نوسازی خانه با هزینه کم ؛ هزینه ای کمتر از 300 هزار تومن

نوسازی خانه با هزینه کم ؛ هزینه ای کمتر از 300 هزار تومن

نوسازی خانه با هزینه کم ؛ چه قصد فروش خانه خود را داشته باشید یا صرفا به دنبال روشی برای زیبا کردن آن باشید می‌توانید این راه‌های ارزان برای تغییر دکوراسیون را بررسی کنید. افزایش ارزش دارایی و زیبا کردن خانه صرفا به کسانی که می‌خواهند به زودی خانه شان را بفروشند مربوط نمی‌شود. بسیاری از نوسازی‌های کوچک که می‌توانید هنگام آماده سازی خانه برای فروش انجام دهید نه تنها ارزش فروش منزل تان را بالا می‌برد بلکه فضای خانه شما را برای زندگی لذت بخش تر می‌کند.

بنابراین چه در حال فروش یا آماده سازی خانه برای فروش باشید این نوسازی‌های کوچک را که می‌توانید با هزینه ای مقرون به صرفه و کمتر از 300 هزار تومن انجام دهید مد نظر قرار دهید.

1- نصب آینه

ذهن انسان می‌تواند به سادگی فریب بخورد و آینه ها در ایجاد توهم وسعت مکان و افزایش روشنایی اطراف خانه عالی عمل می‌کنند. مواظب باشید که در این کار زیاده روی نکنید و طوری نشود که بازتاب های زیاد چهره در آینه‌ها برای شما آزاردهنده و گیج کننده باشد. اما اگر آینه را به درستی و در تعداد کافی نصب کنید، در بزرگ نشان دادن فضا تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

2-نصب چراغ های دکوری

چند آباژور ایستاده، لامپ رومیزی و یا حتی چراغ های ریسه‌ای که در جای مناسبی نصب شده باشند می‌توانند تاثیر و تفاوت فاحشی در نمای کلی و جو اتاق داشته باشند. این وسایل را می‌توانید با مبالغ بسیار کم خریداری کنید پس ارزش جست و جو کردن دارند. به علاوه شما می‌توانید با تعویض لامپ ها و جایگزین کردن آن ها با لامپ های نور زرد یا سفید رنگ نور کلی را تغییر دهید.

3-وارد کردن دو یا چند گیاه

فضاهای معدودی در خانه وجود دارند که نمی‌توان آن ها را با انتخاب گیاهی مناسب زیباتر کرد و اغلب هر فضایی پذیرایی زیبایی گیاهان سبز است. به یاد داشته باشید که تناسب را حفظ کنید و البته به دنبال گیاهانی باشید که نگهداری از آن ها برای شما آسان است. گیاهان گلدانی نسبت به گل‌های چیده شده بهتر هستند چرا که کمتر احتمال دارد پژمرده شوند.

نوسازی خانه با هزینه کم

4-رنگ آمیزی قسمتی از منزل

در حالی که ممکن است نتوانید کل منزل تان را با هزینه کمتر از 300 هزار تومن نقاشی کنید اما اگر خودتان آستین بالا بزنید مطمئنا با این هزینه قادر خواهید بود یک یا دو اتاق را نقاشی کنید و نتیجه نهایی بدون شک ارزش این تلاش را دارد. رنگ آمیزی به سرعت حال و هوای یک فضا را عوض می کند و برای تغییر بیشتر حال و هوای یک اتاق می‌توانید با انتخاب رنگ های شادتر و جیغ تر نمای خیره‌کننده‌ تری برای آن ایجاد کنید.

 

5- زیباسازی ورودی منزل

همیشه اولین برداشت اهمیت دارد و ورودی خانه می‌تواند همان برداشت اولیه را بسازد. برای منزل خود ورودی دعوت کننده و دلپذیری ایجاد کنید، آن گاه می‌بینید که میهمانان توقعات مثبتی خواهند داشت که می‌توانند به سادگی تقویت شوند.

