چیدمان گل و گیاه در منزل : فضای سبزتان را متفاوت طراحی کنید

چیدمان گل و گیاه در منزل : فضای سبزتان را متفاوت طراحی کنید

چیدمان گل و گیاه در منزل مبحث جالبی است. حال و هوای سبز و زندگی بخش گیاهان برای تکمیل دکوراسیون هر منزلی لازم است. گذشته از این، باید خوب بدانید که چطور می توان این حال و هوا را جذاب تر کرد و از آن برای جلوه دادن به دکوراسیون بهره گرفت.

اگر اهل جمع آوری کلکسیون گیاهان زینتی مختلف هستید یا این که فقط می خواهید تنها گلدان خود را به گونه ای متفاوت در دکوراسیون به کار بگیرید، مطمئن باشید که ایده های بسیار جذابی پیش رو دارید. روش های گوناگونی برای چیدمان گل و گیاه و شکل دادن به فضای سبز منزل وجود دارد که در عین ترتیب دادن به گلدان های شما باعث زیباتر شدن فضای منزل تان نیز می شود. هر کدام از ایده های موجود برای انجام این کار جذابیت خودشان را دارند و با این تنوعی که شامل می شوند، با هر سلیقه ای جور درمی آیند.

در این مطلب با چند ایده جذاب و متفاوت به شما خواهیم گفت که چطور می توانید فضای سبز منزل خود را جذاب طراحی کنید! همراه پویانو باشید.

استند گل و گیاه

اگر بخواهیم یکی از پرطرفدارترین گزینه های امروزی برای چیدمان گیاهان در منزل را معرفی کنیم، بدون شکل آن مورد استند خواهد بود. استندها این روزها کاربردهای بی شماری در دکوراسیون منازل و دیگر فضاها پیدا کرده اند. چیدمان گل و گیاه هم یکی از چندین کاربرد آن ها به شمار می رود. تنوع شکل، جنس و اندازه استندهای موجود به شما این امکان را می دهد که با توجه به سبک دکوراسیون خود، مدل مناسب را پیدا کرده و گلدان های خود را سروسامان بدهید.

آویز گل و گیاه

اگر نمی خواهید گیاهان تان را داخل قفسه و استند یا روی زمین بگذارید، چرا آویزان شان نمی کنید؟ گلدان های شما می توانند به جای قرار گرفتن روی یک سطح از سقف یا دیوار آویزان باشند. برای این کار می توانید آویزهای مخصوص تهیه کنید یا خودتان با توجه به سایز گلدان ها و ارتفاعی که می خواهید از سطح زمین داشته باشند، یک آویز برای آن ها درست کنید. اگر چند گلدان را در کنار هم آویزان کنید، ترکیب بسیار جالبی به دست خواهد آمد.

باغچه

حتما با خودتان می گویید که باغچه مال حیاط است! حالا چه ربطی به دکوراسیون داخلی منزل دارد؟ من ربطش را به شما می گویم. ارتباط و تناسب را کنار بگذارید و به فکر خلاقیت و نوآوری باشید. اگر شما بخواهید داخل منزل تان باغچه داشته باشید، حتما خواهید توانست و هیچ کس هم نیست که بتواند منصرف تان کند. فکرش را بکنید که یک باغچه مینیاتوری و زیبا در گوشه ای از دکوراسیون منزل تان چقدر جذاب و دلفریب خواهد بود. شما می توانید یک ظرف بزرگ را با خاک مناسب پر کرده و گیاهان تان را از گلدان های شان به آن منتقل کنید.

پلکان

شاید این ایده را قبلا به چشم خود دیده باشید. گلدان ها می توانند پلکان منزل شما را به فضای زیبایی تبدیل کنند. پلکان منازل، معمولا فضاهای خالی زیادی دارند که بسیاری از اوقات هیچ ایده ای برای پر کردن و شکل دادن به آن ها به ذهن ما نمی رسد. در چنین حالتی اگر برای قرار دادن گلدان های تان در فضای منزل هم فکر مناسبی ندارید، می توانید آن ها را پشت سر هم روی پله ها بگذارید. با این کار پله های خسته کننده تان را هم زیبا خواهید کرد.

