با این حساب، باید قبول کنید که آشپزخانه ها تقریبا مهم ترین بخش خانه هستند و دکوراسیون آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. احتمالا وقتی به دنبال انتخاب کابینت برای آشپزخانه خود هستید، مدل های فراوان و متنوعی را می بینید، اما آیا می دانید سبک به کار رفته در طراحی هر یک از آن ها چیست؟ اگر احساس می کنید چیز زیادی از سبک ها نمی دانید، این مطلب برای شما مفید خواهد بود. ما در ادامه، 7 سبک دوست داشتنی طراحی کابینت آشپزخانه را به شما معرفی خواهیم کرد. در کنار آشنایی با سبک ها می توانید 50 مدل کابینت را نیز ببینید.

کابینت روستیک

کابینت روستیک

شاید در گذشته، همه آشپزخانه ها لوکس، چشمگیر و پر از زرق و برق بودند. شاید همین حالا هم برخی از آشپزخانه ها چنین تمی داشته باشند و حتی تصویری که شما از آشپزخانه در ذهن خود دارید نیز چیزی شبیه به همین باشد. با این حال، این روزها سبک دیگری از دکوراسیون در آشپزخانه ها به کار می رود که نه لاکچری است و نه خیره کنند، اما آن قدر دوست داشتنی و خودمانی است که شما را عاشق خود می کند! از سبک روستیک حرف می زنیم. کابینت های روستیک، رقیب جدید کابینت های کلاسیک هستند. استفاده از چوب ساده و پرداخت نشده در این کابینت ها باعث می شود ظاهر ساده و بی آلایشی داشته باشند.

کابینت مدرن

کابینت مدرن

کابینت های مدرن از شناخته شده ترین و صد البته محبوب ترین کابینت های حال حاضر به شمار می روند. وقتی از کلمه مدرن حرف می زنیم، مفاهیم و تعاریف زیادی وجود دارند که ممکن است مد نظرمان باشند، اما منظور از کابینت های مدرن، کابینت های یک تکه، مسطح، براق و دارای خطوط افقی قدرتمند است که تزیینات اضافه ندارند و حسابی تر و تمیز و یکدست به نظر می رسند. برخی از کابینت های مدرن، حتی دستگیره هم ندارند.

کابینت معاصر

کابینت معاصر

کابینت های معاصر با کابینت های مدرن چه فرقی دارند؟ آیا اصلا سبک معاصر با سبک مدرن تفاوت دارد؟ البته که این طور است. کابینت های مدرن، ساختاری ثابت دارند، ولی انواع معاصر دارای فرم های آزادانه تری هستند. در سبک معاصر می توان از متریال های متنوع تری استفاده کرد و حتی خصوصیات دیگر سبک ها را نیز وام گرفت، اما روش به کار بردن آن ها باید امروزی باشد.

کابینت پاریسی

کابینت پاریسی

نام این سبک را کم تر شنیده اید. شاید حتی به گوشتان هم نخورده باشد. چه بهتر! اگر کابینت های پاریسی معروف نیستند، شما با استفاده از آن ها می توانید آشپزخانه ای شاخص و متفاوت داشته باشید. در سبک فرانسوی، کابینت ها دارای دسته های فلزی هستند و ممکن است شیشه هم داشته باشند.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک

به کابینت های معروف و اصیل کلاسیک می رسیم. کابینت های کلاسیک، معمولا رنگ کرم و سفید دارند، دارای تزیینات هستند و معمولا تزیینات آن ها بیش تر از خودشان به چشم می آید. شما می توانید تنوع بی نظیری از دستگیره های مورد استفاده برای کابینت های کلاسیک را مشاهده کنید که هر کدام، دارای فرم منحصر به فردی هستند.

کابینت مدیترانه ای

کابینت مدیترانه ای

کابینت های مدیترانه ای بدون شک از جنس چوب هستند. این کابینت ها ممکن است رنگ چوب طبیعی را داشته باشند یا با رنگ سفید پوشش داده شده باشند. تزیینات سبک مدیترانه ای نه خیلی زیاد و نه خیلی کم است.

کابینت ترنزیشنال

کابینت ترنزیشنال

آشپرخانه سبک ترنزیشنال که احتمال بیش تر با نام سبک تلفیقی شناخته شده است، سبکی است که شما را از سردرگم بودن بین دو سبک مدرن و کلاسیک رها می کند. اگر نمی دانید بین سبک های مدرن و کلاسیک، کدام را انتخاب کنید، این سبک به درد شما می خورد. حتی می توانید سبک های دیگر را با هم ترکیب کنید. به هر حال، محتاط باشید و ببینید کدام عناصر در کنار هم خوب به نظر می رسند.

حالا که با سبک های فوق آشنا شدید، تصاویری که برایتان گلچین کرده ایم را ببینید تا آشپزخانه دلخواه خود را با الهام گرفتن از آن ها تصور کنید.

آشپزخانه مدرن

آشپرخانه پشت مدرن

آشپزخانه مینیمال

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری