تاثیر یک جفت پرده در طراحی داخلی

تاثیر یک جفت پرده در طراحی داخلی

تاثیر یک جفت پرده در طراحی داخلی

اگر فکر می کنید که پنجره های شما نیاز به بازسازی دارند، به هیچ عنوان قدرت یک جفت پرده را دست کم نگیرید! تنها تعویض پرده در طراحی می تواند ظاهری جدید و بی نظیر به پنجره های خانه ببخشد. انتخاب یک پرده مناسب برای پنجره ها به جزئیات بسیار مهمی بستگی دارد، اما نگران نباشید و نگذارید که این موضوع باعث ترس شما شود. زیرا اگر یک تصمیم درست در انتخاب پرده ها بگیرید، مشاهده خواهید کرد که با استفاده از پرده ها جدید، محیط زندگی شما به طور کامل تغییر کرده و فضای جدیدی در آن ایجاد شده و به محیطی گرم و استقبال کننده تبدیل خواهد شد.

تاثیر یک جفت پرده در طراحی داخلی بسیار بیش از آن چیزی است که تصور می کنید. پس با پویانو همراه باشید تا با راهنمای خرید پرده که برای شما جمع آوری کرده ایم بیشتر آشنا شوید:

تاثیر یک جفت پرده در طراحی داخلی

زمانی که می خواهید یک پرده در طراحی مناسب برای خانه انتخاب کنید، باید ابعاد و فرم پنجره ها، ارتفاع سقف اتاق و هدفی که از استفاده از اتاق مورد نظر دارید را مورد توجه قرار دهید. هم چنین وجود پارچه های متنوع، آستری های متفاوت، گیره پرده، چوب پرده و اکسسوار هایی که برای پرده وجود دارند، پرده هایی که به صورت مخصوص دوخته می شوند و یا حتی پرده های آماده، از جمله عواملی هستند که انتخاب های گسترده ای را در پیش روی شما قرار داده و انتخاب را دشوار تر می کنند.

اما راهنمایی که ما در این مطلب برای شما جمع آوری کرده ایم می تواند به شکا کمک کند تا بر اساس نوع پنجره ای که دارید بهترین پرده را انتخاب کنید:

ارچه های متنوع، آستری های متفاوت، گیره پرده، چوب پرده و اکسسوار هایی که برای پرده

  • تمام آن چه که درباره انتخاب یک پرده مناسب باید بدانید

پرده ها از جمله عناصری هستند که می توانند فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهند. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از رفتن به خرید، بررسی های لازم را انجام دهید. در قدم اول بهتر است که انتخاب های خود را کمی محدود تر کنید. برای این منظور مشخص کنید که از اتاق چه استفاده ای کرده و با چه هدفی برای آن پرده خریداری خواهید کرد، به چه میزان فضای خصوصی در آن مکان نیاز داشته و چه میزان از نور روز باید وارد آن شود. برای مثال اتاق نشیمن به نور زیادی در طول روز نیاز دارد و به همین دلیل انتخاب پرده های نازک تر که باعث عبور نور می شوند برای این منظور مناسب تر خواهند بود.

در صورتی که در اتاق خواب برای مانع شدن از ورود نور روز و ایجاد فضایی تاریک تر، بهتر است که پرده هایی ضخیم تر و با آستری را مورد استفاده قرار دهید. این موضوع را نیز فراموش نکنید که پرده ها با رنگ و طرح هایی که دارند می‌توانند طراحی اتاق را کامل کرده و حس زندگی به آن مکان ببخشند. پس بر اساس سبکی که در اتاق حاکم است انتخاب خود را انجام بدهید.

تمام آن چه که درباره انتخاب یک پرده مناسب باید بدانید

  • اندازه گیری پرده در طراحی

قدم بعدی اندازه گیری است. برای این موضوع چند قانون کلی وجود دارد که با توجه به آن می توانید اندازه گیری مناسب را انجام دهید. فراموش نکنید که پرده هایی که به درستی اندازه گیری شده باشند، نه تنها اتاق را زیبا تر جلوه می دهند، بلکه باعث می شوند تا مکان بزرگ تر و دلباز تر از آن چه که هست دیده شود.

برای این منظور هم می توانید پرده های مخصوص ابعاد پنجره را سفارش داده و هم پرده های آماده که ارتفاعی استاندارد دارند را انتخاب کرده و یا برای بلند تر نشان دادن سقف اتاق، پرده ای را انتخاب کنید که از سقف تا زمین ارتفاع داشته باشد. این انتخاب باعث ایجاد خطای دید شده و فضا را از آن چه که هست بلند تر نشان خواهد داد.

