چیدمان میز غذاخوری برای روز های خاص!

چیدمان میز غذاخوری

چیدمان میز غذاخوری برای روز های خاص!

در روز های خاص و یا در زمان هایی که مهمان ویژه ای دارید، چیدمان و زیبایی میز غذاخوری به اندازه غذاهای خوشمزه و زیبایی که آماده می کنید، اهمیت دارد. زمانی که می خواهید چیدمان میز غذا خوری را انجام دهید نکاتی وجود دارد که باید به آن ها توجه داشته باشید و این نکات بسته به این که میز را برای چه کاری می خواهید تزئین کنید تغییر می کند. چیدمان میز غذاخوری در روزی خاص، در مهمانی های دوستانه، مهمانی خانوادگی، تولد و یا غیره قابل تغییر است. برای این که بدانید چیدمان میز غذاخوری به چه صورت انجام می شود با پویانو همراه باشید:

  • انتخاب رومیزی

اولین اقدم برای تزئین و چیدمان میز غذا خوری، انتخاب رومیزی مناسب است. از آن جایی که رومیزی اولین وسیله ای است که برای چیدمان میز انتخاب می کنید، دستمال ها، سرویس غذا خوری و سایر لوازمی که بر روی آن قرار می گیرند نیز باید با رومیزی هماهنگی داشته باشند. شاید در یک مهمانی دوستانه هماهنگی تمام لوازم و اکسسوار ها با یکدیگر اهمیتی نداشته باشد، اما در یک شام رسمی و مجلسی، هماهنگی تمام لوازم با یکدیگر از باید ها به شمار می رود.

تزئین و چیدمان میز غذا خوری، انتخاب رومیزی

  • چیدمان صحیح ظروف

یکی از مهم ترین نکاتی که در چیدمان میز غذاخوری باید به آن توجه داشته باشید، مکان صحیح قرار گیری ظروف غذاخوری، لیوان ها، قاشق، چنگال و غیره است. در چیدمان صحیح ظروف، قاشق و کارد در سمت راست بشقاب ها و لیوان در بالای آن دو قرار می گیرد. هم چنین چنگال در سمت چپ بشقاب و اگر دو سایز چنگال وجود داشته باشد، چنگال کوچک تر در سمت چپ چنگال بزرگ تر قرار می گیرد. در مورد بشقاب ها، ابتدا بشقاب غذاخوری در زیر قرار گرفته و بشقاب سالاد بر روی آن قرار می گیرد. اگر در سرو غذا سوپ و دسر نیز وجود داشته باشد، بشقاب سوپ خوری نیز بر روی آن ها قرار می گیرد. برای این که میز بیش اندازه شلوغ نشود، بهتر است که ظروف مربوط به دسر را بعد از اتمام غذا و جمع شدن ظروف کثیف، بر روی میز قرار بدهید. در صورت استفاده از دستمال های مخصوص غذا، آن ها را بر روی بشقاب ها و یا سمت چپ چنگال ها قرار بدهید.

چیدمان صحیح ظروف

  • چیدمانی زیبا با گل های طبیعی

در چیدمان و تزئین میز غذاخوری یکی از جزئیاتی که باید به آن توجه شود، انتخاب گل مناسب برای روی میز غذاخوری است. می توانید بر اساس فصل و یا بر اساس چیدمان خود، گل مناسب را انتخاب کنید. رنگ گل را با توجه به رنگ رومیزی و یا سایر رنگ های موجود بر روی میز انتخاب کنید. با استفاده از گل در چیدمان میز غذاخوری فضایی شیک و زیبا ایجاد کنید.

چیدمانی زیبا با گل های طبیعی

در مناسب های مختلف با ایجاد کمی تغییر در چیدمان ظروف و اکسسوار هایی که در اختیار دارید، می توانید چیدمان های متنوع و متفاوت انجام دهید. برای مثال اگر برای فرزندان و دوستان آن ها میز غذاخوری را آماده می کنید، با انجام چند کار خلاقانه زمانی شاد و سرگرم کننده را برای آن ها در هنگام صرف غذا ایجاد کنید و یا زمانی که غذای دریایی آماده کرده اید با استفاده از چند وسیله تزئینی ساده میزی با تم دریایی آماده کرده و از غذای خود لذت ببرید.

با بررسی و جستجو در مدل های زیبای چیدمان میز غذاخوری، از آن ها الهام گرفته و چیدمان مورد نظر خود را انجام بدهید. فراموش نکنید که هر زمانی را که در کنار عزیزان خود برای غذا خوردن صرف می کنید، زمانی خاص و با ارزش است.

بررسی و جستجو در مدل های زیبای چیدمان میز غذاخوری

بررسی و جستجو در مدل های زیبای چیدمان میز غذاخوری

بررسی و جستجو در مدل های زیبای چیدمان میز غذاخوری

بررسی و جستجو در مدل های زیبای چیدمان میز غذاخوری

بررسی و جستجو در مدل های زیبای چیدمان میز غذاخوری