لوستر میز غذاخوری ، استفاده از روشنایی مناسب برای میز غذا خوری

نورپردازی میز غذاخوری

لوستر میز غذاخوری ، استفاده از روشنایی مناسب برای میز غذا خوری

لوستر میز غذاخوری : سیستم روشنایی و چراغ ها از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی یک مکان به شمار می رود. با استفاده از یک روشنایی مناسب می توانید هر ظاهر و فضایی را که در نظر دارید به اتاق ها و مکان های مختلف ببخشید. برای این که یک مکان به خوبی و به میزان کافی روشن شود نیاز به سیستم روشنایی مناسب دارد. به همین دلیل زمانی که می خواهید مکانی را دکوراسیون کنید ابتدا سیستم روشنایی آن را مورد بررسی قرار بدهید.

چراغ ها و عناصر روشنایی نیز مانند تمام لوازم، اکسسوار ها و مبلمان موجود در خانه دارای سبک ها و کاربرد های متفاوتی هستند و با سلیقه های مختلف سازگاری داشته و از همه مهم تر برای پاسخ گویی به نیاز های متفاوت طراحی می شوند. هر مکانی در خانه نیاز به سیستم روشنایی متفاوتی دارد؛ اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و اتاق غذاخوری به سیستم روشنایی مجزا و به میزان نور متفاوتی نیازمند هستند. در ادامه به چراغ و سیستم روشنایی مناسب برای اتاق غذا خوری خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید:

چراغ و سیستم روشنایی مناسب برای اتاق غذا خوری خواهیم پرداخت. با پویانو

  • لوستر اتاق غذا خوری باید در مرکز میز غذاخوری قرار داده شود:

لوستری که در بالای میز غذا خوری قرار داده می شود، اگر تنها از یک بخش تشکیل شده و یکپارچه باشد، باید به شکلی نصب شود که کاملا در وسط و مرکز میز غذاخوری قرار بگیرد.

در بیشتر مواقع هنگام ساخت ساختمان ها، محل قرار گیری اشیاء و مبلمان از قبل پیش بینی شده و بر همین اساس کار هایی مانند سیم کشی ساختمان از روی نقشه پیش بینی شده شکل می گیرند. به همین دلیل ممکن است که گاهی محل قار گیری لوستر با محلی که میز در آن قرار داده می شود متناسب نباشد. در این شرایط اگر سیم کشی موجود به گونه ای باشد که لوستر در وسط میز قرار نگیرد، لازم است که حتی اگر شده با استفاده از سیم کشی روکار و یا روش های دیگر محل قرار گیری لوستر را به وسط میز منتقل کنید.

لوستر اتاق غذا خوری باید در مرکز میز غذاخوری قرار داده شود

همان گونه که تمام لوازم، اکسسوار ها و مبل های موجود در خانه را هماهنگ با یکدیگر انتخاب کرده و متناسب با سبک طراحی داخلی مکان خریداری می کنید، لوستری که قرار است بالای میز غذا خوری را روشن کند را نیز باید هماهنگ با سبک موجود خریداری کنید. برای مثال اگر از سبک کلاسیک در طراحی اتاق غذا خوری استفاده کرده اید، لوستر این مکان را نیز باید به سبک کلاسیک انتخاب کنید تا از نظر ظاهری یک هارمونی در فضا ایجاد شود.

لوستر میز غذاخوری باید با سبک طراحی داخلی مکان هماهنگ باشد

  • نیازی نیست که لوستر میز غذاخوری حتما به شکل آویز انتخاب شود!

شاید متوجه این موضوع شده باشید که معمولا چراغ هایی که برای روشن کردن میز غذا خوری تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند به شکل لوستر های بلند و آویزان هستند، اما به این موضوع توجه داشته باشید که استفاده از لوستر میز غذاخوری در بالای میز یک الزام نیست! لوستر های نزدیک و یا چسبیده به سقف نیز برای استفاده در اتاق غذاخوری مناسب هستند، به خصوص اگر سقف خانه شما از میزان استاندارد کوتاه تر باشد. اما به این موضوع توجه داشته باشید که این لوستر ها نیز باید حتما در وسط میز غذا خوری قرار بگیرند. در این مدل لوستر ها موضوعی که باید مراقب آن باشید این است که از لامپ ها و چراغ های پر نوری که مانند نورافکن یک نور متمرکز ایجاد می کنند استفاده نکنید. این نوع لامپ ها معمولا برای روشن کردن و تاکید بر روی اکسسوار های خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

نیازی نیست که لوستر میز غذاخوری حتما به شکل آویز انتخاب شود

اگر می خواهید از لوستر های مدل آویز در بالای میز غذا خوری استفاده کنید، برای این که از نظر زیبایی شناسی ظاهری چشم نواز در مکان ایجاد شود لازم است که لوستر حداقل به میزان 70 سانتی متر با میز فاصله داشته باشد. البته بر اساس بزرگی میز و میزان روشنایی که لوستر ایجاد می کند، می توانید از فاصله 80 و یا 90 سانتی متری نیز استفاده کنید. موضوع اصلی و مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که ارتفاع لوستر باید به گونه ای باشد که بتواند تمام سطح میز را روشن کرده و از نظر زیبایی شناسی نیز ظاهری زیبا ایجاد کند.

ارتفاع لوستر های آویز به چه اندازه باید باشد؟

  • لوستر های چند تکه به جای لوستر یک پارچه

اگر میز غذاخوری شما به شکل مستطیل است، به جای این که از لوستر آویز یک پارچه ای استفاده کنید که تنها یک نقطه را روشن می کند، لوستری را انتخاب کنید که دارای چند تکه بوده و می تواند میز را به طور کامل روشن کند. این لوستر ها هم از نظر ظاهری، زیبایی مدرن به مکان بخشیده و هم تمام سطح میز را به شکلی یک دست روشن می کنند. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از لوستر دو تکه استفاده می کنید، در این شرایط باید به صورت فرضی میز را به دو بخش تقسیم کرده و هر یک از لوستر ها را در وسط یکی از بخش های میز قرار بدهید.

لوستر های چند تکه به جای لوستر یک پارچه

  • هماهنگی لوستر میز غذاخوری با سایر عناصر روشنایی موجود

لوستری که می خواهید از آن در بالای میز غذا خوری استفاده کنید باید با سایر عناصر روشنایی موجود در طراحی خانه هماهنگ باشد. بسیاری از فروشگاه ها و شرکت های تولید کننده چراغ های روشنایی، لوستر، آباژور های رو میزی، آباژور های ایستاده و چراغ های دیواری را به شکل ست کامل و یا به صورت جداگانه به خریداران عرضه می کنند. با وجود این شرایط می توانید تمام عناصر روشنایی مورد نیاز خود را به صورت ست خریداری کنید. هم چنین در صورت تمایل می توانید عناصر روشنایی که به شکل ست نبوده، اما با یکدیگر هماهنگ بوده و شبیه به هم هستند را به شکل دلخواه در کنار یکدیگر به کار ببرید.

هماهنگی لوستر میز غذاخوری با سایر عناصر روشنایی موجود

  • از لوستر به عنوان یک اکسسوار خاص استفاده کنید!

استفاده از لوستر میز غذا خوری به عنوان عنصر اصلی دکوراسیون اتاق غذاخوری نیز ایده بسیار مناسبی است. تفاوتی ندارد که از سبک مدرن استفاده کنید و یا سبک کلاسیک، اگر دارای اتاق غذا خوری ای با طراحی ساده هستید، می توانید وسیله روشنایی بخش این مکان، یعنی لوستر بالای میز غذاخوری را به ستاره این اتاق تبدیل کنید. فقط کافی است که هنگام خرید لوستر این موضوع را در نظر داشته و مدل مناسب را انتخاب کنید.

از لوستر به عنوان یک اکسسوار خاص استفاده کنید

فراموش نکنید که روشنایی مناسب و کافی نه تنها در اتاق غذا خوری، بلکه در تمام محیط زندگی شما، دارای قدرتی است که می تواند لحظاتی را که در کنار عزیزان خود سپری می کنید را به لحظات زیباتری تبدیل کند.

لوستر میز غذاخوری

لوستر میز غذاخوری

لوستر میز غذاخوری

لوستر میز غذاخوری

لوستر میز غذاخوری