هزینه طراحی و نصب کابینت آشپزخانه ، جواب سوال های شما این جاست!

هزینه طراحی و نصب کابینت آشپزخانه

هزینه طراحی و نصب کابینت آشپزخانه ، جواب سوال های شما این جاست!

یکی از شاخه های مهم طراحی داخلی که نیازمند تخصص و تجربه زیاد میباشد، طراحی کابینت است. برای طراحی کابینت ها شما باید به دنبال طراحی باشید که بداند دقیقا به چه چیزی نیاز دارید و تنها به ایده گرفتن از عکس های ژورنالی بسنده نکند. برخی از طراحان، فقط یک تصویر از کابینت های لوکس خارجی را انتخاب کرده و بدون در نظر گرفتن شرایط آشپزخانه کارفرما، طراحی را انجام می دهند. در چنین مواقعی، کارفرما برای کار کردن در آشپزخانه و استفاده بردن از محیط آن با مشکل روبرو می گردد. یک کابینت ساز حرفه ای، فردی است که می داند مثلث کار آشپزخانه چه مفهومی دارد و از اهمیت آن آگاه است. چیدمان سه عنصر اصلی این مثلث (گاز، سینک ظرفشویی و یخچال) باید به گونه ای صورت بگیرد که دسترسی صاحب خانه به آن ها راحت باشد. به هر حال، از این ها هم که بگذریم، هزینه طراحی و نصب کابینت آشپزخانه نیز اهمیت زیادی دارد. اگر شما نیز از افرادی هستید که در این رابطه سوال دارند، این مطلب را از دست ندهید و همراه پویانو باشید.

هزینه طراحی و نصب کابینت آشپزخانه

مشخص کردن محدوده طراحی

ببینید دقیقا از طراح کابینت خود چه می خواهید. آیا فقط می خواهید طراحی کابینت ها را به او بسپارید یا قصد دارید در فرصت پیش آمده، طراحی کمدها و شلف ها را نیز به دستان او بسپارید؟ آیا دوست دارید کابینت ساز در زمینه طراحی و اجرای سقف نیز به شما خدمات ارائه کند؟ آیا می خواهید نورپردازی آشپزخانه تان را نیز به طراح کابینت بسپارید؟

دقیقا چه نوع خدماتی از کابینت ساز می خواهید؟ باید مشخص شود یک کابینت ساده می خواهید یا دوست دارید کابینت ها متفاوت طراحی شوند. برخی از کابینت سازان، علاوه بر طراحی کابینت ها و اجرا، کارهای جانبی را نیز به عهده می گیرند. اگر می خواهید کارهای دیگری مثل نصب سینک، هود و گاز را نیز انجام دهید، باید موضوع را با طراح در میان بگذارید. باید توجه کرد که مسئولیت خرید لوازم آشپزخانه بر عهده کابینت ساز نمی باشد و اگر می خواهید این بخش را به طراح بسپارید، باید شرایط را جویا شوید. شما باید لوازم آشپزخانه را پیش از نصب کابینت ها خریده باشید تا در زمان نصب، در جای خود قرار بگیرند. در غیر این صورت، مجبور خواهید شد یک روز دیگر را به نصب آن ها اختصاص دهید که طبیعتا هزینه بیش تری برایتان به همراه دارد.

انواع خدمات کابینت ساز

  • مشاوره حضوری
  • طراحی کابینت ها
  • ارائه مدل
  • ساخت کابینت
  • نصب و اجرا
  • مشاوره خرید
  • خرید لوازم جانبی
  • طراحی کمد، شلف و سقف

 

هزینه طراحی و نصب کابینت آشپزخانههزینه طراحی و نصب کابینت آشپزخانهتعیین مقدار بودجه

در رابطه با طراحی و اجرای کابینت نیز مانند دیگر بخش های طراحی داخلی، مقدار بودجه شما اهمیت زیادی دارد. معمولا طراحان کابینت، هزینه طراحی و اجرای انواع کلاسیک را نسبت به انواع مدرن، بیش تر حساب می کنند. کابینت های کلاسیک به خاطر دیتیل های خاص، کنده کاری ها، تزیینات و ابزار یراق بیش تر، کار بیش تری میبرند و به همین خاطر، هزینه طراحی و اجرای آن ها بیش تر است. گاهی اوقات هزینه طراحی و اجرای کابینت های مدرن هم به خاطر استفاده از عناصر خاص یا نورپردازی های منحصر به فرد، خیلی زیاد می شود. به همین خاطر، توصیه ما این است که بودجه خود را در نظر گرفته و با توجه به آن تصمیم گیری کنید.

