دکوراسیون هتل های لوکس جهان چگونه طراحی می شود؟

دکوراسیون هتل های لوکس جهان چگونه طراحی می شود؟

دکوراسیون هتل های لوکس جهان چگونه طراحی می شود؟

یکی از شروط تجربه یک سفر بی نظیر، اقامت در هتلی است که از همه نظر مناسب به نظر برسد. انتخاب محل اقامت شما یکی از نکاتی است که پیش از سفر در پیش رو دارید. معمولا در هر شهری هتل های مختلفی با درجه های پایین تا بالا وجود دارند. در میان این همه هتل، یک سری هستند که به خاطر برخی عوامل از بقیه متمایز می شوند. این هتل ها معمولا با عنوان هتل لوکس شناخته می شوند و همان گزینه هایی هستند که هرچند بسیار گرانند، اما به شما اطمینان خاطر می دهند که از اقامت خود نهایت لذت را ببرید و اوقات خاطره انگیزی را طی مدتی که در آن ها سپری می کنید، بگذرانید. هتل های لوکس از هتل های دیگر شهر محبوب تر هستند، اما تا به حال فکر کرده اید که چرا این هتل ها از بقیه اقامتگاه ها متمایز هستند؟

در طراحی هتل های لوکس به نکات کلیدی و تعیین کننده طراحی هتل اهمیت زیادی داده می شود. خدمات ارائه شده در این هتل ها زیاد و متنوع هستند، فضاها طبق استانداردها طراحی و اجرا می شوند و به زیبایی و مطلوبیت بخش های مختلف توجه خاصی اعطا می شود. ما در این مطلب با بررسی عواملی که باعث افزایش کیفیت هتل می شوند یا همان عواملی که یک هتل لوکس را به وجود می آورند به شما خواهیم گفت که دقیقا چه چیز این هتل ها را از بقیه متمایز می کند. حال چه بخواهید در یکی از این هتل ها اقامت کنید و چه بخواهید یک هتل لوکس طراحی کنید، خوب است این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

. هتل های زیبا و لوکس، لابی هایی درخور و متناسب با خود دارند

لابی زیبا و منحصر به فرد

وقتی برای اولین بار به یک هتل قدم گذارید، لابی اولین فضایی است که با آن مواجه می شوید. هتل های زیبا و لوکس، لابی هایی درخور و متناسب با خود دارند. به عبارت دیگر، دکوراسیون هیچ هتل لوکسی بدون یک لابی زیبا و چشمگیر نمی تواند حق مطلب را ادا کند. لابی از آن جایی که اولین تاثیر را بر ذهن بیننده می گذارد و معمولا در طول اقامت افراد به خاطر رفت و آمدهای آن ها بارها مورد استفاده قرار می گیرد، فضای مهمی است و معمولا در زمان طراحی به دکوراسیون آن اهمیت زیادی داده می شود. لابی یک هتل لوکس، زیبا و دلباز است. دعوت کنندگی، نورپردازی مناسب، نشیمن بزرگ و آدرس دهی مشخص به بخش های مختلف از ویژگی های یک لابی خوب است.

اکثر هتل های معروف و لوکس، رستوران ها و کافی شاپ های فوق العاده ای دارند

رستوران و کافی شاپ

اکثر هتل های معروف و لوکس، رستوران ها و کافی شاپ های فوق العاده ای دارند. بسیاری از مشتری ها صرفا به خاطر استفاده از امکانات رستوران و کافی شاپ به این هتل ها رفت و آمد دارند. رستوران و کافه هتل از پر رفت و آمدترین فضاهای عمومی آن هستند و تاثیر بسیار زیادی روی نظر مشتریان دارند. رستورانی که در طول اقامت شما در هتل به بهترین شکل از شما پذیرایی کند، احتمالا دلیل خوبی برای انتخاب آن هتل از طرف شما در دفعات بعدی خواهد بود. برخی از هتل ها رستوران فضای باز هم دارند که امتیاز بهره مندی از خدمات پذیرایی را در هوای آزاد نیز فراهم می کنند.

هیچ چیز به اندازه طراحی اتاق های یک هتل روی نظر مشتریان آن هتل تاثیرگذار نیست

اتاق های استاندارد در هتل

هیچ چیز به اندازه طراحی اتاق های یک هتل روی نظر مشتریان آن هتل تاثیرگذار نیست. هر چقدر هم که لابی و رستوران هتل خوب طراحی شده باشند، اگر اتاق ها استاندارد و مناسب نباشند، افرادی که هتل را برای اقامت خود انتخاب کرده اند از کار خود پشیمان خواهند شد. یک اتاق بزرگ با نورگیری مناسب، جایگذاری صحیح مبلمان و آسایش ایده آل به عنوان اصلی ترین برگ برنده هتل های لوکس و فوق العاده در نظر گرفته می شود. مسلما بقیه عملکردهای هتل نسبت به استاندارد بودن اتاق ها در رده های بعدی جای دارند.

کیفیت تخت هایی است که شب را روی آن ها به صبح می رسانید.

