هزینه بازسازی آپارتمان از مرحله تخریب تا چیدمان

هزینه بازسازی آپارتمان از مرحله تخریب تا چیدمان

هزینه بازسازی آپارتمان از مرحله تخریب تا چیدمان

یکی از پر طرفدارترین مباحث در زمینه معماری و طراحی داخلی، امر بازسازی است. چه بخواهید فضای منزل یا محل کار خود را با تغییرات کوچکی مواجه کنید و چه بخواهید آن ها را کامل عوض کنید، آشنایی با هزینه بازسازی می تواند در رسیدن شما به رویا و خواسته تان تاثیر زیادی داشته باشد و در تصمیم گیری به شما کمک کند. از همین رو، پویانو در این مطلب به بررسی هزینه بازسازی آپارتمان از مرحله تخریب تا چیدمان می پردازد. اگر می خواهید در این رابطه، اطلاعات کسب کنید، همراه ما باشید.

یک مثال برای بازسازی فضای داخلی آپارتمان

یک مثال برای بازسازی فضای داخلی آپارتمان

برای مثال، فرض کنید قرار است یک سالن پذیرایی با شکل مربع و مساحت 25 متر در طبقه اول یک آپارتمان 4 طبقه که دو پنجره رو به پاسیو دارد و در کنار آشپزخانه قرار گرفته است را بازسازی کنید. کف این سالن از سرامیک پوشیده شده است و دیوارهای آن با رنگ روغن پوشش داده شده اند. شما می خواهید کفپوش اتاق را به شکل مدرن در بیاورید، دیوارها را رنگ آمیزی کنید و یک دیوار را تغییر دهید. همچنین می خواهید از درب و پنجره های آکوستیک استفاده کنید و زیبایی و مقرون به صرفه بودن این آکوستیک بودن نیز برایتان اهمیت دارد.  برای بازسازی چنین فضایی، سوالات زیر مطرح می شوند:

اولین گام جهت بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی این فضا چیست؟

اولین گام جهت بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی این فضا چیست؟

عوض کردن کفپوش ها نه تنها بعد از دیوار، بلکه آخرین مرحله عملیات بازسازی می باشد، زیرا اجرای آن گرد و خاک زیادی ایجاد نمی کند و موجب آسیب رسیدن به بقیه قسمت ها نمی شود، اما مثلا با رنگ آمیری سقف، امکان این که دیوارها و کف رنگی شوند، زیاد می باشد.

اخیرا کفپوش های آنتی باکتریال جدیدی با دوام خیلی زیاد از برندهای داخلی و خارجی در بازار عرضه شده اند. برخی از این کفپوش ها کیفیت فوق العاده و دوام قابل توجهی دارند و به خاطر خاصیت یونی خود، هیچ گونه میکروبی را جذب نمی کنند. این کفپوش ها به راحتی و با کمک یک دستمال خشک تمیز می شوند. دوام این کفپوش ها به اندازه ای است که جای پایه هیچ وسیله ای بر روی سطح آن باقی نمی ماند و باعث استهلاک آن نمی شود.

اجرای این کفپوش به صورتی است که در کل سطح سالن، کوچک ترین درزی دیده نمی شود. این کفپوش می تواند تا قرنیز بالا بیاید و این امر، سبب حذف بخش اتصال دیوار با کف که محل جمع شدن حشرات است، می شود. البته کفپوش های آنتی باکتریال، در سال های ابتدایی ورود خود به کشور ما بیش تر در فضای بیمارستان ها و فضاهای صنعتی کاربرد داشته باند، اما به مرور زمان در همه فضاها با کاربرهای مختلف به خاطر کاربردی بودن و طرح های مختلف این کفپوش، از آن استفاده شد. جذابیت و کشش بازار کفپوش های آنتی باکتریال، سبب کاربرد آن ها در همه فضاها شده است. از این رو، این کفپوش می تواند برای بازسازی دکوراسیون منزل نیز مناسب باشد.

مراحل بعدی بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی این فضا به چه صورت هستند؟

مراحل بعدی بازسازی و تغییر دکوراسیون داخلی این فضا به چه صورت هستند؟

مراحل بازسازی آپارتمان را می توان به شکل مختصر در هفت مورد خلاصه کرد:

  • تخریب بخش هایی از سقف، دیوار و کف که باید تغییر داده شوند.
  • اجرای تاسیسات مورد نیاز، از جمله لوله کشی ها، سیم کشی ها و تقویت سازه
  • بنایی و ساخت بخش های مورد نظر و نصب درب ها و پنجره ها
  • اتمام دکورهای چوبی و نصب آن ها و اتمام کار سقف و نصب تجهیزات نورپردازی
  • اتمام دیوارها و کفپوش ها
  • چیدمان نهایی مبلمان و وسایل
  • بازرسی پایان کار و تحویل به کارفرما

تغییر کدام دیوار برای ایجاد تحول در فضا مناسب تر است؟

تغییر کدام دیوار برای ایجاد تحول در فضا مناسب تر است؟

در هر پروژه معماری یا طراحی داخلی، یک سری فرصت ها وجود دارند که باید به خوبی از آن ها استفاده کرد. در فضایی که تصور شده، با توجه به شرح داده شده، فرصت ما پاسیون می باشد. با در نظر گرفتن این که واحد مورد نظر در طبقه اول قرار دارد، باید تلاش کرد بیش ترین نور ممکن از هر جایی که امکانش را دارد، گرفته شود. به همین خاطر، بهتر است دیوار سمت پاسیون تخریب شود و به جای دو پنجره، کل آن با یک درب شیشه ای بزرگ و دو جداره پوشانده شود.

در صورتی که منزل در محله ای شلوغ قرار دارد و کارفرما نمی خواهد آلودگی صوتی برایش مشکلی ایجاد کند، می توان از فوم های چسبی عایق صوت برای آکوستیک کردن دیوارها استفاده کرد. لازم به ذکر است که طراحی پاسیو به عنوان یک بخش سبز به شکل مدرن، از بهترین تغییرات ممکن در این بازسازی می باشد.

برای تغییر نورپردازی فضا و با توجه به نورگیری از پاسیو، چه نوع نورپردازی و در چه زمانی مناسب می باشد؟

برای تغییر نورپردازی فضا و با توجه به نورگیری از پاسیو، چه نوع نورپردازی و در چه زمانی مناسب می باشد؟

نورپردازی از جمله مهم ترین تغییرات هر پروژه ای به شمار می رود و نباید نادیده گرفته شود. ضعف اساسی اکثر پروژه های بازسازی آپارتمان نیز همین مسئله نور است. اصلی ترین نکته در رابطه با نورپردازی فضا این است که کار باید به شکلی انجام شود که منبع نور در معرض دید نباشد، اما فضا به بهترین شکل ممکن روشن شود. نورپردازی به فرم های نقطه ای و یکنواخت می تواند با توجه به دکوراسیون فضا به کار برده شود. طراحی سقف کاذب با نور مخفی می تواند ظاهری مدرن و زیبا به فضای سالن بدهد، اما باید سیم کشی برقی را پیش تر انجام داد، زیرا سیم کشی ها معمولا با تخریب بخش هایی از دیوار و سقف همراه هستند و پس از پایان آن ها می توان منابع نور را نصب نمود.

بهترین نوع درب و پنجره آکوستیک با هزینه مقرون به صرفه چیست؟

بهترین نوع درب و پنجره آکوستیک با هزینه مقرون به صرفه چیست؟

در طی سال های اخیر با تبلیغات گسترده ای که در رابطه با پنجره های دو جداره از سمت شرکت های سازنده و عرضه کننده انجام شده است، اکثر مردم با این درب و پنجره ها که برای صرفه جویی در مصرف انرژی و آکوستیک کردن فضا انتخاب خوبی می باشند، آشنایی کافی دارند.

به کار بردن درب ها و پنجره های دو جداره، شاید در مقایسه با استفاده از مدل های معمولی، زیاد مقرون به صرفه نباشد، اما در طول زمان با توجه به صرفه جویی هایی که در مصرف انرژی رخ می دهد و دوام زیاد، وزن کم و هزینه نصب مناسبی که دارد، توجیه اقتصادی قابل قبولی دارد. در بازسازی فضاهای داخلی، این واقعیت وجود دارد که قضیه مقرون به صرفه بودن، شامل عوامل مختلفی از جمله هزینه اولیه، ماندگاری و هزینه نگهداری است که مورد دوم و سوم در طول زمان، خود را نشان می دهند.

عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان

عوامل موثر بر هزینه بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان، تغییری است که می تواند روی ارزش ریالی منزل شما تاثیر داشته باشد، کیفیت زندگی شما در فضا را ارتقا دهد و کاربری بخش های مختلف را نیز بهبود دهد. سالانه تعداد زیادی از خانواده در رابطه با بازسازی فضای منزل خود اقدام می کنند. شاید یکی از مرسوم ترین موارد بازسازی، بازسازی و طراحی مجدد دکوراسیون آشپزخانه ها، مثل اپن کردن آن ها و عوض کردن کاشی ها و کابینت ها باشد. البته بایست توجه کرد که در بازسازی ساختمان، گاهی فقط نوسازی قسمت هایی از خانه بدون اعمال تغییرات اساسی و مهم صورت می گیرد. کارهای جزیی تری نیز در پروژه های بازسازی منازل انجام می شوند که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب کاغذ دیواری
  • عوض کردن کاشی و سرامیک
  • گچکاری
  • نصب پارکت و لمینت
  • اجرای کناف
  • اجرای سقف کاذب

هزینه بازسازی خانه بر حسب متر مربع

هزینه بازسازی خانه بر حسب متر مربع با گستره بزرگی رو به رو می باشد، زیرا میزان تغییرات، مواد و مصالح مورد استفاده و کیفیت و سطح کار در این رابطه تاثیرگذار هستند. گاهی اوقات، تغییرات به حدی زیاد است که نیاز به کمک گرفتن از متخصصین حرفه ای مثل بنا، نجار، کارشناس الکتریکی و مکانیکی و نقاش می باشد. مسلما محله ای که خانه شما در آن واقع است نیز روی هزینه بازسازی اثر دارد.

بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه از مرسوم ترین بخش هایی که معمولا در پروژه های بازسازی، مد نظر قرار می گیرد. حذف دیوار آشپزخانه های قدیمی و تبدیل آن ها به یک فضای اپن و مدرن، عوض کردن کاشی ها، سرامیک ها، سینک، شیرآلات، طراحی و ساخت کابینت ها و حتی تعویض یراق آلات مورد استفاده از خدماتی به شمار می روند که معمولا در بازسازی آشپزخانه ها ارائه می گردند.

بازسازی سرویس بهداشتی

گاهی اوقات، هزینه های ناشی از تعمیرات مواردی مانند رفع نم، رطوبت، ترکیدن و نصب لوله با سرشکن شدن روی موارد کلی تری مانند عتویض کاشی و سرامیک، سبب می گردد بسیاری از کارفرمایان برای ایجاد تغییرات بزرگ تر، وارد عمل شوند. تعویض لوازم سرویس بهداشتی، شیر آلات، کاشی ها و سرامیک ها، بازسازی قیرگونی و عایق رطوبتی از جمله این تغییرات محسوب می شوند.

بازسازی کلی ساختمان

ممکن است کارفرما بخواهد به جای بازسازی یک یا دو بخش از منزل خود، دکوراسیون همه فضاها را مجددا طراحی و اجرا کند. در این صورت، معمولا باید نسبت به نقاشی ساختمان و عوض کردن کفپوش ها اقدام نمود. در ضمن، حذف و جا به جا کردن دیوارهای غیر باربر نیز در اکثر اوقات می تواند تغییرات مثبت و قابل توجهی در دکوراسیون داخلی ایجاد کند و به همین خاطر، پر طرفدار است.

فصل های کاری

بعضی از کارهای مرتبط با بازسازی ساختمان و بنایی در فضل های مختلف انجام می شوند و انجام کار در یک فصل خاص روی هزینه ها اثر می گذارد. یکی از این موارد، عایق بندی و قیرگونی می باشد که مثلا در فصل های بارش به خاطر مشغله اکثر متخصصان، نیازمند زمان بیش تری برای پیدا کردن یک متخصص ماهر و با تجربه می باشد و هزینه زیادتری نیز نسبت به انجام همان کار در فصل دیگری چون تابستان دارد. نقاشی ساختمان نیز به همین شکل است و معمولا در روزهای آخر سال، هزینه بیش تری را برای شما به همراه دارد.

نیروهای مورد نیاز

گاهی اوقات، پیمانکار، هزینه نیروهای کار را به شکل روزمزد در قیمت گذاری پروژه تاثیر می دهد و به همراه دیگر موارد مورد نیاز به صورت تفکیک شده قیمت گذاری می نماید. نوع دیگر قسمت گذاری که معمولا به صرفه تر می باشند، قیمت گذاری به شکل کلی و پروژه ای است.

هزینه و زمان هر کدام از مراحل بازسازی به صورت تقریبی

  • تغییر کفپوش: هزینه کفپوش های آنتی باکتریال از 48 هزار تومان به ازای هر متر شروع می شود و نصب آن ها برای فضای مذکور، حدود 2 روز وقت می گیرد.
  • نصب کاغذ دیواری: از آن جا که نصب کاغذ دیواری باعث کوچک شدن فضا می شود، پیشنهاد می شود در صورت تمایل کارفرما به استفاده از کاغذ دیواری، فقط یکی از دیوارها به صورت دکوراتیو با کاغذ دیواری پوشانده شود که هزینه آن به ازای هر متر، حداقل 45 هزار تومان می باشد.
  • رنگ آمیزی: رنگ آمیزی یا همان نقاشی دیوارها، سقف، پاسیو و دیگر بخش ها هزینه ای در حدود 3 میلیون تومان دارد و 4 روز کاری وقت می گیرد.
  • نورپردازی: نورپردازی فضا با توجه به برند و کفیت منابع نوری، متفاوت است. می توان گفت در صورت استفاده از منابع با کیفیت، هزینه ای در حدود 450 هزار تومان به ازای هر 10 متر مربع، رقم می خورد.
  • آکوستیک سازی دیوارها: آکوستیک کردن دیوارها با توجه به عملکرد انتخابی از 42 هزار تومان به بالا هزینه دارد.
  • تعویض درب و پنجره: درب ها و پنجره ها با توجه به سلیقه کارفرما و خواسته های او طیف گسترده ای از مدل ها، مصالح و قیمت ها را در بر می گیرند.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری