نرم افزار های طراحی داخلی که معماران از آن ها استفاده می کنند

انواع نرم افزار طراحی داخلی

نرم افزار های طراحی داخلی که معماران از آن ها استفاده می کنند

معماری داخلی کاملا بر علم و توانایی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند استوار است. در معماری و دکوراسیون داخلی علاوه بر ارتباط با افراد مختلف، باید از توانایی استفاده از برنامه های کامپیوتری طراحی و معماری نیز برخوردار بود. برخی از برنامه های طراحی بیشترین کاربرد را در میان معماران داخلی دارند. اگر می خواهید با این نرم افزار های طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید با پویانو همراه باشید:

  • بهترین برنامه های معماری و معماری داخلی

زمانی که می خواهید در زمینه معماری داخلی فعالیت کنید، باید از نظر بصری آمادگی کامل داشته باشید. برای این که بتوانید قبل از اجرا، از نظر بصری کار خود را به نمایش بگذارید باید با برنامه های طراحی مخصوص معماری داخلی آشنا بوده و از آن ها استفاده کنید. برنامه هایی وجود دارند که از بیشترین کاربرد در میان معماران داخلی برخوردار هستند:

نرم افزار های طراحی داخلی

  • برنامه طراحی سه بعدی یا 3Ds Max

این برنامه طراحی 3 بعدی بسیار دقیق بوده و دارای جزئیات فراوان است. با این برنامه می توانید تصویری بسیار طبیعی و نزدیک به واقعیت را اجرا کرده و به نمایش بگذارید. با وجود این که یادگیری و کاربرد این برنامه کمی دشوارتر از برنامه های دیگر است، اما نتیجه ای که در نهایت با آن به دست می آید ارزش سختی های آن را خواهد داشت. طراحی های اجرا شده با استفاده از برنامه 3Ds Max به تصاویری زیبا تبدیل می شوند. نمونه کار های اجرا شده در این برنامه را می توانید در زیر مشاهده کنید.

نرم افزار های طراحی داخلی

برنامه طراحی سه بعدی یا 3Ds Max

برنامه اتوکد برنامه ای مخصوص طراحی نقشه ساختمان است. این برنامه به ویژه برای محاسبات متر مربع و اجرای نقشه مکان بسیار کاربرد دارد. برنامه اتوکد نسبت به برنامه 3Ds Max بسیار ساده تر بوده و کار کردن با آن آسان تر است. نمونه کار های اجرا شده در این برنامه را می توانید در زیر مشاهده کنید.

برنامه معماری داخلی اتوکد Autocad

برنامه معماری داخلی اتوکد Autocad

 

  • نرم افزار طراحی اسکچ آپ Sketchup

اسکچ آپ برنامه طراحی است که از طرف شرکت گوگل معرفی شده است. مهندسان شرکت گوگل برای اجرای طراحی های 3 بعدی این برنامه را به بازار ارزه کردند. اگر می خواهید در زمینه طراحی به نتیجه ای سریع و آسان دست پیدا کنید می توانید از برنامه اسکچ آپ استفاده کنید، در واقع یادگیری این برنامه آسان تر از سایر برنامه های طراحی است. نمونه کار های اجرا شده در این برنامه را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

نرم افزار طراحی اسکچ آپ Sketchup

نرم افزار طراحی اسکچ آپ Sketchup

 

  • برنامه سینما فوردی Cinema 4D

این نرم افزار برای زمان هایی که نیاز به طراحی ای قوی وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از شرکت های معماری داخلی برای به نمایش گذاشتن فضای مورد نظر خود از این برنامه استفاده می کنند. نرم افزار سینما فوردی در صنعت فیلم و سینما نیز بسیار کاربرد داشته و فضایی بی نظیر در اختیار آن ها قرار می دهد. هم چنین کاربرد این نرم افزار بسیار ساده است. این برنامه نسبت به سایر برنامه های طراحی نتیجه ای بهتر و طبیعی تری را به نمایش می گذارد. نمونه کار های اجرا شده در این برنامه را می توانید در زیر مشاهده کنید.

برنامه سینما فوردی Cinema 4D

برنامه سینما فوردی Cinema 4D

  • نرم افزار سالیدورک SolidWorks

برنامه سالیدورک از نرم افزار های طراحی داخلی که بیشتر در زمینه طراحی اشیاء و لوازم مورد استفاده قرار گرفته و برای طراحی اشیائی که در معماری داخلی به کار برده می شوند به عنوان راه حلی موثر پیش روی ما قرار می گیرد. اما این برنامه نسبت به سایر برنامه های طراحی از توجه کمتری برخوردار است، زیرا بیشتر در زمینه طراحی صنعتی به کار برده می شود.

نرم افزار سالیدورک SolidWorks