هزینه کردن برای زیباسازی ورودی منزل صرفا به رنگ آمیزی آن محدود نمی‌شود بلکه به لوازم و یراق درب نیز توجه کنید. پلاک درب خانه بهتر است دارای اعداد خوانا و زیبا باشد. متناوبا شما می‌توانید دستگیره درب درخشان، باکس نامه یا زنگ درب زیبا نصب کنید.

6- خلوت کردن لبه‌های پنجره ها

درحالی که چند چراغ  نصب شده در موقعیت مناسب می‌تواند تن و آهنگ یک اتاق را عوض کند ولی شما نمی‌توانید به سادگی مقدار مناسبی از نور طبیعی را با آن ها جبران کنید. اگرچه ممکن است نتوانید نورگیرهای سقفی یا درب های ریلی را با هزینه کمتر از 300 هزار تومن نصب کنید اما می‌توانید تغییرات کوچکی را برای آوردن روشنایی بیشتر انجام دهید که واقعا هیچ هزینه‌ای در بر ندارند. برای مثال می‌توانید موانع را از جلوی پنجره تان بردارید تا حداکثر میزان نور در اتاق تان جریان پیدا کند. این بدان معنا نیست که پوشش های پنجره نظیر پرده ها یا کره کره ها را حذف کنید چرا که آن ها عناصر دکوری مهمی هستند. فقط باید تا جای ممکن جلوی پنجره‌ها را در طول روز خلوت کنید تا هیچ سدی جلوی عبور نور نباشد. به عنوان مثال لبه های پنجره‌ها را تا جای ممکن از اشیاء خالی کنید تا چشم انداز پنجره را بدون مانع نگهدارید و سیلی از نور و روشنایی به اتاق وارد شود. در آخر فراموش نکنید که پنجره‌ها را تمیز نگهدارید این کار کوچک تاثیر بسزایی در زیبایی آن خواهد گذاشت.

7- انتخاب رایحه و بوی خوش

این گزینه‌ای ظریف است. زمانی که بحث تغییر بوی یک خانه به میان می آید تعادل مناسبی باید وجود داشته باشد بدین گونه که اگر از آن کم استفاده کنید یا اصلا استفاده نکنید بوی ناخوشایند همچنان در فضا می‌ماند و اگر زیادی استفاده کنید هر شخصی که در آن جا قدم برمی‌دارد از شدت آن بو اذیت خواهد شد. نی‌های پخش کننده بو روش بسیار موثری برای فراهم کردن رایحه آرامش بخش و ملایم هستند و فراتر از آن، اغلب زیبا هستند و می‌توانند دکوراسیون فضا را بهتر کنند.

8- ایجاد جلوه آرامش بخش همچون فضای اسپا

حمام و سرویس نباید صرفا به عنوان مکان های کاربردی برای تمیزکردن و شست و شوی بدن در نظر گرفته شوند. آن ها باید مکان‌هایی برای استراحت و آرامش گرفتن نیز باشند. اضافه کردن چند حوله تر و تمیز، لوسیون و شمع به حمام می‌تواند به تغییر زندگی روزمره شما کمک کند. به علاوه اگر زمانی تصمیم به فروش خانه خود گرفتید آن ها کمک می‌کنند که یک شیوه زندگی را و نه فقط یک ملک را بفروش برسانید.

9- نو و بهتر کردن رخت خواب

انداختن ملاحفه‌های کتان تمیز روی تخت کار بسیار ساده‌ای است که اغلب نادیده گرفته می شود. این کار تجسمی از آسایش و راحتی را فراهم می‌کند و فضای خواب شما را به مکانی تر و تازه و دعوت کننده تبدیل می‌کند. اگر قصد فروش خانه خود را دارید، این روش بسیار خوبی است برای این که خریداران بالقوه بتوانند خود را در فضای خانه شما تصور کنند.

 

 

نوسازی خانه با هزینه کم

تحریریه پویانو: سجادی