نکاتی که قبل از نصب و انتخاب کاغذ دیواری باید بدانیم

نکاتی که قبل از نصب و انتخاب کاغذ دیواری باید بدانیم

نکاتی که قبل از نصب و انتخاب کاغذ دیواری باید بدانیم

نکات نصب و انتخاب کاغذ دیواری چه بخواهیم دیوار را کاغذ دیواری کنیم و چه اگر می خواستیم آن را رنگ کنیم ، همیشه قبل از آن نیاز به آماده سازی دیوار داریم. آماده کردن دیوار که به اصطلاح زیرسازی دیوار معروف است عبارت  است از اصلاح و برطرف نمودن هر نوع خرابی روی دیوار شامل سوراخ ها ، خراش ها ، ترک ها و طبله های رطوبتی می باشد ب طوری که تمام سطح دیوار صاف و یکدست شود.

نکات انتخاب کاغذدیواری چه بخواهیم دیوار را کاغذ دیواری کنیم

جنس دیوار

جنس دیوار در نحوه چسبیدن کاغذ دیواری به سطح آن موثر است. برای مثال کاغذدیواری ها به دیوار های گچی به خوبی نصب می شوند. از طرفی دیگر دیوار های چوبی و سیمانی چسبندگی کمتری از نظر پذیرش کاغذ دیواری به سطح خود دارند.

ویژگی کاغذ دیواری

ویژگی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های موجود در بازار در انواع مختلفی عرضه می شوند که ویژگی های مخصوص به خود را دارند. یک ویژگی مهم د ر خرید کاغذدیواری قابل شستشو و غیر قابل شستشو یبودن آن است. کاغذ دیواری های غیر قابل شستشو که لزوما باید فقط در محیط ها و اتاق هایی که کاملا فضای خشکی دارند به کار روند. کاغذ دیواری های قابل شستشو توانایی مقاومت در برابر رطوبت و شستشو را کاملا دارا هستند چرا که لایه محافظی از وینیل که همان پی وی سی است بر روی طرح آن وجود دارد که باعث افزایش مقاومت کاغذدیواری در مقابل رطوبت ، شستشو و سایش می شود. اما با این حال این به این معنی نیست که شما می توانید شلنگ آب را به سطح دیوار بگیرید و مداوما آن را شستشو دهید.

در هر حال چسب کاغذ دیواری در مقابل آب مقاومت بالایی ندارد و با ضعیف شدن آن کاغذدیواری قابل شستشو نیز ازروی دیوار کنده می شود ، حتی اگر خود کاغذدیواری صحیح و سالم پایین بیاید. بنابراین کاغذ دیوار های برای فضای زیر دوش و جایی که در معرض مستقیم و مداوم آب قرار دارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود. صرف می توانید کاغذ دیواری قابل شستشو را که از لحاظ کیفیت مطمئن هستید و 100 درصد از طرف شرکت تولید کننده تضمین شده است برای فضایی هایی مانند رختکن و یا محل روشویی سرویس بهداشتی که کمتر رطوبت دارد نصب کنید. همچنین می توانید از کاغذدیواری قابل شستشو برای قسمت بین کابینت آشپزخانه و دیوارهایی که مدام مورد شستشو قرار نمی گیرند استفاده کنید.

ابعاد دیوارابعاد دیوار

هنگام خرید کاغذ دیواری مساله که حائز اهمیت است و در قیمت کاغذ دیواری و هزینه تمام شده شما تاثیر گذار است تعداد رول های کاغذ دیواری است. تعداد رول نیز به ابعاد دیوار بستگی دارد. دیوار هایی که طول و ارتفاع کمی دارند به خوبی نمی توانند طرح مورد نظر را نشان دهند. چرا که باید طرح ها به خوبی در کنار هم قرار بگیرند که امکان این وجود داشته باشد نمای کلی زیبایی را نمایش بدهند. اصولا طرح های کاغذ دیواری به صورت تکرارشوند عرضه می شوند این طرح ها در گوشه های رول کاغذ دیواری در کنار ادامه طرح خود مچ می شوند. در طرح های درشت نیاز است که چند رول کنار هم قرار گیرند تا جلوه و طرح خود را نشان دهند. به همین دلیل است که برای فضاها و اتاق های کوچک طرح های ریز مناسب است و برای طرح های درشت حتما دیوار عریض و مرتفع باشد بهتر است.

تعداد رول نیز به ابعاد دیوار بستگی دارد.

محل نصب کاغذ دیواری

محل نصب کاغذ دیواری

از کاغذ دیواری ها برای نصب دیوار و سقف استفاده می شود که رایج ترین قسمت ها در نصب کاغذدیواری در دکوراسیون خانه هستند. با این حال استفاه از کاغذ دیواری برای بخش های دیگر منزل نیز کاربرد دارد. ستون های ساختمان ، روی درب ها ، قاب پنجره ، کابینت و کمد ها ، داخل کتابخانه نیز می باشد.

از کاغذ دیواری ها برای نصب دیوار و سقف استفاده می شود

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو