پرده اتاق خواب : توصیه هایی برای انتخاب مدل پرده اتاق خواب

پرده اتاق خواب : توصیه هایی برای انتخاب مدل پرده اتاق خواب

هنگام انتخاب مدل پرده اتاق خواب به چه نکاتی باید توجه کرد؟ چه رنگ پرده ای برای اتاق خواب مناسب تر است؟ قبل از این که پرده اتاق خواب خود را تغییر دهید به این مطلب توجه کنید. با پویانو همراه باشید: انتخاب پرده برای اتاق خواب بسیار موضوع مهم و حساسی است. مدل های متفاوتی برای سلیقه های مختلف و ایجاد تغییر در فضای اتاق وجود دارد. اتاق خواب اولین مکانی است که بعد از بیدار شدن آن را می بینید و برای خوابیدن در شب نیز نقش مهمی را ایفا می کند. به همین دلیل پرده ها نیز در اتاق خواب از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

پرده، علاوه بر این که مانع دیده شدن خانه از بیرون می شود، در تکمیل دکوراسیون داخلی نیز نقش به سزایی دارد. به جای انتخاب پرده ای که اتاق شما را کوچک و بهم ریخته نشان دهد، پرده ای را انتخاب کنید که به شما حس خوبی داده و باعث شود تا روز را زیباتر آغاز کنید.

بر اساس دکوراسیون اتاق خواب و با توجه به سلیقه شخصی خود می توانید از پرده های کرکره ای، توری و یا پرده های بلند استفاده کنید، اما موضوعی که باید به آن دقت کنید این است که پرده، اتاق را شلوغ و فضا را دل گیر نکند. هم چنین از نظر تمیزی و سلامتی نیز می توانید پرده هایی را انتخاب کنید که گرد و خاک را به خود جذب نمی کنند و تمیزی و شست و شوی آن ها آسان تر است.

پرده اتاق خواب بر اساس رنگ، طرح، جنس و مدل آن ظاهری متفاوت در اتاق ایجاد خواهد کرد. اگر می خواهید تخت خواب، کمد و یا سایر اشیاء داخل اتاق بیشتر دیده شوند، پرده ای هم رنگ با رنگ دیوار ها انتخاب کنید، اما اگر وسائل شما ساده هستند، یک پرده با طرح های زیبا و یا تک رنگ، اما با رنگی زنده و زیبا، انتخاب مناسبی خواهد بود. انتخاب یک پرده با رنگ های خنثی که بلندی آن تا روی زمین ادامه داشته باشد، ظاهری شیک و مدرن به اتاق خواب شما خواهد بخشید.

اگر رنگ پرده راهماهنگ با رنگ سرویس خواب انتخاب کنید، اتاق خواب شما ظاهری مرتب تر و جدی تر پیدا خواهد کرد. برای ایجاد اتاق خوابی جذاب تر و چشم گیر تر، استفاده از رنگ های متضاد و ایجاد کنتراست بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اگر می خواهید در طول روز از نور خورشید بیشتر استفاده کنید، پرده ی ضخیمی را که برای شب ها استفاده می کنید را به شکلی زیبا و مرتب در گوشه ها جمع کنید و زیر آن از پرده توری سفید و یا کرم رنگ استفاده کنید، این گونه اتاق خواب دل باز تر خواهد شد. به ویژه در اتاق های کوچک، استفاده از پرده های روشن و نازک باعث می شود تا فضا باز تر و بزرگ تر دیده شود.

استفاده از پرده های کرکره ای و زبرا که باز و بسته کردن آن ها بسیار راحت است نیز ظاهری مدرن و جدی به اتاق خواب می بخشند. به ویژه برای اتاق خواب کودکان می توانید پرده های کرکره ای رنگی با طرح های کارتونی را انتخاب کنید. با استفاده از پرده زبرا و کرکره ای در اتاق خواب کودک می توانید شب ها اتاق را تاریک کرده و روز ها برای استفاده از نور روز، از قسمت های روشن پرده استفاده کرده و اتاق را روشن کنید. سهولت استفاده از این نوع پرده ها که به راحتی با یک نخ به بالا و پایین می روند× برای کودکان نیز جذاب خواهد بود.

اگر می خواهید از پرده ای تیره رنگ و ضخیم در اتاق خواب استفاده کنید، نیاز های خود را در نظر داشته باشید؛ برای مثال اگر عادت دارید تا در طول روز بخوابید، استفاده از پرده ای بلند، ضخیم و تیره رنگ کیفیت خواب شما را افزایش خواهد داد.

منبع: http://ddekor.com/yatak-odalarina-perde-fikirleri