تخت خواب های راحت در هتل لوکس

یکی دیگر از عواملی که در اقامت ایده آل و راحت شما در یک هتل تاثیر می گذارد، کیفیت تخت هایی است که شب را روی آن ها به صبح می رسانید. تخت خواب های یک هتل در صورتی که راحت و بزرگ باشند به شما نوید یک استراحت خوب و کافی در طول شب را خواهند داد. تشک های باکیفیت، ملحفه های تمیز و بالشت های نرم و راحت از جمله خاطراتی هستند که پس از اقامت در یک هتل لوکس در ذهن هر فردی می ماند. جایگذاری صحیح تخت ها نیز روی کیفیت خواب تاثیر زیادی دارد.

از دیگر شروط آسایش شما در یک هتل می توان به تهویه مطبوع فضاهای آن اشاره کرد

تهویه مطبوع هتل های لوکس

از دیگر شروط آسایش شما در یک هتل می توان به تهویه مطبوع فضاهای آن اشاره کرد. از آن جایی که اتاق ها اکثر وقتی که شما در هتل می گذرانید را به خود اختصاص می دهند، تهویه صحیح آن ها عامل مهمی برای تعیین کیفیت هتل است. هتل هایی که بیش از حد گرم یا سرد هستند، مسافران را کلافه می کنند. بهتر است قابلیت تنظیم دمای هوا و میزان رطوبت آن هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دستی وجود داشته باشد تا هر کس بتواند بسته به وضعیت خود شرایط مناسبی را ایجاد کند.

شما ابدا هتل لوکسی پیدا نخواهید کرد که اتاق خواب های آن دارای سرویس بهداشتی مجزا نباشند.

سرویس بهداشتی در هتل

شما ابدا هتل لوکسی پیدا نخواهید کرد که اتاق خواب های آن دارای سرویس بهداشتی مجزا نباشند. همه هتل های برتر دنیا دارای اتاق خواب هایی با سرویس بهداشتی شخصی هستند. کیفیت طراحی سرویس بهداشتی و توجه به اندازه آن نیز امر مهمی است. سرویس بهداشتی یک هتل لوکس باید بزرگ باشد تا همه امکانات را به خوبی در خود جای دهد و برای استفاده مشتریان مشکلی ایجاد نکند. فضای خوشبو، امکان استفاده از آب با هر دمایی، حوله های تمیز، نور مناسب و تهویه مطبوع از عواملی هستند که یک سرویس بهداشتی ایده آل را می سازند.

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به چشم انداز اتاق خود در هتل اهمیت زیادی می دهید.

چشم انداز دیدنی در هتل

شاید شما هم جزو افرادی باشید که به چشم انداز اتاق خود در هتل اهمیت زیادی می دهید. هتل های لوکس، اکثرا چشم اندازهای فوق العاده ای دارند و این امتیاز آن ها سبب می شود نسبت به دیگر هتل ها برتری پیدا کنند. یک چشم اندازه زیبا تصویر مطلوب و خاطره انگیزی از هتل و محیط اطراف آن در شهر را در ذهن شما بر جای می گذارد که با هر بار مرور خاطرات خود آن را به یاد می آورید و برای اقامت مجدد در آن هتل ترغیب می شوید. این خصوصیتی است که هر هتلی ندارد.

طبیعتا بهره مندی فضای هتل از نور مناسب نیز شرط مهمی در تعیین کیفیت آن هتل است.

نورگیری مناسب

طبیعتا بهره مندی فضای هتل از نور مناسب نیز شرط مهمی در تعیین کیفیت آن هتل است. اتاقی که دارای نورپردازی خوب و ایده آل باشد، فضای دلچسبی خواهد داشت. اتاق های یک هتل لوکس در طول روز از نور طبیعی بهره مند هستند و در طول شب نیز نورپردازی ملایمی دارند. نور مناسب روی دلباز به نظر رسیدن اتاق تاثیر می گذارد. به همین خاطر است که اتاق های بدون پنجره یا دارای نورپردازی ضعیف دارای فضایی خفه و دلگیر هستند و مسلما نظر فرد را برای اقامت مجدد جلب نمی کنند.

کیفیت نورپردازی در شب نیز به اندازه نورگیری اتاق در طول روز اهمیت دارد.

نورپردازی داخلی هتل

کیفیت نورپردازی در شب نیز به اندازه نورگیری اتاق در طول روز اهمیت دارد. نوری که چشم را بزند، منجر به خستگی آن می شود و از استراحت در شرایط مناسب جلوگیری می کند. از طرفی نوری که بیش از حد کم باشد نیز فضای اتاق را دلگیر می کند. معمولا همه اتاق های هتل دارای چندین لامپ سقفی و دیواری هستند و حتی آباژورهایی نیز دارند تا فرد بتواند بسته به تمایل خود و مقدار نوری که نیاز دارد، چراغ مورد نظر خود را روشن کرده و مقدار روشنایی اتاق را تنظیم کند.

چنین میزی می تواند موجب جلب رضایت شده و به عنوان یک امتیاز به شمار رود.

میز کار در اتاق هتل

شاید این امکان جزو اولین شروط طراحی یک اتاق مطلوب نباشد، اما هتل های لوکس به طور معمولا دارای میز کار یا یک میز چند عملکردی هستند که می تواند بسیار مفید باشد. ساکنان هتل در برخی از موارد به فضایی برای انجام کارهای روزانه خود نیاز دارند. ممکن است برای قرار دادن لپتاپ، مطالعه یا هر کاری دیگری به یک میز احتیاج باشد که در این صورت، چنین میزی می تواند موجب جلب رضایت شده و به عنوان یک امتیاز به شمار رود.

یک هتل لوکس باید حتما تلویزیون داشته باشد.

وجود تلویزیون در دکوراسیون هتل

یک هتل لوکس باید حتما تلویزیون داشته باشد. امکان استفاده از تلویزیون جزو مواردی است که این روزها اکثر هتل ها ارائه می دهند. تلویزیون ها معمولا وقتی به کار می آیند که شما بخواهید برنامه مورد علاقه خود را در طی سفر نیز دنبال کنید یا به هر دلیلی مجبور باشید یک روز را به طور کامل در هتل بگذرانید. در چنین شرایطی بهره مندی از تلویزیون در اتاق می تواند امتیاز خوبی باشد که نبود آن غیر قابل قبول است.

عطر آرامش بخش

عطر آرامش بخش در هتل

شاید شما هم به هتل هایی سر زده باشید که در حمام یا فضای اتاق های خود عود قرار می دهند یا شمع ها و گیاهان معطر به کار می برند. به کار بردن این گونه  امکانات باعث می شود تصویر خوبی از هتل و فضای آن در ذهن مشتری ایجاد شود. البته چنین نکته ای ممکن است زیاد اهمیت نداشته باشد، اما توجه به آن خالی از لطف نیست. عطرهای خوشی که از آن ها نام برده شد می توانند فضایی آرامش بخش و رویایی برای ساکنین هتل ایجاد کنند.

تقریبا همه هتل های لوکس و پنج ستاره از خدماتی چون استخر برخوردار هستند.

استخر در طراحی هتل

تقریبا همه هتل های لوکس و پنج ستاره از خدماتی چون استخر برخوردار هستند. معمولا هتل های لوکس به قدری بزرگ هستند که قسمتی از آن ها به استخر اختصاص داده می شود. این استخر می تواند به شکل سرپوشیده یا سرباز طراحی شود یا هر دوی آن ها را شامل شود. استخرها امکانات فوق العاده ای هستند که نه تنها برای ساکنین هتل مطلوب هستند، بلکه باعث رفت و آمد مکرر مشتریان به هتل نیز می شوند.

اسپا از دیگر فضاهایی است که جزو ملزومات هتل های لوکس قرار می گیرد.

اسپا

اسپا از دیگر فضاهایی است که جزو ملزومات هتل های لوکس قرار می گیرد. اسپا معمولا در کنار استخر یا به صورت مجزا در نظر گرفته می شود و خدماتی مثل ماساژ را در بر می گیرد. برای مسافرانی که به دنبال یک اقامت فوق العاده با خدمات کامل هستند و می خواهند خستگی سفر را از تن خود بیرون کنند، وجود چنین فضایی از جمله شرایط مهم هتل به شمار می رود.

بالکن از دیگر فضاهایی است که هتل های بزرگ و لوکس دارند

بالکن

بالکن از دیگر فضاهایی است که هتل های بزرگ و لوکس دارند. معمولا در این هتل ها هر اتاق دارای بالکن خصوصی خود است و فضاهایی مثل رستوران و کافی شاپ نیز بالکن های عمومی دارند که مردم می توانند در فضای آن ها به مکالمه یا صرف وعده های غذا بپردازند.

وجود فضای سبز از جمله خصوصیات هتل های بی نظیر است.

فضای سبز هتل های لوکس

وجود فضای سبز از جمله خصوصیات هتل های بی نظیر است. این فضا چه در داخل و چه در بیرون هتل دارای نقش مهمی است. بسیاری از هتل های پرطرفدار دنیا فضای سبز مطلوبی دارند و امکان استفاده از این فضا را برای ساکنین فراهم می سازند. به کار بردن فضای سبز در محیط داخلی هتل می تواند به زیبایی دکوراسیون آن اضافه کند.

دکوراسیون اتاق بازی

سالن بازی در هتل

یکی دیگر از امکانات هتل های لوکس، فراهم دیدن فضای بازی برای ساکنین در سالن های بزرگ است. افرادی که دوست دارند بخشی از زمان خود را در سفر به ماندن در هتل بگذرانند، مسلما به دنبال گزینه هایی هستند که اوقات خوشی را برای آن ها رقم بزند. هتل های لوکس با داشتن سالن های بازی چند منظوره از چنین امتیازی نیز برخوردار هستند. در چنین هتل هایی می توان بازی هایی مثل بیلیارد، بولینگ و پوکر را تجربه کرد.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری