میز پاتختی در دکوراسیون اتاق خواب؛ شما کدام مدل را انتخاب می کنید؟

میز پاتختی در دکوراسیون اتاق خواب؛ شما کدام مدل را انتخاب می کنید؟

میز پاتختی از جمله مبلمان پرکاربردی است که از نام آن معلوم است دقیقا به چه کار می آید و کجا قرار می گیرد. بسیاری از افراد، حداقل یک از این میزها را در اتاق خواب خود دارند. دلیل استفاده زیاد از این میزها شاید این باشد که هر کسی به فضای مناسبی در کنار تخت خواب خود نیازمند است تا وسایل اساسی، مانند ساعت، موبایل، عینک و مواردی مثل این ها را قرار دهد و این میز دقیقا همان چیزی است که برای چنین کاری مورد نیاز است.

میز پاتختی در دکوراسیون اتاق خواب؛ شما کدام مدل را انتخاب می کنید؟

اگر فضای کافی در اختیار دارید، می توانید میز پاتختی خود را بزرگ انتخاب کنید. همچنین می توانید به جای یک میز از دو میز در دو طرف تخت خواب خود استفاده کنید. یک میز بزرگ و پهن می تواند آباژور، قاب عکس، گلدان و هر چیز دیگری که مایل باشید در کنار تخت خود نگهداری کنید را روی سطح خود جای دهد. اگر فضای کنار تخت شما بزرگ است، یک میز کشودار انتخاب کنید تا بتوانید از فضای داخل کشوها نیز استفاده کنید. هر چه تعدا کشوها بیش تر باشد، بهتر است.

 یک میز کشودار انتخاب کنید تا بتوانید از فضای داخل کشوها نیز استفاده کنید

شاید شما از میزهای چوبی و مرسومی که به عنوان میز پاتختی مورد استفاده قرار می گیرند زیاد خوش تان نیاید. شاید به دنبال یک میز متفاوت هستید که متریال مورد استفاده در ساخت آن متفاوت است. مثلا اگر تخت شما فلزی است، شاید بد نباشد میزتان را هم فلزی انتخاب کنید. همچنین ممکن است بخواهید به جای استفاده از میزهای کشودار از انواعی استفاده کنید که طبقات متعدد و باز دارند. این میزها دسترسی شما به وسایل تان را راحت تر می کنند، اما مسلما اگر آشفتگی داشته باشند، زیاد مناسب نخواهند بود.

 اگر تخت شما فلزی است، شاید بد نباشد میزتان را هم فلزی انتخاب کنید

تنوع میزهای جدید به قدری زیاد است که تقریبا با هر دکوراسیونی می توانید نوع مناسب را پیدا کنید. این تنوع از متریال گرفته تا رنگ به کار برده شده به عنوان پوشش نهایی را در بر می گیرد. نوعی از میز پاتختی وجود دارد که شاید نمونه آن را در جاهای دیگر دیده باشید. خوبی دکوراسیون های مدرن به این است که دست شما را نمی بندند و استفاده از یک میز غیر معمول با ظاهری کاملا متفاوت هم را عادی جلوه می دهند. بنابراین، می توانید با خیال راحت به دنبال یک میز با پلیت های فلزی تو رفته بروید.

 مدرن، مینیمال و جمع و جور در کل زیباتر و محبوب تر از نمونه های قدیمی تر باشند.

جدا از این که شاید شما فضای کافی برای قرار دادن میز پاتختی روی سطح زمین را نداشته باشید، باید به این مورد هم اشاره کرد که شاید نمونه های مدرن، مینیمال و جمع و جور در کل زیباتر و محبوب تر از نمونه های قدیمی تر باشند. به همین خاطر است که خیلی ها این روزها میزهای مدرن را به نمونه های مرسوم ترجیح می دهند. در این میان، حیف است از میزهای جذابی که به جای قرار گرفتن روی سطح کف اتاق به دیوار اتصال پیدا می کنند، حرفی به میان نیاوریم. این میزها می توانند ظاهر متفاوتی به فضای اتاق خواب شما بدهند.

انتخاب مبلمان برای منزل خود سختگیر نباشید

اگر زیاد در امر انتخاب مبلمان برای منزل خود سختگیر نباشید و کمی فکرتان را برای یافتن میز مورد علاقه تان باز کنید، ممکن است گزینه هایی که شاید حتی به فکرتان خطور نکرده باشند را هم ببینید. ممکن است خیلی از این گزینه ها برخلاف مرسوم بودن شان بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر برسند. البته این نکته را نباید از قلم انداخت که شاید چنین گزینه هایی مقرون به صرفه تر نیز باشند. همه این ها گفته شد تا در نهایت به این جا برسیم که شاید استفاده از یک چهار پایه یا سه پایه کوچک به جای میز نیز قابل قبول و حتی جالب باشد.

