پوشش سرویس بهداشتی با 9 جایگزین کاشی در سرویس

جایگزین کاشی در سرویس بهداشتی

پوشش سرویس بهداشتی با 9 جایگزین کاشی در سرویس

یکی از مهم ترین ویژگی های دکوراسیون و طراحی های خوب، که آن ها را از طراحی های معمولی جدا می کند، استفاده از عناصری غیر معمول است که عادت ها را زیر پا گذاشته و به تجربیات جدید دست می زنند. عناصر دکوراتیوی که تقریبا در تمام خانه ها دیده می شوند، هر چه قدر هم که از نظر زیبایی شناختی دارای ویژگی های قابل توجهی باشند، از یک جایی به بعد معمولی و خسته کننده به نظر خواهند رسید. در خانه هایی که توسط افراد حرفه ای طراحی می شوند نیز دقیقا به همین دلیل همیشه تفاوت ایجاد شده و باعث می شوند تا نظر افرادی که آن را مشاهده می کنند به آن جلب شود. یعنی در طراحی یک محیط برای زندگی، زیر پا گذاشتن عادت ها می تواند همیشه نتایج مناسبی را به همراه داشته باشد. زمانی که صحبت از سرویس بهداشتی می شود نیز، بدون شک بزرگ ترین عادت ما استفاده از کاشی برای پوشش کف و دیوار ها در این مکان است. در حالی که جایگزین های دیگری نیز برای کاشی وجود دارند که می توانند نتایج قابل توجهی را به همراه داشته باشند. برای آشنایی با جایگزین های کاشی در پوشش سرویس بهداشتی با پویانو همراه باشید:

جایگزین کاشی در سرویس بهداشتی

ما انسان ها به نحوی تصور می کنیم که در تمام سرویس بهداشتی ها برای پوشش دیوار ها و کف باید از کاشی ها استفاده شود؛ در حالی که امروزه با وجود این که کاشی برای مکان های مرطوب بسیار کاربردی است، اما دیگر هیچ اجباری در استفاده از آن وجود ندارد. اگر چه با پیشرفت تکنولوژی های تولیدی، کاشی ها نیز دارای تنوع بسیاری هستند و امروزه دیگر کاشی هایی وجود دارند که به یکدیگر شباهتی نداشته و در هر سرویس بهداشتی ای فضای متفاوتی را ایجاد می کنند. اما این پیشرفت و تنوع بدین معنا نیست که برای پوشش دیوار و کف سرویس بهداشتی حتما باید از کاشی استفاده شود. امروزه مصالح متنوعی وجود دارند که در مکان های مرطوب بسیار کاربردی بوده و کارکرد راحتی دارند. اما آیا می دانید اگر بخواهید از کاشی دست بکشید چه انتخاب هایی در پیش رو دارید؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه با ما همراه باشید…

جایگزین کاشی در سرویس بهداشتی

  1. بتن و تاثیر سبک صنعتی در پوشش سرویس بهداشتی

حتما می دانید که در طراحی های مدرن رنگ طوسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مصالح خام و کار نشده نیز از جمله عناصری هستند که در سال های اخیر در سبک صنعتی بسیار محبوب شده و به کار برده می شوند. در کنار دیوار هار آجری و چوبی کار نشده، برای کفپوش استفاده از بتن نیز فضایی منحصر به فرد و زیبا ایجاد می کند.

ممکن است که تصور کنید استفاده از بتن برای کفپوش حمام و دستشویی امکان پذیر نبوده و در صورت تماس با آب دچار ترک خوردگی می شود. در حالی که امروزه بتن نیز دارای مدل های متنوعی است. بتن جیوه ای که می تواند سطح خود را صاف کند از جمله مدل هایی که سطحی بسیار یکدست و یکپارچه تر از سیمان خام ایجاد می کند. چه در بتن جیوه ای و چه در بتن های معمولی، می توان با استفاده ماده محافظی به نام جلای سنگ و یا بتن، سطحی صاف و مناسب را برای مکان مرطوبی مانند سرویس بهداشتی ایجاد کرد. به طور خلاصه اگر می خواهید از ظاهر بتن در سرویس بهداشتی بهره مند شوید، امروزه روش های کاربردی بسیاری برای اجرای بتن وجود دارد که به راحتی کاشی می توانید از آن ها استفاده کنید.

بتن و تاثیر سبک صنعتی در سرویس بهداشتی

  1. کفپوش اپوکسی در سرویس بهداشتی

رنگ رزین که با نام اپوکسی نیز شناخته می شود، در گذشته تنها در مکان های وسیعی مانند سالن ورزشی برای ایجاد سطحی صاف و یکدست و هم چنین برای ایجاد کفپوشی مقاوم و ماندگار به کار برده می شد. اما امروزه کفپوش های اپوکسی در محیط های خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و به خصوص در مکان های مرطوبی مانند سرویس بهداشتی ظاهری شیک و زیبا ایجاد می کنند. می توان کفپوش اپوکسی را بر روی سطوحی مانند بتن نیز به کار برد. هم چنین انتخاب رنگ های متفاوت برای آن نیز وجود دارد.

کفپوش اپوکسی در سرویس بهداشتی

  1. کاربرد سنگ مرمر به جای کاشی

اگر چه ممکن است مرمر در سرویس بهداشتی و آشپزخانه به عنوان یک نوع کاشی مورد استفاده قرار بگیرد، اما به دلیل این که ظاهری بسیار یکدست و مجلل داشته و نیاز به اجرایی ظریف تر و پیچیده تر دارد، می تواند به عنوان جایگزینی زیبا برای کاشی مورد استفاده قرار بگیرد. سنگ مرمر به شکل کاشی های بزرگ برش خورده و بر روی زمین و دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چه سنگ مرمر از نظر مالی بسیار گران تر از کاشی است، اما از نظر ظاهری زیبایی ای بی نظیر را به نمایش گذاشته و انتخابی زیبا برای سرویس بهداشتی به شمار می رود.

کاربرد سنگ مرمر به جای کاشی

  1. کفپوش چوبی یا پارکت ضد آب در سرویس بهداشتی !

اگر چه کفپوش های چوبی به دلیل بافت طبیعی و گرمایی که دارند همیشه مورد انتخاب بوده و بسیار محبوب هستند، اما در مکان های مرطوبی مانند سرویس بهداشتی از چند سال گذشته که امکان ایجاد چوب هایی مقاوم و ضد آب ایجاد شد، مورد استفاده قرار گرفتند. اکنون کفپوش های چوبی با لاک الکل پوشانده شده و در برابر آب و رطوبت به ساختاری بسیار مقاوم تبدیل می شوند و برای استفاده در مکان های مرطوب نیز مناسب هستند.

کفپوش چوبی یا پارکت ضد آب در سرویس بهداشتی

  1. دیوار های آجری جایگزین کاشی

اگر به دنبال انتخاب پوششی برای دیوار های سرویس بهداشتی هستید که با چوب هماهنگی داشته و فضایی زیبا ایجاد کند، می توانید آجر های قرمز را به عنوان یک انتخاب مناسب در نظر داشته باشید. آجر های قرمز با چوب ترکیبی بسیار قابل توجه و چشم نواز ایجاد کرده و برای سرویس بهداشتی های جدید جایگزینی مناسب برای کاشی به شمار می روند.

دیوار های آجری جایگزین کاشی

  1. موزاییک شیشه ای در پوشش سرویس بهداشتی

اگر چه این موزاییک ها نسبت به انتخاب های دیگر گران تر بوده و نیاز به زحمت بیشتری دارند، اما هنر موزاییک های شیشه ای در طراحی سرویس بهداشتی تاثیری بی نظیر ایجاد می کند. اگر چه امروزه کاشی هایی با ظاهر موزاییکی مورد استفاده قرار می گیرند، اما هرگر نمی توانند جای موزاییک های شیشه ای واقعی را بگیرند.

هنر موزاییک های شیشه ای در طراحی سرویس بهداشتی

  1. دیوارپوش چوبی در پوشش سرویس بهداشتی

درست مانند کفپوش های چوبی، برای پوشش دیوار ها نیز می توانید پانل های چوبی ای که با لاک الکل مقاوم شده اند را به کار ببرید. افرادی که به دنبال ایجاد فضایی گرم و صمیمی در سرویس بهداشتی هستند می توانند از کف تا سقف این مکان را با چوب بپوشانند.

دیوار های چوبی در سرویس بهداشتی

  1. کاغذ دیواری و سرویس بهداشتی های صاحب سبک

اگر به دنبال زیبایی و شکوه سبک کلاسیک هستید، می توانید کاغذ دیواری هایی که مخصوص سرویس بهداشتی تولید شده و در برابر آب بسیار مقاوم هستند را مورد استفاده قرار دهید. با به کار بردن کاغذ دیواری هایی با طرح ها و رنگ های متنوع می توانید سرویس بهداشتی ای لوکس و منحصر به فرد ایجاد کنید.

کاغذ دیواری و سرویس بهداشتی های صاحب سبک

  1. سنگ طبیعی به جای کاشی

در پوشش سرویس بهداشتی ، هم برای دیوار ها و هم برای کفپوش می توانید کاشی هایی که از سنگ طبیعی تولید شده اند را مورد استفاده قرار دهید و فضایی به سبک روستیک به دست بیاورید.

کاغذ دیواری و سرویس بهداشتی های صاحب سبک