مزایای درب و پنجره یو پی وی سی

درب و پنجره یو پی وی سی

مزایای درب و پنجره یو پی وی سی

درب و پنجره یو پی وی سی : قطعا با کلمه پی وی سی و یا نام دیگر آن پلی وینیل کلراید آشنا هستید، زیرا از آن در لوله کشی ها و لوازم برقی به شکل گسترده ای استفاده می شود. هم چنین این ماده در تولید پنجره ها نیز بسیار کاربرد دارد. به طور کلی می توان گفت که در سطوح مختلفی از پی وی سی استفاده شده و یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی به شمار می رود. برای مثال تمام لوله کشی هایی که در کف خانه به کار برده می شوند از جنس پی وی سی هستند. مهم ترین دلیل کاربرد فراوان این ماده این است که رطوبت را از خود عبور نداده و برای مکان هایی با هوای مرطوب مناسب بوده و مشکلاتی مانند پوسیدگی نیز در آن رخ نمی دهند. هر چه قدر هم که مواد طبیعی مزایای مختلفی داشته باشند، اما نمی توانند با پی وی سی رقابت کنند. زیرا پی وی سی ماده ای نیست که در شرایط مختلف هوا دچار انقباص و انبساط شود. هم چنین موادی تجدید پذیر و قابل بازیافت بوده و به همین دلیل متناسب با محیط زیست به شمار می رود. ما نیز در این مطلب به مزایای استفاده از پی وی سی برای درب و پنجره ها خواهیم پرداخت و امتیازات آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس با پویانو همراه باشید:

درب و پنجره یو پی وی سی

در سال های اخیر درب و پنجره های پی وی سی بسیار محبوب شده اند. یکی از دلایل این محبوبیت این است که پی وی سی در مقابل حرارت و آتش سوزی بسیار مقاوم است. درب و پنجره های پی وی سی برای اولین بار در سال های 1940 میلادی در اروپا مطرح شدند و امروزه به قدری پر کاربرد هستند که دیگر پنجره های قدیمی مورد استفاده قرار نمی گیرند. پی وی سی نه تنها در صنعت مسکن و ساختمان سازی، بلکه در صنایع بسیار دیگری مانند سلامت و بسته بندی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور خلاصه می توان گفت که پی وی سی ماده ای بسیار کاربردی است.

یکی دیگر از دلایل کاربرد پی وی سی برای درب و پنجره مقاومت بالا و ماندگاری طولانی مدت آن است. هم چنین نصب و مونتاژ آن نیز بسیار ساده بوده و به نگه داری خاصی نیاز ندارد. از نظر امنیت نیز به راحتی می توانید از این مدل درب و پنجره ها استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های پی وی سی که زیاد شناخته نمی شود این است که به میزان قابل توجهی صدا های خارجی را کاهش می دهد. این ویژگی پی وی سی به خصوص برای مکان های پر تردد مانند مراکز شهر ها امتیاز مهمی به شمار می رود.

درب و پنجره یو پی وی سی

  • مدل پنجره یو پی وی سی

عملکرد اصلی یک پنجره این است که هوای خانه را تهویه کرده و فضای آن را روشن تر کند. علاوه بر این موارد با پیشرفت تکنولوژی، عملکرد های دیگری نیز به پنجره اضافه شده است که راحتی بیشتری را به همراه می آورد. اکنون عملکرد پنجره ها تنها به تهویه هوا و ایجاد روشنایی محدود نمی شود، بلکه عایقی در مقابل صداهای خارجی بوده و در هوای طوفانی و بارانی از ورود باران به داخل خانه جلوگیری کرده و در کنار افزایش هزینه های انرژی، به کاهش مصرف آن ها کمک می کند.

پنجره ها دارای سبک ها و شکل های متفاوتی بوده و به همین دلیل از نظر ظاهری یکنواختی دیوار ها را از بین برده و در زیبایی کلی خانه تاثیر گذار هستند. انتخاب یک پنجره مناسب می تواند ظاهر اتاق، خانه و یا دفتر کار شما را تغییر دهد. امروزه انتخاب نوع مناسب پنجره برای یک مکان خاص، به دلیل سبک های مختلف، ویژگی ها و مواد متنوع موجود در بازار ممکن است باعث سردرگمی شود. به همین دلیل کسب اطلاعات درباره نوع پنجره ها می تواند مفید واقع شود.

پنجره یو پی وی سی دارای یک مدل مشخص نیست و به همین دلیل بر اساس عرض و طول پنجره شکل می گیرند. به تعریف دیگر می توانید پنجره یو پی وی سی را بر اساس نوع قرار گیری اتاق انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید انواع پنجره ها را با توجه به تعداد لنگه ها، رنگ ها و حالت های باز شدن آن به کار ببرید.

مدل پنجره یو پی وی سی

  1. مدل پنجره بر اساس تعداد لنگه های آن

پنجره های پی وی سی به شکل یک لنگه، دو لنگه و سه لنگه تولید می شوند. از این مدل ها، پنجره های یک لنگه به صورت باز شو طراحی می شوند، یعنی می توانید به طور کامل آن را باز کنید. البته این مدل زیاد کاربرد ندارد، زیرا برای مکان های بسیار کوچک مناسب است. در مدل های دو لنگه، یک لنگه به شکل باز شو و لنگه دیگر به صورت ثابت طراحی می شود. پنجره های سه لنگه دارای طراحی پیچیده تری بوده و می توانند بر اساس خواسته کاربر طراحی شوند.

در صورت تمایل می توان هر سه لنگه را به صورت باز شو طراحی کرد و یا تنها لنگه های کناری باز شده و یا در صورت تمایل تنها یکی از لنگه ها می تواند باز شود. به طور خلاصه این که کدام لنگه باز شود به درخواست مشتری بستگی دارد.

مدل پنجره بر اساس تعداد لنگه های آن

  1. مدل پنجره بر اساس حالت باز شدن آن

حالت های باز شدن پنجره های پی وی سی متفاوت است. برای مثال پنجره هایی وجود دارند که اصلا باز نمی شوند؛ این مدل معمولا برای سرویس بهداشتی و یا پوشاندن بالکن ها مورد استفاده قرار می گیرد و برای مکان هایی مانند اتاق ها و یا دفتر کار مناسب نخواهد بود. مدل دیگر پنجره هایی هستند که کاملا به سمت داخل باز می شوند. این حالت مانند پنجره های کلاسیک بوده و هیچ تفاوتی با پنجره های آلمینیومی و چوبی ندارد. در نهایت نیز پنجره هایی هستند که به سمت بالا باز می شوند. در این مدل لنگه پنجره از بالا باز شده و در سال های اخیر بسیار محبوب و پرکاربرد شده است. یکی از امتیازات این حالت باز شدن از بالا این است که برای خانه های بچه دار از نظر امنیت بسیار حائز اهمیت است.

هم چنین هنگام بارش باران از ورود آب به داخل جلوگیری می کند. البته پنجره هایی نیز وجود دارند که هم به سمت بالا و هم به سمت داخل باز می شوند. ولی این مدل از نظر هزینه گران تر از مدل های دیگر به شمار می رود. زیرا هم تولید آن دشوار تر بوده و هم این که هیچ پنجره دیگری به غیر از پی وی سی چنین امکانی را ایجاد نمی کند.

مدل پنجره بر اساس حالت باز شدن آن

  1. مدل پنجره بر اساس تعداد جداره

انواع پنجره یو پی وی سی با توجه به تعداد جداره آن نیز از یکدیگر جدا می شوند. این پنجره ها می توانند به شکل یک جداره، دو جداره و یا چند جداره تولید شوند. هدف از افزایش جداره ها صرفه جویی در مصرف انرژی است. یعنی هرچه تعداد جداره ها افزایش یابد، به همان اندازه عایق بندی بهتری صورت خواهد گرفت. امروزه پنجره های دو جداره کاربرد بیشتری دارند. البته در صورت تمایل با صرف هزینه بیشتر می توانید جداره های پنجره را افزایش دهید.

مدل پنجره بر اساس تعداد جداره

درب و پنجره یو پی وی سی از مدل های قدیمی بسیار مستحکم تر بوده و هم چنین از تغییرات آب و هوایی تحت تاثیر قرار نگرفته و در برابر شرایط هوایی بد بسیار مقاوم هستند. هم چنین بر خلاف پنجره های آلمینیومی و چوبی، نیاز به نگه داری خاصی نداشته و تنها با یک دستمال نمناک و ماده شوینده به راحتی تمیز می شوند. این مدل درب و پنجره در مقابل صدا عایق صوتی موثری به شمار می روند. به همین دلیل صداهایی که از خیابان تولید می شوند وارد خانه نشده و آرامش فضا را از بین نمی برند.

پنجره هایی که دو لنگه بازشو دارند امکان گردش هوا ایجاد کرده و در تهویه هوای مکان تاثیر به سزایی ایجاد می کنند و این به معنای این است که محیط زندگی شما به مکانی سالم تر تبدیل خواهد شد. در پایان به این موضوع اشاره کنیم که علاوه بر ویژگی هایی که برای پنجره ها مطرح کردیم، درب های پی وی سی را در صورت تمایل می توانید با شیشه و یا بدون شیشه مورد استفاده قرار دهید.

مزایای درب و پنجره یو پی وی سی