چیدمان مناسب لوازم ورزشی در خانه

چیدمان مناسب لوازم ورزشی در خانه

چیدمان مناسب لوازم ورزشی : با تمام شدن فصل تابستان، تحرک و فعالیت ما نیز کاهش می یابد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به تناسب اندام خود اهمیت می دهید و یا می خواهید که با سلامت فصل سرما را آغاز کنید، در خانه یک مکان مناسب برای ورزش کردن آماده کنید.

ورزش کردن می تواند تبدیل به عادت شود؛ اما برای این موضوع نیازی نیست که حتما در باشگاه های ورزشی ثبت نام کنید. برای این که در زمستان سرحال تر باشید و تناسب اندام خود را حفظ کنید، در گوشه ای از خانه مکانی برای ورزش کردن ایجاد کنید. اگر در خانه اتاقی اضافه برای قرار دادن لوازم ورزشی در آن ندارید، به راحتی می توانید گوشه ای از اتاق خواب و یا اتاق نشیمن را به مکانی برای ورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس تبدیل کنید.

  • اتاق مجزا در چیدمان مناسب لوازم ورزشی :

اگر می توانید اتاقی مجزا برای ورزش کردن و قرار دادن لوازم ورزشی ایجاد کنید، کار را از زمین شروع کنید. اگر کف زمین با کفپوش های چوبی پوشیده شده است، از کفپوش های نرم مخصوص ورزش استفاده کرده و زمین را با آن ها بپوشانید. مناسب ترین این کفپوش ها برای خانه، کفپوش های تاتامی هستند که در رنگ های مختلف وجود داشته و مانند پازل در کنار یکدیگر قرار می گیرند. با استفاده از این مدل کفپوش ها هر زمان که خواستید می توانید آن ها را از هم جدا کرده و زمین را به حالت اول برگردانید.

در صورت استفاده از تردمیل برای دویدن، دستگاه را در مقابل پنجره قرار دهید تا هنگام ورزش کردن از هوای تازه و انرژی نور خورشید نیز بهره مند شوید. اگر از چندین وسیله ورزشی با هم استفاده می کنید، مدل های تاشوی آن ها را تهیه کنید تا بتوانید از فضا به راحتی استفاده کنید.

اگر ترجیح می دهید که بیشترورزش هایی مانند یوگا و پیلاتس انجام دهید، داخل اتاق یک تلویزین قرار بدهید تا در هنگام ورزش کردن برنامه های مورد علاقه خود را نیز دنبال کرده و یا یک سیستم صوتی تهیه کنید تا بتوانید در حین ورزش به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید.

می توانید رنگ اتاق را نیز تغییر دهید؛ از رنگ هایی مانند نارنجی و زرد برای افزایش سرعت و انرژی خود بر روی دیوار ها استفاده کنید. استفاده از آینه، کمد های رنگی، لباس های ورزشی زیبا و حتی قرار دادن نماد های تیم ورزشی مورد علاقتان می تواند در بالا بردن انرژی شما هنگام ورزش کردن تاثیر گذار باشند.

  • چیدمان مناسب لوازم ورزشی در گوشه ای از سالن:

برای زمین از بالشتک های مخصوص پیلاتس استفاده کنید. اسپیکر های کوچک، لوازم ورزشی تا شو، وزنه های کوچک رنگی و تشکچه های مختلف، لوازم کوچکی هستند که هنگام ورزش کردن می توانند انرژی شما را افزایش دهند.

هنگام آماده کردن اتاق به این نکات توجه کنید:

  • اگر به طور مرتب ورزش می کنید به جای خرید لوازم ورزشی ارزان قیمت، از لوازم با کیفیت و ایمن استفاده کنید.
  • مراقب باشید تا دستگاه ورزشی ای که تهیه می کنید تمام فضای شما را اشغال نکند. ابتدا مکان مورد نظر خود را اندازه گیری کنید و بعد لوازم ورزشی خود را خریداری کنید. سعی کنید دستگاه های ورزشی چند کاره تهیه کنید تا در استفاده از فضا صرفه جویی کنید.
  • به ایمنی توجه کنید. همیشه یک تلفن بی سیم و هدفون در کنار خود داشته باشید. یک جعبه کمک های اولیه نیز برای زمان بروز حادثه در دسترس داشته باشید.
  • اگر صاحب فرزند هستید برای جلوگیری از بروز حادثه، درب اتاق ورزش را بسته نگه داشته و لوازم ورزشی خود را در مکانی دور از دسترس قرار دهید.
  • حتما دقت کنید که در مکانی که ورزش می کنید حداقل یک پنجره وجود داشته باشد و هنگام ورزش کردن پنجره را چندین بار باز و بسته کنید تا هوای تازه وارد اتاق شود.

اتاق خواب، در صورت داشتن فضای کافی، مکان مناسب تری برای ورزش کردن است. به خصوص اگر در کنار پنجره فضای خالی وجود داشته باشد.

در صورت قرار دادن وسیله ورزشی در سالن، اگر امکان قرار دادن آن در کنار پنجره وجود ندارد، دستگاه را رو به تلویزین و یا یک تابلوی زیبا قرار بدهید.

  • انرژی خود را افزایش بدهید.

تماشا کردن خود هنگام ورزش کردن، باعث افزایش انرژی شما خواهد شود؛ می توانید از آینه های قدی بدون قاب بر روی دیوار استفاده کنید.  نصب سیستم صوتی با کیفیت نیز می تواند باعث افزایش انرژی هنگام ورزش کردن شود. اگر در گوشه ای از سالن ورزش می کنید، برای این که مدام لوازم ورزش خود را جا به جا نکنید از کمد های دکوراتیو و زیبا در آن گوشه استفاده کنید، تا هم وسایل ورزشی خود را در آن قرار دهید و هم دکوراسیون منزل خود را زیبا نگه دارید.