نو کردن اتاق خواب با بودجه محدود

نو کردن اتاق خواب با بودجه کم

نو کردن اتاق خواب با بودجه محدود

اتاق خواب مکانی از خانه است که تمام خستگی ها و استرس های خود را در آن رفع می کنیم: اما اتاق خواب به همان اندازه که راحت است، باید شیک و زیبا نیز باشد. اگر می خواهید اتاق خواب خود را بازسازی کنید، اما بودجه ای محدود در اختیار دارید، نگران نباشید. نو کردن اتاق خواب با بودجه محدود آن قدر ها هم که فکر می کنید سخت نیست. با چند تغییر کوچک می توانید بدون این که هزینه ای زیاد متحمل شوید، اتاق خواب خود را تغییر دهید. برای این که بدانید چگونه می توانید با بودجه محدود اتاق خواب خود را بازسازی کنید با پویانو همراه باشید:

  1. به اتاق خواب خود رنگ اضافه کنید.

استفاده از رو تختی و بالش ها و ملحفه های رنگی به اتاق خواب جلوه ای زیبایی می دهد. با استفاده از روتختی هایی به رنگ های نارنجی و صورتی و سایر رنگ های گرم، به اتاق خواب خود گرما ببخشید و فضایی دلنشین ایجاد کنید.

به اتاق خواب خود رنگ اضافه کنید.

  1. کف اتاق خواب را با فرش نپوشانید.

به جای این که تمام اتاق را با فرشی بزرگ بپوشانید، از فرش و یا قالیچه ای در اندازه کوچک و دکوراتیو استفاده کنید. این گونه به فضای دلباز تری دست پیدا خواهید کرد. نکته مهم در انتخاب فرش این است که رنگ فرش را متناسب با رنگ حاکم بر دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید. اگر رنگ های تیره در اتاق شما بیشتر هستند فرشی با رنگ روشن تر انتخاب کنید.

کف اتاق خواب را با فرش نپوشانید.

  1. دیوار ها را دکور کنید.

یکی از زیبا ترین و ساده ترین  راه ها برای دکور کردن دیوار های خالی، استفاده از قاب عکس و تابلو های متعدد است. با قرار دادن چند قاب عکس با اندازه های متفاوت در کنار یکدیگر می توانید ظاهری جذاب تر به دیوار اتاق خواب بدهید. یکی دیگر از راه های جان بخشیدن به دیوار های خالی استفاده از آینه های دکوراتیو است. آینه ها اتاق را بزرگ تر از آن چه که هست نشان داده و فضای دلباز تری ایجاد می کنند.

دیوار ها را دکور کنید.

  1. جای سرویس خواب و مبلمان را تغییر بدهید.

با تغییر جای تخت خواب و لوازم موجود در اتاق نیز می توانید ظاهری جدید به اتاق خواب خود ببخشید. اگر اتاق خواب بزرگی دارید این کار برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.

جای سرویس خواب و مبلمان را تغییر بدهید.

  1. بهم ریختگی را از جلوی دید جمع کنید.

اگر لوازم آرایش، عطر ها و کرم ها ظاهری بهم ریخته و آشفته بر روی میز توالت ایجاد کرده اند، آن ها را از جلوی دید برداشته و داخل کشوها و یا جعبه های دکوراتیو قرار بدهید. قرار دادن این جعبه ها بر روی میز توالت هم از بهم ریختگی جلوگیری کرده و هم ظاهری زیبا ایجاد می کند.

بهم ریختگی را از جلوی دید جمع کنید.

  1. بر روی دیوار تعدادی طبقه چوبی نصب کنید.

با نصب طبقات چوبی در کنار و یا بالای تخت خواب می توانید ساعت، کتاب، مجله و یا هر وسیله دیگری را بر روی آن قرار دهید. این گونه اتاق مرتب تری برای خود ساخته و از دیوار ها نیز استفاده مفید تری خواهید کرد.

بر روی دیوار تعدادی طبقه چوبی نصب کنید.

  1. چراغ خواب خود را تغییر دهید.

با تغییر چراغ خواب و آباژور موجود در اتاق خواب فضای جدیدی در آن ایجاد کنید. اگر اتاق شما به اندازه ای کوچک است که نمی توانید از میز پاتختی و آباژور استفاده کنید، چراغ دیواری می تواند راه حل مناسبی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاق باشد.

چراغ خواب خود را تغییر دهید.

  1. برای نو کردن اتاق خواب با بودجه محدود یکی از دیوار ها را کاغذ دیواری کنید.

یکی از دیوار های ساده و سفید اتاق خواب را با کاغذ دیواری زیبا و هماهنگ با سلیقه خود بپوشانید. رنگ کاغذ دیواری را با توجه به رنگ دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید و فضای اتاق را به طور کامل تغییر بدهید. معمولا دیوار پشت تخت خواب انتخاب مناسبی برای کاغذ دیواری است.

یکی از دیوار ها را کاغذ دیواری کنید.

  1. گل های طبیعی را فراموش نکنید.

بهترین و ساده ترین راه برای این که فضای اتاق را در یک لحظه تغییر دهید استفاده از گیاهان طبیعی است. گل ها هم اتاق را زیبا تر کرده و هم باعث ایجاد آرامش می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که در انتخاب گل ها باید بسیار دقت کنید، زیرا برخی از گیاهان در شب اکسیژن اتاق را مصرف کرده و باعث کاهش سطح اکسیژن می شوند. سعی کنید تا از این گیاهان برای اتاق خواب استفاده نکنید.

گل های طبیعی را فراموش نکنید.

 

 

 

 

 

نو کردن اتاق خواب با بودجه محدود

تحریریه پویانو