تراریوم

از جالب ترین ایده های جدیدی که برای نگهداری از گیاهان خانگی ارائه شده و طرفداران آن هم روز به روز در حال افزایش هستند، ساخت تراریوم است. تراریوم ها محفظه های کوچکی هستند که رطوبت تبخیر شده از سطح گیاهان داخل خود را از طریق میعان به آن ها برمی گردانند و به همین خاطر، شما را از گرفتاری آبیاری مداوم رها خواهند کرد. در واقع می توان گفت که تراریوم ها نمونه کوچکی از گلخانه ها هستند که با زیبایی منحصر به فرد و کاربرد بی نظیرشان به گزینه های جالبی برای دکوراسیون داخلی منزل تبدیل شده اند.

دیوارکوب گل و گیاه

گلدان های دیوارکوب را دیده اید؟ اگر این طور نیست، احتمالا از دیدن آن ها شگفت زده خواهید شد. این گلدان ها می توانند مثل قاب عکس و بسیاری از لوازم دکوری دیگری که به دیوار قسمت های مختلف منزل تان می زنید، به سطح دیوار کوبیده شوند. خیلی خوب می شود که گلدان های زیبای منزل تان را به شکل یک گالری کوچک سبز رنگ به دیوار بزنید. اگر یک دیوار خالی دارید که نمی دانید برای تزیین آن چه کار کنید، حتما این ایده را در ذهن خود داشته باشید.

سبد گل

حتما نباید گیاهان تان را داخل گلدان های سرامیکی یا سفالی بگذارید. اصلا قرار نیست آن ها را داخل گلدان بگذارید! فکرتان را کمی باز کنید تا بتوانید گزینه های جالب تری را که تا به حال کم تر دیده شده، پیدا کنید. گیاهان شما می توانند به جای قرار گرفتن داخل گلدان ها، درون یک سبد کنفی قرار بگیرند. برای این کار، لازم است یک ظرف داخل سبد کنفی تان بگذارید و خاک را داخل آن بریزید. گیاه را داخل سبد قرار دهید و از ظاهر متفاوت آن لذت ببرید.

شلف

از ایده های همه پسندانه و مرسومی که این روزها برای چیدمان گل و گیاه در منازل به کار می رود، استفاده از شلف ها و قفسه هاست. شلف های فضاهای بسیار مناسبی برای جای دادن گلدان های متعدد هستند. اگر یک شلف دارید که برخی قسمت های آن خالی مانده، می توانید فضای آن را به گلدان های تان اختصاص بدهید. اگر هم دوست داشته باشید، می توانید یک شلف مجزا برای گلدان های تان در نظر بگیرید و آن ها را به خوبی نظم دهید.

طاقچه در چیدمان گل و گیاه

طاقچه ها هنوز از مد نیفتاده اند. احتمالا هیچ وقت هم این گونه نخواهد شد. پیشنهاد من برای کسانی که در منزل خود طاقچه دارند، این است که گلدان های خود را روی سطح آن ها بگذارند. اگر طاقچه ندارید و این ایده را پسندیده اید، با یکی دو تخته کوچک می توانید آن را به اجرا درآورید. خوبی طاقچه ها به این است که وقتی گیاهان تان را روی آن ها قرار می دهید، قد می کشند و از دو طرف آن به سمت پایین سرازیر می شوند.

میز

اگر یک میز قدیمی و بلااستفاده در منزل خود دارید که مدت هاست می خواهید از دستش خلاص شوید، صبر داشته باشید! احتمالا این میز کهنه و بدون کاربرد برای سروسامان دادن به وضع گلدان های تان به کار می آید. شما می توانید به سادگی تمام از همین وسیله قدیمی برای ایجاد فضای سبز کوچک منزل تان استفاده کنید و با دادن یک کاربرد مفید به میز، آن را از دور انداخته شدن نجات دهید.

 

 

 

تحریریه پویانو