نمونه ویلای کلاسیک ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی مشاء / مهندس فرهاد ظفری

نمونه ویلای کلاسیک ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی مشاء / مهندس فرهاد ظفری

نمونه ویلای کلاسیک ؛ شرکت معماری و دکوراسیون داخلی مشاء / مهندس فرهاد ظفری

سبک کلاسیک با وجود قدمتی که دارد، همچنان یکی از محبوب ترین سبک های طراحی ویلاست. بیش تر افراد متمول به زرق و برق این سبک علاقه مندند، اما این علاقه فقط از جانب قشر متمول نیست. امروزه عده زیادی از مردم حاضرند دیگر آرزوهای خود را فدا کنند تا یک ویلای کلاسیک داشته باشند. چه کوچک و چه بزرگ، یک ویلای کلاسیک، ابهتی دارد که آن را یک سر و گردن از دیگر ویلاها بالاتر نگه می دارد. شما نیز طرفدار ویلاهای شاهانه هستید؟ در صورتی که پاسخ تان مثبت است، دعوت می کنیم با چند و چون ساخت یکی از زیباترین ویلاهای اجرا شده توسط شرکت معماری مهندس فرهاد ظفری آشنا شوید و درباره ساخت ویلا به این سبک بیش تر بدانید.

ویلای کلاسیک که موضوع این مطلب است، نمونه کاری می باشد از شرکت معماری مهندس فرهاد نظری که در منطقه مشاء اجرا شده است. ساختمان این ویلا، یک بنای دو طبقه دوبلکس است. احتمالا می دانید که اکثر ویلاهای لوکس به صورت دوبلکس طراحی می شوند. این ویلای زیبا 300 متر زیر بنا دارد و در زمینی به مساحت 1000 متر مربع بنا شده است.

 

سبک کلاسیک با وجود قدمتی که دارد، همچنان یکی از محبوب ترین سبک های طراحی ویلاست

سایت ویلا در موقعیتی قرار دارد که از ویوی عالی به سمت های مختلف برخوردار است؛ امتیازی که برای ساخت ویلا فوق العاده و تا حدی واجب به نظر می رسد؛ چرا که اکثر افراد در قسمت های خلوت تر و سرسبز تر ویلا می سازند تا از همین امتیاز بهره مند شوند. نکته دیگری که اهمیت دارد، نحوه قرارگیری ساختمان در سایت و فضاهای داخلی آن است که باید به شکل مناسب باشد.

منظور از شکل مناسب، حالتی است که هم میزان نورگیری فضاهای اصلی را به حداکثر برساند و هم به مهم ترین بخش های خانه منظره دلپذیری بدهد. طبیعتا در باب ساخت ویلا که یک ساختمان مسکونی به حساب می آید، اهمیت نورگیر بودن نشیمن و پذیرایی در رده اول و نورگیری اتاق خواب ها در رده دوم قرار می گیرد.

تقریبا اکثر ویلاهای ایران و حتی دنیا پلان مشابهی دارند و این طبیعی است

تقریبا اکثر ویلاهای ایران و حتی دنیا پلان مشابهی دارند و این طبیعی است. با در نظر گرفتن این موضوع، نکته ای که در رابطه با طراحی ویلا اهمیت می یابد، توجه به کیفیت طراحی هر یک از فضاها و در نظر گرفتن بخش های دیگری است که ممکن است برای امتیاز بخشیدن به پروژه روی آن ها تاکید شود. به عنوان مثال در نمونه کار انجام شده توسط این شرکت، شما ایوان و بالکن منحنی شکل بزرگی می بینید که هر دو، فضای خوبی برای نشستن در هوای آزاد فراهم آورده اند.

توجه به وسعت بالکن می تواند بسیار جلب نظر کند، چرا که جذابیت ویلانشینی به همین بالکن های گسترده با منظره دیدنی است؛ چیزی که ویلا را از آپارتمان متمایز می سازد. ستون های مدور، نرده های طراحی شده، سنتوری و تزئینات کلاسیک این ساختمان، همه نشان دهنده خصوصیات معماری رومی هستند.

یکی از مهم ترین اصول در طراحی و ساخت ویلاهای کلاسیک، توجه به تقارن است. تقارن، رکنی است که باید هم در طراحی پلان و هم در طراحی نمای یک ساختمان کلاسیک مشهود باشد. البته طراحی تمام متقارن فضاهای داخلی در عصر کنونی دیگر زیاد جدی گرفته نمی شود، اما تقارن نما همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است؛ چیزی که در طراحی این ویلا نیز مشاهده می کنید.

اگر مالک یا کارفرما قصد طراحی سایت یا همان حیاط و محوطه ویلا را نیز داشته باشد، مجددا روی پیروی از تقارن تاکید می شود. در نظر گرفتن ورودی ها در وسط و تعریف مسیرها در همین راستا نیز باید مد نظر قرار بگیرد. در صورتی که سایت بدون فضای سبز باشد، پیشنهاد می شود کاشت گیاهان نیز بر مبنای یک تقارن کلی صورت بگیرد.

 

سایر مباحث که به بخش ساخت و ساز مربوط می شوند، جنبه کلی و عمومی دارند و بین بناهای کلاسیک و مدرن یکسان هستند.

در ادامه می توانید سایر تصاویر ساخت این ویلا را از نظر بگذرانید.

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری