پارتیشن بندی فضاهای داخلی آپارتمان با دیوارهای نامتقارن سفید و آبی در مسکو / طراحی داخلی Shkaf

پارتیشن بندی فضاهای داخلی

پارتیشن بندی فضاهای داخلی آپارتمان با دیوارهای نامتقارن سفید و آبی در مسکو / طراحی داخلی Shkaf

استودیوی روسی « Shkaf»، دیوارهای نامتقارن و قطری را در پارتیشن بندی فضاهای داخلی آپارتمان به منظور استفاده حداکثری از فضا در این آپارتمان تک‌خوابه در شهر مسکو بکار برده‌است. این آپارتمان که در ساختمانی در بخش شمال شرقی شهر واقع است، از چشم‌اندازهای عمیقی از شهر مسکو بهره‌مند است. مشتریان این طرح که یک زوج جوان بودند خواستار این بودند که آپارتمان بزرگ و جادار احساس شود و در عین حال فضاهای متعدد عملکردی متنوعی را نیز فراهم کند.

پارتیشن بندی فضاهای داخلی

«آنا بسپروزوانیخ» (Anna Besprozvannykh)، یکی از موسسان این گروه معماری گفت: «مشتریان این پروژه به یک اتاق خواب، دو سرویس بهداشتی، یک اتاق مطالعه، آشپزخانه، اتاق نشیمن و البته فضاهای بزرگ نگهداری لوازم نیاز داشتند.»

«این یک چالش بود –خلق یک آپارتمان جادار با فضاهای عملکردی متعدد.»

پارتیشن بندی فضاهای داخلی

با استفاده از سبکی که معماران این طرح آن را «مینیمالیسم احساسی» می‌نامند، این آپارتمان با پارتیشن بندی فضاهای داخلی ، دیوارهای زاویه‌دار و با رنگ‌های تماما آبی یا سفید تقسیم‌ شده‌است.

یک راهروی قطری نقشه آپارتمان را از مرکز به دو قسمت تقسیم می‌کند. در سمت چپ یک اتاق رختکن و در کنار آن یک حمام پوشیده شده از مرمر قرار دارد. دورتر از این قسمت در سمت چپ، راهرو رو به یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و غذاخوری با پلان آزاد باز می‌شود.

پارتیشن بندی فضاهای داخلی آپارتمان

فضای سمت مقابل که دارای دو پنجره بزرگ در طول دیوار خارجی است، با یک دیوار سفید نامتقارن پوشانده شده‌است. این دیوار با یک یونیت تلویزیون مثلثی با طراحی‌ای خاص ترکیب شده‌است.

 

در پشت این دیوار زاویه‌دار و نامتقارن، یک اتاق باریک و L شکل قرار دارد که با مبلمان توکار و ثابت به دو فضا تقسیم شده‌است.

پارتیشن بندی فضاهای داخلی

در جایی که ارتفاع دیوار بیشتر است، یک فضای خصوصی به همراه یک مبل تختخواب‌شو دیواری، از طریق یک پنجره که در گوشه قرار گرفته رو به شهر مشرف است و دید دارد. در نیمه دیگر اتاق، جایی که دیوارها در اطراف می‌چرخند و به تدریج ارتفاعشان کاهش می‌یابد، یک فضای مطالعه با یک میز قرار در نظر گرفته شده‌است.

این بخش تاریک‌تر خانه با آینه‌ پوشانده شده تا نور را بازتاب کنند و به این ترتیب فضا بزرگ‌تر احساس شود.

 

بسپروزوانیخ، که که گروه معماری « Shkaf » را به همراه «ویکتوریا کورنیوا» (Victoria Korneeva )در سال 2011 تاسیس کرده‌است گفت:«فضای اولیه این آپارتمان کاملا عادی بود، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم آن را بشکنیم و به آن ریتم بیفزاییم.»

«قصد ما این بود که این فضا را تبدیل به نوعی ماز کنیم، جایی که شما بتوانید چیزی غیرمنتظره را دور و بر گوشه‌ها پیدا کنید.»

 

در سمت راست راهروی قطری، یک اتاق خواب با حمامی مختص آن قرار دارند. در اینجا، یک دیوار نامتقارن سفیدرنگ دیگر فضا را تقسیم می‌کند. در حالی که تخت خواب در یک سمت فرو نشسته‌است، یک کمد اتاق-مانند با قابلیت راه رفتن در آن در سمت دیگر اتاق مخفی شده‌است.

در سرتاسر خانه دیوارها به صورت متناوب در قطعات سفید و آبی تیره رنگ‌آمیزی شده‌اند تا میزان تاثیرگذاری خطوط زاویه‌دار را بیشتر کنند.

تاکید بر معماری داخلی این دیوارهای نامتقارن ما از آبی پررنگ به عنوان رنگ پس‌زمینه

تیم معماری در رابطه با رنگ‌های بکار رفته در این فضا گفت: «رنگ اصلی سفید است. برای تاکید بر معماری داخلی این دیوارهای نامتقارن ما از آبی پررنگ به عنوان رنگ پس‌زمینه استفاده کردیم.»

 

رائول سانشز معمار، قبلا از دیوارهای زاویه‌دار برای خلق شکست‌های بصری در ترکیب‌بندی یک آپارتمان در بارسلونا استفاده کرده‌بود. علاوه بر این، یک خانه در شهر اونومیچی ژاپن که توسط دفتر طراحی «ساپوز» طراحی شده توسط پنج دیوار موازی قاب گرفته‌ شده که هر یک در زاویه‌ای خاص قرار گرفته‌اند تا چشم‌اندازهایی از مسیر آب مجاور خانه را قاب بگیرند.

 

 

 

پارتیشن بندی فضاهای داخلی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com