ناتالی دو پاسکیه با نمایش آثار هنری و دکوری جدید در نمایشگاه لندن / Nathalie du Pasquier

ناتالی دو پاسکیه با نمایش آثار هنری و دکوری جدید در نمایشگاه لندن / Nathalie du Pasquier

ناتالی دو پاسکیه با نمایش آثار هنری ؛ طراح فرانسوی و عضو گروه ممفیس، ناتالی دو پاسکیه، بیش از 50 قطعه جدید را برای نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش در انگلستان طی 25 سال خلق کرده‌ است. نمایشگاه «گاه و بیگاه» که به میزبانی پیس لاندن تا 29 جولای برپا است، مجسمه‌ ها، نقاشی‌ ها و طراحی‌هایی همگی با فرم‌های برجسته هندسی و تضادهای رنگی‌ای را به نمایش می‌گذارد که آثار دو پاسکیه بابت آن‌ها شهرت یافته است.

مجسمه‌های چوبی وی تداعی‌کننده مهره‌های بزرگ شطرنج است، و اشیاء گوشه‌دار یادآور ساختمان‌ها و سایر اجزای معماری را شامل می‌شود. این‌ها در تصاویر اشیاء بی‌جان وی همواره تکرار می‌شوند.

برخی از نقاشی‌ها شامل اجزای الحاقی سه‌بعدی هستند، مانند درب‌هایی که تا می‌شوند، یا مقاطعی شبکه مانند که فراتر از مرزهای اثر هنری گسترده می‌‍شوند.

دوپاسکیه همچنین اجزای گرافیکی‌ای را روی دیوارها کشیده است، که کارهایش را قاب می‌گیرند و رنگ‌ها و فرم‌های آن‌ها را منعکس می‌کنند.

دو پاسکیه گفت: «در حین ارائه، من آموختم که چگونه نگاه کنم و چگونه آنچه که می‌بینم را به یک نقاشی تبدیل کنم.». «کار انتزاعی یک شرایط متفاوت است. من تبدیل به یک سازنده و یک مخترع شدم.»

نمایشگاه «گاه و بیگاه» حول یک اتاق مرکزی قرمز رنگ چیده شده ‌است، که در آن برخی از نقاشی‌های انتزاعی قدیمی‌تر نقاش آویخته شده‌اند و اغلب شامل اشکالی هستند که اشاره به اشیاء خانگی دارند.

دوپاسکیه، کسی که خود را به صورت یک نقاش توصیف می‌کند که مدل‌هایش را خودش می‌سازد، اغلب این قطعات را قبل از کشیدن آن‌ها روی بوم با رنگ، به صورت سه‌بعدی می‌سازد.

این هنرمند در توضیح آثارش افزود: «نقاشی‌های داخل اتاق قرمز تصاویر اشیاء بی‌جان سنتی‌ای هستند که ساختاری انتزاعی را نشان می‌دهند، و شما ]ابتدا[ با وارد شدن به نمایشگاه آن‌ها را نمی‌بینید..»

 

«آنچه که شما در تمام فضا می‌بینید، کار اخیری است که من در آن نقاشی‌های انتزاعی را در طی دو سال اخیر با عناصر سه بعدی‌ای که آثار گذر زمان را نشان می‌دهند پدید آورده‌ام.»

دوپاسکیه در مورد نمایشگاه گاه و بیگاه اظهار داشت: «آنچه من مایل بودم در نمایشگاه گاه و بیگاه به نمایش بگذارم، این انتقال مستمر از یک وضعیت به وضعیت دیگر بود.» وی در ادامه افزود: « در این جنبش است که من موتور محرکه‌ام را شارژ می‌کنم.»

دوپاسکیه، که برای برگزاری دو نمایشگاه انفرادی دیگر در لندن و فیلادلفیا در این سال آماده است، در طول کار با گروه ممفیس یک تجدید نظر در علاقه کاری‌اش داشته است. این گروه در سال 1982 توسط اتور ساتساس تاسیس شده‌است.

این طراح که به صورت خودآموخته به تحصیل هنر پرداخته است، به طراحی جواهرات، مبلمان و منسوجات مشغول بوده است، اگرچه پس از آن و در اواخر دهه 1980 تمرکز خود را اختصاصا به نقاشی سوق داده است. وی در سال 2014 یک مجموعه 43 قطعه را با همکاری «امریکن اپارل» راه‌اندازی کرد که باعث نمایان شدن پرینت‌های گرافیکی وی شد و این طراح علاوه بر آن برای رانگ‌فورهای طراحی پارچه انجام داد.

قالی بزرگ طراحی شده توسط این هنرمند به نام ریویرا نیز برای پیوستن به مجموعه وسیع دیوید باوی از محصولات گروه ممفیس و در زمانی که در حراج سال گذشته خانه ساوثبای بود، رونمایی شد.

ناتالی دو پاسکیه با نمایش آثار هنریپست مدرنیسم به عنوان یک کل، با رنگ‌ های روشن و فرم‌های برجسته‌اش که ناشی از کشف و اختراع مجدد آن هستند، دستخوش یک تجدید و احیا شده است.

 

 

ناتالی دو پاسکیه با نمایش آثار هنری

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen