ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی

ویژگی های سبک مینیمال

ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی

در طراحی محیط خانه، می توان با رویکردی چشم نواز، فضایی آرامش بخش ایجاد کرد. با افزایش تعداد بافت ها و رنگ ها، جزئیاتی که باعث خستگی چشم می شوند نیز افزایش می یابند. در حالی که برای ایجاد ظاهری دکوراتیو و زیبا، نیازی نیست که همیشه از تعداد زیادی لوازم استفاده شود. برای استفاده بیشتر از فضای موجود، لازم است که با برنامه ریزی به طراحی خانه بپردازید. تمام این موارد را با یک طراحی مینیمال می توانید به دست بیاورید. با پویانو همراه باشید تا با برخی از ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی آشنا شوید:

ویژگی های سبک مینیمال در طراحی داخلی

سبک هایی که در طراحی داخلی به کار برده می شوند، بسته به سلیقه و سبک افراد می توانند بسیار متفاوت باشند. یکی از سبک های دکوراسیونی که با خطوط ساده خود فضایی آرام را ایجاد می کند، سبک طراحی مینیمال است. با یک دیدگاه «کم، زیاد است» می توانید یک خط تزئینی که سادگی را در الویت قرار می دهد به دست بیاورید. ایجاد فضای زندگی بیشتر با لوازم کمتر، یکی از رویکرد هایی است که می تواند زندگی شما را به آرامش برساند.

سبک هایی که در طراحی داخلی به کار برده می شوند، بسته به سلیقه و سبک افراد می توانند بسیار متفاوت باشند.

مینیمالیسم جریانی است که از معماری آغاز شده و به هنر و موسیقی راه یافته و به دنبال آن در بخش های مختلفی از زندگی ما، سادگی را در الویت قرار داد. اگر می خواهید فضای زندگی خود را تغییر دهید، می توانید کار را با کنار گذاشتن اکسسوار های بدون استفاده و از بین بردن ظاهر شلوغ و خسته کننده خانه آغاز کنید. امروزه متراژ خانه ها برای افرادی که زندگی شهری را انتخاب می کنند، روز به روز در حال کوچک تر شدن است. به همین دلیل برای طراحی داخلی خانه های کوچک نگاه و رویکردی مینیمالیستی که سادگی را در الویت قرار می دهد، دارای ویژگی راحتی و کاربردی بوده و فضایی آرامش بخش را ایجاد می کند.

ویژگی راحتی و کاربردی بوده و فضایی آرامش بخش را ایجاد می کند.

  • تعداد رنگ ها و بافت ها را کاهش دهید

در یک دکوراسیون مینیمال تا جای ممکن باید از بافت ها و رنگ های کمتری استفاده کنید. برای این منظور می توانید بافت های مختلف را در رنگ های مشابه به کار ببرید. با انتخاب یک رنگ واحد برای دکوراسیون دیوار ها و سقف، می توانید مرز ها را از بین برده و فضا را بزرگ تر از آن چه که هست جلوه دهید. هم چنین به جای استفاده از رنگ ها و بافت های متعدد برای دکوراسیون خانه های کوچک، استفاده از خطوط ساده و رها شدن از اکسسوار های غیر ضروری، امکان ایجاد فضایی آرام را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تعداد رنگ ها و بافت ها را کاهش دهید

رویکردی که بر سادگی در فضای داخلی تأکید کند را می توان با ایجاد یک پالت رنگ و بافت ساده به دست آورد. برای مثال می توانید به جای استفاده از یک فرش طرح دار، مدل هایی را انتخاب کنید که بر خطوط ساده تر و سادگی تأکید داشته باشد. تزئینات و جزئیات از عناصر اصلی دکوراسیون سبک کلاسیک به شمار می روند، اما طراحی های سبک مینیمالیستی کاملا برعکس هستند. با استفاده از مبلمانی که با پالت رنگی انتخابی شما مطابقت داشته باشند، می توانید به هماهنگی و هارمونی دست پیدا کنید.

رویکردی که بر سادگی در فضای داخلی تأکید کند را می توان با ایجاد یک پالت رنگ و بافت ساده به دست آورد.

در تمام نقاط خانه مانند مکان هایی که برای نشستن و استراحت کردن هستند، باید جزئیات اضافه و خسته کننده از میان برداشته شوند. به جای این لوازم اضافه، عناصر دکوراتیوی را به کار ببرید که بر روی فرم آن ها بیشتر تاکید شود. در مبلمان سبک مینیمال، طرح های گلدوزی شده و یا منبت کاری ها جایی ندارند. به جای آن ها می توان عناصر هندسی را به کار برد. شما می توانید با استفاده از خطوط ساده، سادگی را به نمایش بگذارید.

