کابینت آشپزخانه مشکی

کابینت آشپزخانه سیاه رنگ!

آشپزخانه به نوعی قلب یک خانه به شمار می رود. معمولا زمانی که صحبت از طراحی این مکان می شود، رنگ های استاندارد و پرکاربرد به ذهن خطور می کنند. برای مثال در آشپزخانه های کلاسیک بیشتر رنگ های روشنی مانند سفید و کرم مورد استفاده قرار می گیرند. اما امروزه در خانه هایی با طراحی های مدرن، تمام رنگ ها وارد تمام اتاق ها شده و هر رنگی در طراحی هر کدام از اتاق های خانه به کار برده می شود و نتیجه ای که به همراه دارد نیز گاهی می تواند بسیار زیبا و قابل توجه باشد. آشپزخانه نیز از این موضوع مستثنی نیست. یکی از این رنگ های پرکاربرد در طراحی های مدرن رنگ سیاه است. در حالی که آشپزخانه های رنگی فضایی جذاب و دلباز ایجاد می کنند، آشپزخانه های سیاه رنگ ظاهری جدی تر و سنگین تر داشته و فضایی بسیار اصیل تر را به نمایش می گذارند. اما آیا شما تا به حال به استفاده از رنگ سیاه در آشپزخانه خود فکر کرده اید؟ با پویانو همراه باشید تا کاربرد کابینت آشپزخانه سیاه رنگ و تاثیر آن را مورد بررسی قرار دهیم:

کابینت آشپزخانه سیاه

علاوه بر اصالت، جدیت، شخصیت منحصر به فرد و کاریزمای رنگ سیاه، یک ویژگی دیگر این رنگ، ایجاد فضایی خاص و پر از رمز و راز و ایجاد احساساتی مانند قدرت و اقتدار در انسان است. به طور طبیعی انتخاب رنگ آشپزخانه کمی به شخصیت شما و انتظاراتی که از این مکان دارید بستگی دارد، اما اگر قدرت و جدیت رنگ سیاه مورد علاقه شما است، بررسی آشپزخانه هایی به این رنگ می تواند بسیار الهام بخش باشد.

کابینت آشپزخانه سیاه

  • درب ها و یا صفحه کابینت های سیاه رنگ

راه های بسیاری برای استفاده از رنگ سیاه و ورود آن به آشپزخانه وجود دارد. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از رنگ سیاه در تمام سطوح آشپزخانه، از کفپوش و دیوار ها گرفته تا کابینت ها و لوازم برقی، ممکن است که فضایی تاریک و آزار دهنده ایجاد کرده و روشی همراه با ریسک فراوان باشد. البته اگر شما اهل ریسک و خطر هستید مشکلی وجود ندارد، اما یکی از بهترین و ضمانت شده ترین راه ها برای به کار بردن رنگ سیاه در آشپرخانه، استفاده از این رنگ بر روی بخشی از سطوح مانند درب ها و یا صفحه کابینت ها است.

درب ها و صفحه کابینت های سیاه رنگ می توانند ظاهری قابل توجه ایجاد کرده و ترکیب آن ها با رنگ های سفید و طوسی آشپزخانه ای مدرن و متفاوتی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

درب ها و یا صفحه کابینت های سیاه رنگ

افرادی که می خواهند از کابینت آشپزخانه سیاه رنگ استفاده کنند، یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشند این است که رنگ سیاه با کدام رنگ ها هماهنگی داشته و ترکیبی مناسب ایجاد می کند. رنگ سیاه می تواند جلوه ای قدرتمند به آشپزخانه ببخشد، اما رنگی سرد و سنگین است. ترکیب آن با رنگ های دیگر می تواند این ویژگی های رنگ سیاه را کاهش داده و آن را به رنگی ملایم تر تبدیل کند. یکی از رنگ هایی که زیباترین ترکیب را با رنگ سیاه ایجاد می کند، رنگ و بافت چوب است.

چوب ظاهر خشن و سرد سیاه را ملایم تر کرده و فضای آشپزخانه را به طور کامل تغییر داده و ظاهری گرم تر و صمیمی تر به آن می بخشد. برای یک لحظه چشم های خود را بسته و آشپزخانه ای را تصور کنید که کناره ها، چهارچوب و کشو های آن از چوب بوده و سایر سطوح آن را رنگ سیاه فرا گرفته است. قطعا متوجه زیبایی این ترکیب خواهید شد.

ترکیب رنگ سیاه و چوب در کابینت آشپزخانه

  • رنگ سیاه و سبک صنعتی در آشپزخانه!

قبل از این که رنگ سیاه را در آشپزخانه خود به کار ببرید، باید به این موضوع واقف باشید که رنگ سیاه برای هر نوع آشپزخانه و دکوراسیونی مناسب نیست. برای مثال اگر به دنبال طراحی آشپزخانه ای به سبک کانتری، کلاسیک و یا مدیترانه ای هستید، استفاده از رنگ سیاه در آن ها می تواند ظاهری نا مناسب ایجاد کرده و مانند وصله ای ناجور به نظر برسد.

در حالی که استفاده از رنگ سیاه در آشپزخانه ای به سبک صنعتی می تواند نتیجه ای بی مانند و منحصر به فرد به همراه داشته باشد. سردی، سنگینی و اصالت رنگ سیاه با سبکی مانند سبک صنعتی بسیار هماهنگ بوده و فضایی مدرن و صنعتی را در اختیار شما قرار می دهد. پس قبل از به کار بردن رنگ سیاه در آشپزخانه خود، حتما ابتدا سبکی که می خواهید در این مکان طراحی کنید را مشخص کرده و سپس رنگ مناسب را برای آن انتخاب کنید.

رنگ سیاه و سبک صنعتی

  • طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه سیاه

با توسعه و پیشرفت نرم افزار های طراحی، برخی از ایده هایی که در دکوراسیون داخلی وجود دارند را می توان ابتدا به صورت سه بعدی طراحی کرده و آن را مشاهده کرد و قبل از اجرای اصلی بر روی آن فکر کرده و تغییرات لازم را اعمال کرد. برای این که بدانید استفاده از رنگ سیاه در آشپزخانه شما، اقدام  درستی است یا خیر، می توانید قبل از به کار بردن رنگ سیاه در این مکان، طراحی سه بعدی آن را انجام داده و نتیجه را مشاهده کنید. با این روش می توانید تمام راه هایی که امکان استفاده از رنگ سیاه در آشپزخانه را در اختیار شما قرار می دهد را بررسی کنید.

برای مثال می توانید تمام آشپزخانه را به رنگ سیاه تبدیل کرده و یا بخشی از کابینت ها، دیوار ها و یا زمین را سیاه کرده، آن را با رنگ های دیگر ترکیب کرده و نتیجه را مشاهده کنید. سپس می توانید مدلی را که با آشپزخانه و سلیقه شخصی شما سازگار تر است را انتخاب کنید.

طراحی سه بعدی آشپزخانه سیاه رنگ

  • کابینت آشپزخانه سیاه به سبک روستیک

شاید ترکیب رنگ سیاه با سبک روستیک، ترکیب درستی نباشد، درست مانند سبک های کانتری و کلاسیک… حتی این ترکیب دیگر یک آشپزخانه با تم سیاه رنگ نیز به شمار نمی رود، اما اگر هم به سبک روستیک علاقه مند هستید و هم اصالت و جدیت رنگ سیاه شما را مجذوب خود کرده است می توانید به سبکی مدرن این دو را با یکدیگر ترکیب کنید. یکی از ویژگی های برجسته سبک روستیک استفاده از چوب های طبیعی و خام است که به محیط گرما بخشیده و احساسی از حضور در طبیعت را ایجاد می کند.

رنگ سیاه نیز با جدیت و شخصیت منحصر به فردی که دارد شناخته می شود. به همین دلیل اگر به دنبال آشپزخانه ای روستیک هستید، بهتر است که از رنگ سیاه تنها به عنوان عنصری تزئینی استفاده کرده و بیشترین سطوح را به چوب اختصاص دهید. با این روش هم می توانید زیبای رنگ سیاه را به آشپزخانه خود آورده و هم با بافت و ظاهر طبیعی چوب، فضایی گرم و دوست داشتنی برای خود ایجاد کنید. زیرا همان طور که گفته شد یکی از مناسب ترین رنگ ها برای ترکیب با سیاه، رنگ چوب است. در واقع این ترکیب جلوه ای مدرن از سبک روستیک را به نمایش خواهد گذاشت.

آشپزخانه ای سیاه به سبک روستیک