نصب تابلو بر روی دیوار با این 6 نکته مورد توجه

نصب تابلو بر روی دیوار با این 6 نکته مورد توجه

تابلو ها، عکس ها و نقاشی هایی را که با علاقه و توجه تهیه و یا خریداری کرده اید را زمانی که به صورت درست و مناسب بر روی دیوار نصب کنید، می توانید آن ها را به عنوان لوازمی دکوراتیو و تاثیر گذار مورد استفاده قرار دهید. به همین دلیل فرا گرفتن نکاتی که در هنگام نصب تابلو بر روی دیوار باید به آن ها توجه کنید، می تواند به شما کمک کند. با پویانو همراه باشید:

نصب تابلو روی دیوار

  1. به خواسته خود توجه کنید.

مهم ترین نکته ای که هنگام نصب تابلو بر روی دیوار باید به آن توجه کنید این است که می خواهید با نصب آن ها چه تاثیری بر روی مخاطب خود ایجاد کنید. برای مثال نصب تابلو هایی با اندازه های یکسان به صورت متقارن در کنار یکدیگر، ظاهری ساده و منظم در مکان ایجاد می کنند.

اگر به سادگی و نظم علاقه مند هستید این نوع چیدمان می تواند برای شما مناسب باشد. اما گاهی این میزان از چیدمان متقارن برای بعضی بسیار خسته کننده و کسالت آور است.

  1. تابلو های شبیه به هم را در کنار یکدیگر قرار بدهید!

این سبک برای افرادی که بی نظمی را دوست ندارند چیدمانی مناسب است. برای مثال آثار مختلف یک هنرمند مشخص را در کنار یکدیگر قرار بدهید.

هم چنین می توانید آثار هنرمندان مختلف، اما با رنگ ها و ابعاد شبیه به هم را نیز با توجه به شباهت های آنها در کنار یکدیگر چیدمان کنید.

  1. تقارن در نامتقارن بودن!

یک تابلو با ابعاد بزرگ را بر روی دیوار نصب کنید. سپس تعدادی تابلوی کوچک هم اندازه که فضایی به اندازه تابلوی بزرگ تر اشغال می کنند را در بالا یا کنار تابلوی اول به صورت متقارن نصب کنید.

این گونه چیدمانی منظم ایجاد خواهید کرد که خسته کننده نیز نخواهد بود.

  1. به میزان نور توجه کنید.

آیا دوست دارید که تابلو های مورد علاقه خود را بر روی دیوار نصب کرده و بر روی مهمان های خود نیز تاثیر گذاشته و تایید آن ها نیز دریافت کنید؟ به این موضوع توجه داشته باشید که اگر به رنگ دیوار و میزان نورگیر بودن آن توجه نکنید، نمی توانید تاثیر شگفت انگیزی که می خواهید را بر روی مهمان های خود ایجاد کنید.

بهترین و مناسب ترین رنگ دیوار برای ایجاد تاثیر نور مناسب بر روی تابلو ها، رنگ های روشن و پاستلی هستند. هم چنین می توانید برای ایجاد کنتراست، بر روی دیواری با رنگ روشن تابلویی با رنگ های تیره نصب کنید و یا بالعکس. این گونه تاثیر تابلو بر مخاطب نیز بیشتر خواهد شد.

  1. از قاب های متفاوت استفاده کنید.

ساده ترین راه برای این که تصاویر شبیه به هم را از یکدیگر جدا کنید این است که از قاب هایی با رنگ ها، ضخامت و جنس های متفاوت استفاده کنید.

با این روش هنگام نصب تابلو های هم اندازه بر روی دیوار نیازی نیست که به میزان فاصله آن ها با یکدیگر توجه کنید. هم چنین بر روی دیوار نیز تحرک ایجاد خواهید کرد.

  1. بر روی تابلو های بزرگ تمرکز کنید.

به جای نصب تعدادی تابلو در ابعاد کوچک بر روی دیوار، با نصب یک تابلو در ابعاد بزرگ یک نقطه مرکزی بر روی دیوار ایجاد کنید.

مراقب باشید که اندازه تابلو به گونه ای باشد که تمام دیوار را نپوشاند و بعد از نصب آن در چهار طرف تابلو مقداری فضای خالی باقی بماند. این گونه تابلوی شما بر روی دیوار پنهان نمی شود، بلکه بیشتر دیده شده و توجه ها را به خود جلب می کند.

اگر می خواهید در مکان یک هماهنگی ایجاد کنید، تابلویی را انتخاب کنید که از نظر رنگی مقداری تیره تر و یا روشن تر از رنگ محیطی که در آن قرار دارد باشد.