خطوط ساده در مبلمان سبک مینیمال

  • نمایش سادگی

بتن از جمله عناصری است که سادگی را در معماری برجسته می کند. به همین دلیل می توان از آن به عنوان پوشش کف یا دیوار ها استفاده کرد. بتن این امکان را به شما می دهد تا به جای استفاده از رنگ و طرح، دیوار ها و کف را با استفاده از ویژگی سادگی، زیبا کنید. با رویکرد مشابه می توانید در مبلمان نیز از خطوط ساده استفاده کنید. در دکوراسیونی که با رنگ های خنثی مانند خاکستری طراحی شده است، می توانید از چوب برای اضافه کردن گرما به محیط استفاده کنید. البته این عناصر چوبی نیز باید از یک طراحی ساده برخوردار باشند.

بتن از جمله عناصری است که سادگی را در معماری برجسته می کند.

  • رویکرد مینیمالیستی: کم، زیاد است.

می توانید کا را با از میان برداشتن لوازم اضافه شروع کنید. برای جلوه بخشیدن به یک طراحی مینیمال فرم های هندسی را در مبلمان به نمایش بگذارید. زیرا سبک مینیمال این امکان را به شما می دهد تا به جای نقوش، بر روی فرم و کارکرد تأکید کرد. هم چنین برای پوشش کف نیز می توانید از رنگ های ساده تری استفاده کنید. همین موارد ساده به شما کمک می کند تا بدون نیاز به وسایل و اکسسوار های بیش از حد و اضافه، فضایی شیک را طراحی کرده و به مکانی آرام دست پیدا کنید.

رویکرد مینیمالیستی: کم، زیاد است.

  • با استفاده از یک رنگ فضایی متفاوت ایجاد کنید

در مکانی با طراحی مینیمال، تمام جزئیات خسته کننده از میان برداشته خواهند شد. در این سبک با انتخاب مبلمانی که بر روی فرم تأکید دارند، جزئیات را در پس زمینه قرار دهید. سبک مینیمال به شما این امکان را می دهد تا کیفیت و کارایی را در الویت قرار دهید. استفاده از یک رنگ واحد برای همه عناصر تزئینی مانند کفپوش، دیوار ها، مبلمان و اکسسوار ها باعث ایجاد تفاوت در دکوراسیون خواهد شد. شما می توانید با استفاده از طیف های رنگ روشن و سیستم روشنایی زیبا، به فضای دلباز تری دست پیدا کنید.

با استفاده از یک رنگ فضایی متفاوت ایجاد کنید

  • طراحی مینیمال در راهرو ها

فضای راهرو ها معمولا امکان استفاده از لوازم و اکسسوار های اضافه را نمی دهد. هم چنین به دلیل این که راهرو ها مکانی باریک و بلند هستند، باید از رنگ های متعددی که باعث باریک تر شدن راهرو ها می شوند دوری کنید. طراحی های سبک مینیمال برای راهرو ها انتخاب مناسبی به شمار می روند. اگر می خواهید از سبک مینیمال برای راهرو ها استفاده کنید، لازم است که میان این مکان با سایر نقاط خانه ارتباط برقرار کنید.

برای این منظور می توانید از فرش هایی با طرح های ساده در کف راهرو استفاده کنید. هم چنین بر روی دیوار ها نیز با استفاده از رنگ های ساده و بدون طرح می توانید به فضای دلباز تری دست پیدا کنید. نورپردازی نیز در راهرو ها از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از سیستم روشنایی مناسب می توانید سبک مینیمال را تقویت کنید.

طراحی مینیمال در راهرو ها

به جای استفاده از رنگ ، می توانید تنها با استفاده از نور هایی در رنگ های متفاوت فضای آرامش بخشی را در سبک مینیمال ایجاد کنید. می توانید در کنار سیستم روشنایی کاربردی ای که کل فضا را روشن می کند، از سیستم های نورپردازی دکوراتیو نیز بهره مند شوید. عناصر نورپردازی ای که با تأکید بر بافت ها و رنگ ها طراحی ای ساده را ایجاد می کنند، فضایی قابل توجه را به نمایش خواهند گذاشت.

روشنایی در ویژگی های سبک مینیمال

بسیار مهم است که بعد از خستگی ها و استرس های روزانه وارد خانه ای شوید که محیطی آرام و راحت در آن وجود داشته باشد. اما استفاده بیش از حد لوازم در محیط خانه، زندگی در آن را خسته کننده و سخت تر خواهد کرد. به همین دلیل سبک مینیمال می تواند ناجی خانه های کوچک باشد. زیرا این سبک در کنار سادگی ای که دارد، بسیار زیبا و راحت بوده و باعث می شود تا محیط زندگی شما همیشه منظم و آرام به نظر برسد.

سبک مینیمال می تواند ناجی خانه های کوچک باشد.

 

 

 

ویژگی های سبک مینیمال

معماری ودکوراسیون داخلی پویانو