با چیدمان میز کار بر اساس فنگ شویی به فردی آرام و خلاق تبدیل شوید!

چیدمان میز کار

با چیدمان میز کار بر اساس فنگ شویی به فردی آرام و خلاق تبدیل شوید!

بر اساس باور چین باستان، انرژی «چی» ماهیت اصلی زندگی است و فنگ شویی روشی فیزیکی برای چیدمان اشیاء موجود به گونه ای است که این انرژي بتواند به شکلی آزاد و راحت در جریان باشد. بر اساس این باور اگر انرژی چی به شکلی منظم در مکان حرکت کند، تغذیه شده و افزایش می یابد. معمولا از فنگ شویی در طراحی و دکوراسیون خانه و محیط زندگی خود استفاده می کنیم، اما چرا در مکانی مانند دفتر کار و یا میز کار که تقریبا نیمی از روز خود را در آن سپری کرده و حتی شاید بیشترین استرس ها را در آن تجربه می کنیم از فنگ شویی بهره نمی بریم؟ ما در این مطلب به چیدمان میز کار بر اساس فنگ شویی که می تواند فضایی آرام تر و خلاقانه تری را برای شما به ارمغان بیاورد خواهیم پرداخت. پس با پویانو همراه باشید:

چیدمان میز کار بر اساس فنگ شویی

  • فضایی ساده، فرح بخش و تمیز برای میز کار

نظم و ترتیب یکی از قانون های اساسی فنگ شویی به شمار می رود. به همین دلیل یکی از اولین اقداماتی که باعث می شود در محیط کار و یا میز کار شما انرژی چی به راحتی در جریان باشد، این است که سطح مورد نظر، یعنی میز کار خود را ساده و مرتب نگه دارید. حتی اگر انرژی چی را نادیده گرفته و به آن باور و یا توجه نداشته باشید، باز هم زمانی که فضای اطراف شما نامرتب و بهم ریخته باشد، انرژي روحی و جسمی شما به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت. پس برای این که جریان انرژی بهبود یابد ابتدا از لوازم اضافه موجود بر روی میز کار خود خلاص شده و آن را مرتب کرده و سپس این سطح را به 9 بخش خیالی تقسیم کنید. پس اگر آماده هستید همین الان کار را شروع کنید…

فضایی ساده، فرح بخش و تمیز برای کار در چیدمان میز کار

  • بخش 1: نماد فراوانی، برکت و رفاه در چینش میز

بخش بالا و سمت چپ میز کار، نمادی از برکت و رفاه به شمار می رود. از این بخش می توانید برای جذب فراوانی و برکت به زندگی خود بهره ببرید. به همین دلیل اشیائی مانند گل های زنده، لوازم و اشیاء با ارزش و یا کامپیوتر خود را در این نقطه قرار بدهید تا راه ورود برکت به زندگی شما باز شود.

نماد فراوانی، برکت و رفاه در چیدمان میز کار

  • بخش 2: نماد شهرت و منزلت در فنگ شویی

بخش میانی بالای میز کار نشان دهنده عزت نفس و احترام است. اگر کمی دقت کنید متوجه خواهید شد که معمولا در دفاتر کاری اسم افراد در این بخش میز قرار داده می شود! به همین دلیل می توانید اشیائی که موفقیت را به شما یادآوری کرده، هویت احترام آمیز شما را نمایان کرده و انرژی شما را افزایش می دهند را در این بخش قرار دهید. بر اساس باور فنگ شویی بهتر است که تقدیر نامه ها و جوایز کاری ای که دریافت کرده اید، دیپلم های افتخار و کارت ویزیت خود را در این قسمت قرار داده و راه را برای ورود شهرت و احترام به زندگی خود باز کنید.

 نماد شهرت و منزلت در چیدمان اتاق کار

  • بخش سوم: نماد عشق، ازدواج و روابط در دکور میز کار

برای موفقیت در عشق و روابط خود در زندگی شخصی، به گوشه سمت راست و بالای میز کار خود توجه کنید. در این بخش می توانید هدایا، گل ها و یا عکس هایی که از همسر و یا عشق خود در اختیار دارید را قرار دهید. اما اگر تنها هستید نیز نگران نباشید؛ در این بخش چند وسیله ای را که به شما دوست داشتن و اهمیت وجود شما را یادآوری می کنند قرار دهید.

