پوشش های پنجره با ایده هایی مدرن برای حفظ حریم خصوصی و زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی

انواع پوشش پنجره ها با ایده هایی مدرن

پوشش های پنجره با ایده هایی مدرن برای حفظ حریم خصوصی و زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی

پوشش های پنجره : پنجره ها در منزل پل اتصال شما با دنیای پیرامون تان است و این که چه نوع پرده و پوششی برای آن‌ها انتخاب کنید به وضوح بیانگر سبک دکوراسیون داخلی منزل شما خواهد بود. پنجره‌ها را بدون پرده رها کردن جلوه‌ای مدرن و شیک به خانه‌های چوبی و کلبه‌ای در مناطق مسکونی خلوت می‌دهد. اما افرادی که در اطراف منزل شان خانه‌های دیگر، پیاده رو و خیابان است واقعا نمی‌توانند این گزینه را انتخاب کنند.

اگر احساس می‌کنید که آویزان کردن پرده با دکور مینیمالیست منزل تان در تضاد است و پرده‌های کرکره ای نیز در جلوه مدرن منزل تان زیادی ساده و بی روح به نظر می‌رسد باید بگوییم که انتخاب‌های جایگزین متعددی پیش روی شماست.

در این جا با چند ایده پوشش پنجره آشنا می‌شوید که در عین حال که حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند نشان دهنده سبک دکوراسیون انتخابی شماست.

انواع پوشش های پنجره

پوشش پنجره با شیشه های مات

پوشش پنجره با ایده‌هایی مدرن

شیشه‌های مات، برچسب مات کن و شیشه‌های طرح دار مات روشنایی را به داخل اتاق هدایت می‌کنند و در عین حال از آثار هنری، لوازم چوبی و دیگر لوازم خانگی تان در برابر رنگ پریدگی به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت می‌کنند. آن ها همچنین به کاهش صورتحساب‌های سرمایشی و گرمایشی منزل شما کمک می‌کنند و از سوی دیگر حریم خصوصی شما را حفظ کرده و منظره‌های بدنمای آن طرف پنجره را نیز پنهان می‌کنند.

پوشش پنجره با ایده‌هایی مدرن

این نوع پوشش پنجره به خصوص برای کسانی که به دلیل داشتن آلرژی یا حساسیت به گرد و خاک و یا موی حیوانات خانگی نمی‌توانند از پرده‌ها که این نوع مواد را به خود جذب می‌کنند استفاده کنند مناسب می‌باشد. شیشه‌های مات حریم خصوصی شما را حفظ می‌کند بدون این که دید شما را به طور کامل به فضای بیرون از پنجره ببندد. این نوع پوشش پنجره را می‌توان با قلم زنی روی شیشه، استفاده از برچسب شیشه مات کن و یا اسپری رنگ ایجاد کرد. با توجه به نیازتان می‌توانید بخشی از شیشه یا کل آن را مات کنید.

پوشش پنجره را می‌توان با قلم زنی روی شیشه، استفاده از برچسب شیشه مات کن و یا اسپری رنگ

برچسب های دکوری شیشه انتخاب‌های بی شماری از جمله مدل شیشه ویترای شده، تصاویر رنگی و حتی مدل‌های سایه روشن را در اختیارتان می‌گذارد. بسیاری از این برچسب ها به سادگی قابل جداشدن هستند بنابراین می‌توانید هر وقت که دکوراسیون داخلی منزل تان را تغییر دادید آن ها را نیز عوض کنید.

برچسب های دکوری شیشه انتخاب‌های بی شماری از جمله مدل شیشه ویترای

شیشه‌های مات، برچسب مات کن و شیشه‌های طرح دار مات روشنایی را به داخل اتاق هدایت می‌کنند

ویترای کردن شیشه پنجره‌ها در خانه‌های قدیمی تر جلوه زیباتری دارند اما در خانه‌های سبک جدید نیز می‌توانید آن ها را استفاده کنید.

ویترای کردن شیشه پنجره‌ها در خانه‌های قدیمی

آن ها به صورت شیشه‌های ویترای شفاف و نیز سبک رنگی سنتی موجود هستند که هم می توانند پر نقش و نگار باشند و یا به اندازه دلخواه شما ساده و بی پیرایه باشند.

