نوسازی نمای گلس لوکینگ / استودیو طراحی UN

نوسازی نمای گلس لوکینگ / استودیو طراحی UN

نوسازی نمای گلس لوکینگ / استودیو طراحی UN

نوسازی نمای گلس لوکینگ / استودیو طراحی UN

معماران: استودیو طراحی UN

محل: آمستردام ، هلند

سال: 2019

عکس: آتلیه اوابولم

تیم طراحی: بن ون برکل و گر گیززن، مارک سیمینک، سنتاوا بلانگتوک و لارس ون هافتن، بولین کابل، پل چالیس، تای واولا

کارفرما: بوتیک هرمس

مهندسان نما: ARUP

نوسازی نمای گلس لوکینگ / استودیو طراحی UN

پروژه در قلب محله موزه، بین موزیمپلین و واندلپارک، در خیابان پی سی هوف استرات واقع شده است. در حقیقت خیابانی پر از فروشگاه­های برندهای معروف اروپایی و نمایشگر طراحی سبک هلندی، میراثی خلاقانه و زیبا با ریزه­کاری­های با ظرافت است. الگوهای طراحی از موزه­های اطراف برای قاب سازی هنر هلندی ایده گرفته­اند. استودیو طراحی UN برای مجموعه گلس لوکینگ فضای نمایش منحصر به فرد و شاخصی جهت نمایش لباس در ویترین فروشگاه صاحب نامی طراحی کرد.

نمای فروشگاه واقع در شماره 138 خیابان هوف استرات هم در فرم و هم در عملکرد، جشن منسوجات است. سه صفحه شیشه­ای از طبقه فوقانی فروشگاه به سمت پایین به فرم پایین می­آیند، قاب­های شیشه­ای نما تقلیدی از پارچه شفاف موجدار و آویزان شده­ای است. ایده طراحی با الهام از پارچه که مصالحی نرم است با شیشه اجرا شد، و فضاهای بازی را در سطح دید ناظر عابران پیاده می­آفریند. در واقع ویترین فروشگاه از آخرین طرح­ها رونمایی می­کند.

نمای فروشگاه واقع در شماره 138 خیابان هوف استرات هم در فرم و هم در عملکرد، جشن منسوجات است.

رم سیال، مد و معماری با هم ترکیب شدند تا هندسه و هنر لباس­های با کیفیت و برازنده­ای را به نمایش بگذارند،

فرم سیال، مد و معماری با هم ترکیب شدند تا هندسه و هنر لباس­های با کیفیت و برازنده­ای را به نمایش بگذارند، از آنها تجلیل کنند و هماهنگی بین زیبایی شناسی و عملکرد به وجود آورند. همه اینها، ضمن حفظ طراحی اولیه و ارجینال بنا،  تقسیمات عمودی سه تایی پنجره­های خانه­ای شهری در آمستردام، که در طبقه­های فوقانی بخش فروشگاه وجود دارد، انجام شد. آپارتمان بنایی با طراحی اصیل، نمایانگر معماری ارزشمندی است که در همه جای ساختمان به چشم می­آید. استودیوی طراحی UN نمای فروشگاه و فضای داخلی آپارتمان بالای فروشگاه را طراحی کرد، مستاجر فروشگاه مسئول حفظ تناسب طراحی داخلی فروشگاه را بر عهده خواهد داشت.

دو ویژگی شاخص سبک معماری طبقه همکف و طبقه اول را به هم وصل می­کند: جعبه­های شیشه­ای که با آجر کاری احاطه شده­اند. سه شیشه سازه­ای “عناصر جعبه­ای”  نمای اصلی هستند که هر یک در کارخانه روی هم مونتاژ و در سایت نصب شدند. پانل­های بزرگ شیشه­ای لامینیت شده با روکش حرارت دیده و قاب آهنی ظریفی عناصر برجسته نما را شکل می­دهند. قاب فلزی و شیشه هر دو همزمان خمیده شده­اند یا به صورت مستقیم به کار رفته­اند و با سیلیکون سازه­ای به  پانل­های شیشه­ای مجاور و لبه­های استنلس استیل وصل شدند و در نهایت جعبه شیشه­ای شکل گرفت. هر جعبه شیشه­ای قبل از نصب با یک قاب­ فولادی مخفی تقویت شد، ضمن اینکه به محافظت از شیشه­ها و سهولت در حمل و نقل هم کمک کرد.

در این پروژه مصالح متنوع آجر، شیشه و فلز به خوبی در کنار هم قرار گرفته­ اند.

در این پروژه مصالح متنوع آجر، شیشه و فلز به خوبی در کنار هم قرار گرفته­ اند. بدون تغییر زیادی در وضع موجود ساختمان، نمایی مدرن متناسب با نیازهای فروشگاه، هماهنگ با سایر فروشگاه های واقع در خیابان و متناسب با عملکرد آن طراحی شد.

در این پروژه مصالح متنوع آجر، شیشه و فلز به خوبی در کنار هم قرار گرفته­ اند.

لایه عایق سفت و سخت در بالای پانل GRC اضافه شد

پس از نصب، یک لایه عایق سفت و سخت در بالای پانل GRC اضافه شد. نوارهای آجری سپس به لایه عایق چسبانده شدند. بین شیارهای موجود در طبقه همکف، یک نوار فلزی برای ایجاد تمایز جزئی از بقیه آجر کاری ­ها و برآوردن نیازهای شهری اجرا شد. درزهای سیلیکونی 8 میلی­متر عرض بین پروفیل­های لبه فولاد ضد زنگ و پانل­ های شیشه­ ای امکان تحمل هرگونه تنش در شیشه خمیده­ای که ممکن است در طی فرآیند تولید اتفاق بیفتد را فراهم می­کند، در حالی که پروفیل­ های فولادی از لبه­ های شیشه­ ای در برابر صدمه محافظت می­کنند و  جلوی تغییر شکل هندسه جعبه­ ها را می­گیرد.

 

 

نوسازی نمای گلس لوکینگ

منبع : archdaily

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / غفاری