نماد عشق، ازدواج و روابط در دکور میز کار

  • بخش 4: نماد خانواده در سبک فنگ شویی

بر اساس فنگ شویی، سمت چپ بخش میانی میز نشان دهنده و نماد خانواده است. قرار دادن یک عکس خانوادگی در این بخش باعث خواهد شد تا احساس بهتری را تجربه کنید و انرژی بیشتری بیابید. این کار باعث می شود تا زمان هایی که انرژي خود را از دست داده اید و یا زمانی که حال روحی مناسبی ندارید در یک لحظه به خاطر بیاورید که تنها نیستید… استفاده از قاب چوبی برای این عکس خانوادگی از نظر فنگ شویی بسیار مناسب تر خواهد بود.

نماد خانواده در اتاق

  • بخش 5: نماد سلامتی در چیدمان میز کار

قسمت میانی میز کار شما نمادی از سلامتی است و سلامت جسمی و روحی را تمثیل می کند. برای این که انرژی چی بتواند به شکل راحت تری بر روی میز حرکت کرده و قابلیت چرخش و جریان آن بهبود یابد، تلاش کنید تا جای ممکن این بخش از میز را خالی نگه دارید. بر اساس باور فنگ شویی هر چه انرژی آزادانه تر حرکت کند، انرژی شما به همان میزان بهبود خواهد یافت.

نماد سلامتی در چیدمان میز کار

  • بخش 6: نماد خلاقیت در چیدمان میز کار

در بخش سمت راست میانی میز می توانید دفتر یادداشت خود و یا هر چیزی که خلاقیت شما را افزایش داده و برای شما الهام بخش است را قرار دهید. فراموش نکنید که هر چیزی که برای شخص شما بهتر است می تواند در این بخش مورد استفاده قرار بگیرد؛ پس خلاقیت خود را به کار بگیرید…

 نماد خلاقیت در چیدمان میز کار

  • بخش 7: نماد عقل، خرد و توسعه شخصی در چیدمان میز کار

بر اساس فلسفه فنگ شویی، بخش پایینی و سمت چپ میز نمادی از عقل و دانش به شمار می رود. به همین دلیل می توانید یک جمله حکیمانه که عقل و خرد را به شما یادآوری می کند در این بخش چسبانده و یا یک کتاب مورد علاقه خود را در آن قرار دهید. هر چه که دانش و خرد شما را افزایش دهد می تواند در این بخش مورد استفاده قرار بگیرد.

نماد عقل، خرد و توسعه شخصی در چیدمان میز کار

  • بخش 8: نماد موقعیت حرفه ای و کاری در چیدمان میز کار

قسمت میانی و پایین میز کار نشان دهنده موقعیت کاری و حرفه ای شما است. باز هم برای چرخش راحت انرژی و افزایش آن بهتر است که این بخش را تا جای ممکن خالی نگه دارید و یا می توانید از جملات الهام بخشی که در رسیدن به هدف کاری شما می توانند الهام بخش بوده و انرژی شما را افزایش دهند بهره ببرید.

 نماد موقعیت حرفه ای و کاری در چیدمان میز کار

  • بخش 9: نماد سفر و روابط اجتماعی در چیدمان میز کار

اگر به کمک نیاز دارید به قسمت پایینی سمت راست میز توجه کنید! قرار دادن یک تلفن همراه و یا ثابت در این بخش ایده بسیار مناسبی خواهد بود. هم چنین می توانید عکس دوستان مورد علاقه خود که با آن ها بسیار در ارتباط هستید و یا تصاویر و المان هایی از شهر ها و کشور هایی که می خواهید به آن ها سفیر کنید را در این بخش قرار دهید.

نماد سفر و روابط اجتماعی در چیدمان میز کار

در نهایت فراموش نکنید که تمام این نکاتی که به آن ها پرداخته شد تنها یک وسیله برای ایجاد فضایی بهتر برای کار کردن و زندگی شما هستند. البته که این موارد می توانند زندگی شما را راحت تر کرده، کیفیت آن را افزایش داده و جذابیت و انرژی بیشتری به آن ببخشند، اما در نهایت همه چیز به خود شما بستگی دارد.