اندازه گیری پرده در طراحی

  • انتخاب جنس پرده

یکی از مهم ترین جزئیات در خرید پرده، انتخاب جنس مناسب برای آن است. پرده های نازکی مانند کتان، پنبه و یا تور باعث ایجاد فضایی فرح ‌بخش و روزانه در مکان می شوند و این در حالی است که پرده های ضخیم تری مانند مخمل، تاثیر بسیار قابل توجه تری را در مقابل پنجره ها ایجاد خواهند کرد.

برای این منظور باید هدف خود از خرید پرده را مشخص کنید. هرگز قدرت یک جفت پرده را دست کم نگیرید، پرده ها علاوه بر این که ظاهری جدید به اتاق می بخشند، می‌توانند یک نقطه شروع مناسب برای ایجاد تغییرات در طراحی داخلی به شمار روند.

انتخاب جنس پرده

  • توصیه های کارآمد

انتخاب چوب پرده بر اساس وزن پرده: وزن پرده ها در انتخاب چوب پرده و گیره های پرده تاثیر بسیار قابل توجهی دارد و به همین دلیل باید در نظر گرفته شود. برای پرده های نازک و سبک چوب پرده های ۲ سانتی متری، برای پرده هایی با وزن متوسط چوب پرده های ۲.۸ سانتی متری و برای پرده های سنگین، چوب پرده های ۳.۵ سانتی متری انتخاب مناسبی خواهند بود. البته برای این که چوب پرده بتواند وزن پرده های سنگین را تحمل کند، به اتصالات بیشتری به دیوار نیاز خواهد داشت.

توصیه های کارآمد

رنگ ها را با هم ترکیب کنید: اگر بخواهید پرده های مخصوص برای پنجره ها سفارش دهید، انتخاب های نامحدودی در مورد رنگ ها پیش روی شما قرار خواهد داشت. به همین دلیل از ترکیب رنگ ها با یکدیگر استفاده کنید.

انتخاب دو رنگ متفاوت برای پرده ها می تواند یک کلیت در مکان ایجاد کند. پرده های ضخیم و تیره رنگ، برای اتاق خواب بسیار مناسب هستند، زیرا می توانند مانع از ورود نور ابتدایی روز به اتاق شوند. اما اگر می خواهید ظاهر لطیف تری به پرده ها بخشیده و هم چنین فضای خصوصی خود را حفظ کنید، از آستری و پرده های توری در کنار یکدیگر استفاده کنید. برای این منظور نیز می توانید دو رنگ متفاوت را انتخاب کرده و جلوه زیبایی به مکان ببخشید.

رنگ ها را با هم ترکیب کنید

از آستری در زیر پرده در طراحی استفاده کنید: استفاده از آستری در زیر پرده علاوه بر این که فضا را گرم تر و صمیمی تر جلوه می دهد، بلکه باعث می شود تا پرده ها ظاهر مجلل تری یافته و در عین حال از آن ها در برابر نور خورشید محافظت کند. برای این منظور هم می توانید از آستری های استاندارد و هم از آستری های ضخیم تر و تیره تر استفاده کنید و حتی رنگ آن ها را در رنگ های متضادی از پرده رویی انتخاب کرده و کنتراست ایجاد کنید.

از آستری در زیر پرده در طراحی استفاده کنید

با پرده در مکان هماهنگی ایجاد کنید:  انتخاب پارچه های جذاب می تواند جلوه بسیار زیبا و قابل توجهی به پنجره ها ببخشد. هم چنین اگر اکسسوار های موجود در خانه را بر اساس رنگ این پرده ها انتخاب کنید می توانید به یک فضای بسیار زیبا و متعادل در اتاق مورد نظر خود دست پیدا کنید.

با پرده در مکان هماهنگی ایجاد کنید

گاهی برای ایجاد تغییرات قابل توجه در طراحی داخلی یک مکان، تعویض یک عنصر تاثیر گذار کافی خواهد بود و پرده ها از جمله همین عناصر تاثیر گذار و قابل توجه هستند که فضای اتاق را تحت تاثیر قرار می دهند. پس اگر به دنبال ایجاد تغییرات در محیط زندگی خود هستید، قدرت پرده ها را در نظر گرفته و از آن بهره مند شوید.