پوشش های پنجره با صفحه های مشبک

پوشش های پنجره با صفحه‌های مشبک

صفحه های فلزی با برش لیزری، ساختار و جلوه ویژه ای به پنجره‌های شما می دهند و برخی از آن ها دارای صفحه‌های کشویی هستند که در روزهای خوب گردش هوا را در اتاق تان میسر می‌کنند.

صفحه های تاشو آلرژن ها یا تحریک کننده‌ها مانند موی حیوانات خانگی و گرد و غبار را در خود راه نمی‌دهند. علاوه بر استفاده از آن ها در مقابل پنجره‌ها می‌توانید از آن ها به عنوان جداکننده فضای داخل اتاق ها نیز استفاده کنید.

صفحه های فلزی با برش لیزری، ساختار و جلوه ویژه ای به پنجره‌های شما می دهند

صفحه های قابل حمل دو تکه یا سه تکه هم در مدل های پرنقش و نگار و هم ساده موجود هستند و جایگزین راحتی برای پوشش های پنجره دائمی تر می‌باشند.

صفحه های فلزی با برش لیزری، ساختار و جلوه ویژه ای به پنجره‌های شما می دهند

صفحه های فلزی با برش لیزری، ساختار و جلوه ویژه ای به پنجره‌های شما می دهند

پوشش های پنجره با صفحه‌های مشبک

شید پنچره ها

شید پنجره‌ها به لطف وجود پارچه های جدید که نور UV را فیلتر می‌کنند

شید پنجره‌ها به لطف وجود پارچه های جدید که نور UV را فیلتر می‌کنند دوباره محبوب شده اند. بسیاری از آن ها را می‌توانید با کمترین زحمت و یا با لمس یک ریموت بالا و پایین ببرید. برای داشتن جلوه‌ای ویژه می‌توانید از شاخه های دکوری در جلوی آن ها استفاده کنید یا این که آن ها را در طرح هایی انتخاب کنید که دکوراسیون داخلی منزل شما را تکمیل می‌کند. حتی می توانید برای داشتن اتاقی با دکوراسیون خاص ورق این شیدها را با متریال های دلخواه تان جایگزین کنید.

روی شیدهایی که پنل شان محکم است یا آن‌هایی که دارای لوورهای قابل تنظیم می‌باشند

روی شیدهایی که پنل شان محکم است یا آن‌هایی که دارای لوورهای قابل تنظیم می‌باشند می توانید نقاشی کنید یا تصویر دلخواه تان را چاپ کنید تا با طرح رنگ اتاق تان بیشتر هماهنگ شود.

پوشش های پنجره با اثر هنری

پوشش های پنجره با اثر هنری

آثار هنری در سایز و شکل مناسب را در هر اتاق می‌توان به صورت چند منظوره استفاده کرد. نقاشی مورد علاقه تان را روی پنجره اتاق تان آویزان کنید تا در طول روز به عنوان اثر هنری و در شب به عنوان پرده و مانع روشنایی عمل کند. نقشه ها و پوستر ها را نیز می‌توانید به صورت پرده یا شید استفاده کنید که هم از حریم خصوصی شما محافظت کند و هم به اتاق تان رنگ و طرح اضافه کند. نشانه ها به صورت فلزی، نئونی و یا هر متریال دیگری عنصری غریب و جذاب به آشپزخانه، اتاق بازی یا اتاق خواب کودکان اضافه می‌کنند.

آثار هنری در سایز و شکل مناسب را در هر اتاق می‌توان به صورت چند منظوره استفاده کرد

پوشش های پنجره با گیاهان

پوشش های پنجره با گیاهان

گیاهان به خصوص گونه های بلند و متراکم زمانی که در لبه داخلی پنجره‌ها کاشته شوند نه تنها حریم خصوصی را حفظ می‌کنند بلکه یک عنصر زیبایی بخش هستند و هوای اتاق را نیز تصفیه می‌کنند. زمانی که یک باغچه سبزی کنار پنجره آشپزخانه تان داشته باشید موقع آماده کردن وعده های غذایی به سبزهای تازه دسترسی دارید. گلدان های پنجره‌ای بیرونی را می‌توان با گل و گیاهان بلندتر پر کرد که هم به فضا رنگ اضافه می‌کنند و هم از بیرون و داخل مثل پرده عمل کرده و از حریم خصوصی محافظت می‌کنند. امیدواریم این چند ایده پوشش مدرن برای پنجره‌ها برای شما مفید و الهام بخش بوده باشد.

پوشش های پنجره با گیاهان

 

 

 

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: freshome.com