پاییز امسال در دنیا هنر و معماری چه میگذرد، کجا برویم و چه ببینیم؟

پاییز امسال در دنیا هنر و معماری چه میگذرد، کجا برویم و چه ببینیم؟

پاییز امسال در دنیا هنر و معماری چه میگذرد، در این مطلب شما را با نمایشگاه‌هایی که در سراسر جهان در حال برپایی است آشنا میکنیم. سری به باغ‌های عمومی سرسبز در لوئیزیانا میزنیم. روی یک صندلی که از گیاه زنده ساخته شده مینشینیم یا اولین نمایشگاه دائمی در طراحی جدید موزه لندن را می بینیم. چیزهای زیادی وجود دارد که ببینید و راجع به اتفاقاتی که در نوامبر 2016 در جهان رخ میدهد فکر کنید!

011 دنیا هنر و معماری
دنیا هنر و معماری

ناامنی: به دنبال پناهگاه و جابه‌جایی

ماهیت: نمایشگاه موزه

مکان:  موما ، نیویورک سیتی

زمان: تا 22 ژانویه 2017

هزینه: 25 دلار

این نمایشگاه به توضیح راهکارهایی میپردازد که معماری و طراحی معاصر به مفهوم پناهگاه در پرتو الزامات پناهندگان جهانی پرداخته‌اند. کمپ پناهندگان، سابقا به عنوان اقامتگاه موقتی در نظر گرفته میشد، تبدیل به سایت‌هایی شده‌اند که از طریق آن بررسی میگردد چگونه حقوق بشر با ساختن شهرها ضایع شده‌است. با کنار هم آوردن پروژه‌ها از معماران، طراحان و هنرمندان، نمایشگاه روی موقعیت‌هایی متمرکز است که تصاویر قراردادی از محیط مصنوع را در هم میشکند و به جستجوی ترسیم آینده بهتری برای پرداختن به نیازهای مسکن به هنگام وقوع بلایای طبیعی ، بحران‌های سیاسی و اپیدمی‌های جهانی است.

021

باغ مخفی: نمادهای طبیعت در چوب ، نقره و طلا

ماهیت: نمایشگاه موزه

مکان: موزه لیانگ یی ، هنگ کنگ

زمان: تا 1 مارس

هزینه: حدودا 26 دلار

زیبایی دنیای طبیعی و گذر فصول توسط هنرمندان و نقاشان از دوران باستان جشن گرفته میشد. در چین، یکی از شیوه‌های صنعتگران سنتی برای در آغوش کشیدن طبیعت ساخت مبلمان زیبا باشکوه از تنه درختان بود.مانند این اثر که مربوط به قرن نوزدهم است.

باغ مخفی نمادهای طبیعت از چوب ، نقره و طلا قدردانی ما را از دنیای طبیعت و راه‌هایی که به شیوه‌ای هنرمندانه بیان شده است اظهار میدارد. صنعتگران و طراحان از قاره‌ها و فرهنگ‌های مختلف تصاویری از زیبایی بصری در پاسخ به طبیعت را شکل داده‌اند. این نمایشگاه بررسی میکند که چگونه چوب ، نقره و طلا به هنر کاربردی تبدیل شده‌اند.

031

یکی از چیزهایی که در باغ مخفی به نمایش گذاشته شده است یک سری نمکدان طلا و نقره میناکاری شده است که به اواخر قرن نوزدهم در روسیه بازمیگردد.

041 دنیا هنر و معماری
دنیا هنر و معماری

کشف باغ ما: تور باغ عمومی باتون روژ

موضوع: تور باغ

مکان: باتون روژ ، لوئیزیانا

زمان: 6 نوامبر

هزینه: 20 دلار

این شهر از باتون روژ به باغ‌های سرسبز و محیط زیست متنوع آن مشهور است و در روز یکشنبه 6 نوامبر به مدت 4 ساعت میزبان بازدیدکنندگان برای تور سالیانه خود است. راهنما در هر چهار باغ توقف خواهد کرد و توضیحاتی را درباره تاریخ ، پوشش گیاهی و برنامه‌های آینده ارائه خواهد داد. در دانشگاه ایالت لوئیزیانا موسیقی نواخته میشود و از مهمانان پذیرائی میگردد.