سوالاتی که باید از طراح خود بپرسید

پیش از این که کار طراحی و اجرای کابینت را به کسی بسپارید و با او قرارداد امضا کنید، این سوالات را از او بپرسید:

  • چند پروژه شبیه به درخواست من انجام داده اید؟
  • آیا می توانید نمونه کارهایتان را نشان دهید؟
  • پروژه ما چه نقاط قوت و ضعفی دارد؟
  • در این پروژه، چه مسئولیتی بر عهده من است؟
  • مراحل انجام پروژه به چه شکل است؟
  • نحوه و روش دریافت هزینه چگونه می باشد؟
  • نوع قرارداد کاری شما چیست؟
  • مزایای سپردن این پروژه به شما چیست؟
  • خسارت تاخیر در تحویل پروژه به چه صورت می باشد؟

نحوه محاسبه دستمزد مشاوره و طراحی

در این بخش، ابتدا به محاسبه خدمات مشاوره و طراحی کابینت می پردازیم و سپس نحوه محاسبه دستمزد ساخت کابینت را توضیح می دهیم:

محاسبه خدمات مشاوره و طراحی کابینت

  • روش اول: در روش اول، کابینت ساز برای مشاوره و اتود اولیه از شما هزینه ای نمی گیرد. معمولا اتود اولیه در مدت زمانی 1 تا 2 ساعته به کمک نرم افزار ترسیم می شود. البته کابینت ساز، طرح را در اختیار شما قرار نمی دهد و شما فقط اجازه دارید تصویر آن را ببینید. در این روش که مرسوم تر می باشد، طراح تقریبا مطمئن شده که شما کار را به او می سپارید و از همین رو، این طرح را به منظور گارانتی حسن انجام کار به شما نشان می دهد.
  • روش دوم: در روش دوم، کابینت ساز به خاطر این که اطمینان ندارد شما کار را به او می سپارید، برای مشاوره و طراحی از شما هزینه می گیرد تا اگر کار به او سپرده نشد، هزینه مشاوره و طراحی اولیه را دریافت کرده باشد. در این وضعیت، هزینه مشاوره بر اساس مسافت مشخص می شود. هزینه طراحی نیز بر اساس نوع طراحی و متراژ کار حساب می گردد. در نهایت، طرح حاضر شده با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می گیرد. لازم به ذکر است که اگر کار طراحی کامل و ساخت را به این طراح بسپارید، احتمال دارد هزینه اولیه ای را که گرفته از هزینه کلی کسر کند.

محاسبه دستمزد ساخت کابینت

در این بخش به شرح نوع قراردادهای طراحی کابینت می پردازیم. قرارداد در طراحی کابینت بر حسب طول بسته می شود. البته یک سری نکات ریز نیز در رابطه با قراردادها وجود دارد که سبب ایجاد ابهاماتی در نحوه محاسبه می گردد. در ادامه، دو روش مرسوم برای بستن قرارداد را شرح خواهیم داد. شایان ذکر است که این دو نوع در قیمت نهایی با یکدیگر تفاوتی ندارند:

  • قرارداد اول: در این روش، کابینت بالا و پایین همزمان در یک متر محاسبه می گردد. مثلا هر متر کابینت، 500000 تومان در نظر گرفته می شود. در این نوع قرارداد، یک متر کابینت، شامل کابینت های بالا و پایین می شود. به عبارت دیگر، کابینت های پایین و بالا با هم در محاسبه منظور می شوند.
  • قرارداد دوم: برخی از کابینت سازها برای کابینت های بالا و پایین، درصد جداگانه ای در نظر می گیرند. برای مثال، قیمت در نظر گرفته شده برای کابینت های بالا 40 درصد و قیمت کابینت های پایین، 60 درصد منظور می شود.

عوامل مؤثر در تعیین هزینه کابینت

دو عامل در تعیین هزینه کابینت تاثیرگذار هستند:

  • نوع طراحی: سبک کابینتی که شما مد نظر دارید (مدرن یا کلاسیک بودن آن) از جمله مواردی است که در تعیین هزینه کابینت ها نقش تعیین کننده دارد. معمولا کابینت های کلاسیک به خاطر جزئیات و ظرافت بیش تر، هزینه زیادتری دارند.
  • تغییرات در حین انجام پروژه: اگر در حین کار، تغییراتی در آن اعمال شود، شما باید هزینه های بیش تری بپردازید. هر گونه اغییر در طراحی، جنس و یراق آلات مورد استفاده، روی قیمت کار اثر می گذارد.

هزینه مشاوره حضوری:

کم ترین : رایگان

میانگین : ۵۰٬۰۰۰ تومان

بیش ترین : ۱۰۰٬۰۰۰ تومان

هزینه خدمات طراحی:

کم ترین : رایگان

میانگین : ۱۰۰٬۰۰۰ تومان

بیش ترین : ۳۰۰٬۰۰۰ تومان

مدت‌زمان ارائه طرح:

کم ترین : ۲ ساعت

میانگین : ۳ روز

بیش ترین : ۱ هفته

مدت‌زمان نصب:

کم ترین : ۱۰ روز

میانگین : ۲۰ روز

بالاترین : ۵۰ روز

هزینه اجرا و نصب :

دستمزد کابینت بر مبنای متراژ آن حساب می شود. البته سبک کابینت (کلاسیک یا مدرن بودن) و نوع طراحی نیز در قیمت نهایی کار نقش دارند.

کم ترین : متری ۳۸۰٬۰۰۰ تومان

میانگین : متری ۸۰۰٬۰۰۰ تومان

بیش ترین : متری ۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

لازم به ذکر است که قیمت های ذکر شده در این مطلب، مخصوص این زمان و بر اساس قیمت های مرسوم می باشند و ممکن است قیمتی که با آن رو به رو می شوید، خارج از این محدوده باشد.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو | اکبری