051 دنیا هنر و معماری
دنیا هنر و معماری

یکی از باغ‌ها ، باغ Cohn ، دارای بیش از 300 گونه بومی و پیوندی درخت و درختچه ، باغ میوه ، باغ پروانه ، مجموعه گیاه بامبو ، مجموعه گیاهان گرمسیری ، باغ آموزش برای کودکان ، برکه‌هایی با گل نیلوفر آبی ، مجموعه افرا ژاپنی و مجموعه گل کاملیا است.

07

 

Werner Aisslinger: خانه عجایب

ماهیت: نمایشگاه موزه

مکان: مونیخ

زمان: 10 نوامبر 2016 تا 17 سپتامبر 2017

هزینه: 10 یورو

فرمت نمایشگاه جدید موزه ایده داشتن یک نمایشگاه تنها از یک طراح را به مدت 10 ماه توسعه میدهد. ورنر یک سالن دو طبقه را به یک استودیو مدل برای زندگی و کار تبدیل خواهد کرد. اماکنی برای تفریح ، فراغت و تولید مبلمان و غذا از طریق گلخانه‌ای از ویژگی‌های مجموعه خواهد بود.

Aisslinger به راه حل‌های غیر متعارف خود برای طراحی محصول و معماری داخلی مشهور است. ساختار زیست محیطی و پایداری نقش اصلی را در مبلمان او بازی میکند. مانند این صندلی سبز که گیاه زنده با قالب فلزی شکل گرفته است.

07 دنیا هنر و معماری
دنیا هنر و معماری

صندلی کنفی که در اینجا میبینید از دیگر طراحی‌های اوست و با استفاده از متریال کنف فشرده شده با چسب با پایه آب ساخته شده است که به نوعی کامپوزیت سازگار با محیط زیست است. این صندلی سبک و در عین حال محکم است.

08

سالن هنر + طراحی

ماهیت: نمایشگاه طراحی

مکان: نیویورک سیتی

زمان: 11 تا 14 نوامبر

هزینه: 25 دلار

نقاشی ، مجسمه سازی و مبلمان گردآوری شده از 55 تا از بهترین گالری‌ها و موزه‌های جهان در سالن 55 هزار فوت مربعی سالن وید تامپسون دریل در Park Avenue Armory به نمایش درمی‌آید.

از جمله نکات برجسته نمایشگاه سال گذشته صندلی Bolotas بود که در اینجا می‌بینید و توسط طراحان برزیلی و برادران اومبرتو و فرناندو کامپانا ساخته شده بود. صندلی ساخته شده از پشم لوکس گوسفند دور یک سازه فلزی با پایه‌های IPE است.

09

یکی دیگر از ستاره‌های به نمایش درامده در نمایشگاه سال گذشته این مجسمه ساخته شده از سرامیک ، فولاد و سیم است که فوکس و توله‌ها نامیده میشود. توسط برنابی بردفورت طراحی شده و در گالری دیوید گیل لندن نمایش داده شد.

10

طراح سازنده کاربر

ماهیت: نمایشگاه موزه

مکان: موزه طراحی ، لندن

زمان: نمایشگاه دائمی در 24 نوامبر بازگشایی میشود

هزینه: رایگان

موزه طراحی درب‌های ساختمان جدید خود را در 24 نوامبر باز میکند که اولین نمایشگاه دائمی آن ، طراح سازنده کاربر خواهد بود و شامل 476 شی است که به بررسی توسعه طراحی مدرن میپردازد. قاشق چنگال دیوید ملور ، یک سرویس چایخوری نقره که در سال 1965 ساخته شده در میان اشیاء به نمایش درامده در نمایشگاه قرار دارد.

11

این تلفن آبی که توسط معمار و طراح صنعتی مارسلو نیزولی در سال 1958 ساخته شده است نیز یکی از آثار نمایشگاه دائمی موزه طراحی لندن خواهد بود.

 

منبع: houzz

تحریریه پویانو|نبیلو