 کافی است یک سبد را در قسمت زیرین میز قرار دهید

اگر در حال حاضر میزی دارید که کشو ندارد و می خواهید همچنان از آن استفاده کنید یا به خرید میز رفته اید و نتوانسته اید یک میز کشودار پیدا کنید و در عین حال نمی خواهید میزتان آشفته و شلوغ باشد، می توانید با اجرای یک راه حل ساده به نتیجه برسید. اکثر میزها فضای کافی برای قرار داد یک سبد کوچک را دارند. کافی است یک سبد را در قسمت زیرین میز قرار دهید و وسایل خود را داخل آن قرار دهید تا نقش کشو را برای شما بازی کند.

مبلمان سبک روستیک معمولا تم ساده و روستایی دارند

مورد بعدی از میان میزهایی که به شما معرفی می کنیم، میز چوبی به سبک روستیک است. اگر با سبک روستیک آشنایی ندارید، کافی است بدانید که مبلمان این سبک معمولا تم ساده و روستایی دارند و زیاد تزیینات و تجملات میزهای کارخانه ای صیقل خورده و پولیش داده شده را ندارند. همین نکته است که میزهای این سبک را جالب و متمایز می کند. اگر وسایل اتاق شما با تم روستیک و خصوصیاتی که گفته شد تناسب دارند، خوب است میز پاتختی خود را از این گونه انتخاب کنید.

 یک چهار پایه یا سه پایه باشید که صفحاتی در قسمت زیرین خود داشته باشد

شاید از نظر شما استفاده از یک چهار پایه یا سه پایه در صورتی که قسمت زیرین آن جایی برای قرار دادن وسایل نداشته باشد، زیاد مناسب به نظر نیاید. در چنین حالتی بهتر است به دنبال یک چهار پایه یا سه پایه باشید که صفحاتی در قسمت زیرین خود داشته باشد تا بتواند نقش میز را بهتر برای شما بازی کند. همچنین می توانید با اضافه کردن یک یا دو صفحه به قسمت زیرین آن به نتیجه مشابه برسید. این برای مواقعی است که از قبل فکر این جا را نکرده بوده اید و حالا به دنبال چاره هستید.

می توانید یک میز ساده را با رنگ کردن به شکلی که می خواهید، درآورید.

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، میزها این روزها تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند. این یعنی شما می توانید نمونه هایی را در میان آن ها پیدا کنید که شکل و شمایلی کاملا منحصر به فرد دارند. تقریبا برای هر طرح و سبکی که در اتاق خواب شما و دکوراسیون آن حاکم است، میز مناسبی وجود دارد. اگر حوصله داشته باشید، حتی می توانید میزهایی را پیدا کنید که روکش نهایی آن ها طرح و نقش دارد. در عین حال می توانید یک میز ساده را با رنگ کردن به شکلی که می خواهید، درآورید.

یک میز ساده را با رنگ کردن به شکلی که می خواهید، درآورید.

وقتی به خرید میز پاتختی می روید، فکرتان را از محدوده میزهایی که معمولا در کنار تخت استفاده می شوند، بیرون بیاورید. دیدتان را باز کنید و گزینه های دیگری که شاید در نگاه اول به درد استفاده به عنوان میز کنار تخت نمی خورند را نیز ببینید. خیلی از میزها هستند که در کنار تخت و سایر مبلمان اتاق شما زیبا به نظر می رسند. کافی است آن ها را ببینید. یک میز استیل با صفحه شیشه ای هم می تواند در بسیاری از موارد به کار بیاید.

 یک میز استیل با صفحه شیشه ای هم می تواند در بسیاری از موارد به کار بیاید.

اگر شخص خلاقی هستید و دستی در طراحی و اجرای دکوراسیون دارید یا دل تان می خواهد خودتان میز پاتختی تان را تعریف کنید تا از همه انواع موجود در بازار متفاوت به نظر برسد، وقت آن است که مشغول به کار شوید و خودتان یک میز طراحی کنید. بسته به متریال و فرم مبلمان و به خصوص تخت خواب اتاق تان تصمیم بگیرید که میز باید چگونه طراحی و ساخته شود. با استفاده از صفحات چوبی یا فلزی می توان فرم های بسیار جذابی از میز خلق کرد.

با استفاده از صفحات چوبی یا فلزی می توان فرم های بسیار جذابی از میز خلق کرد.

استفاده از میزهایی که تنها از یک متریال ساخته نشده اند نیز می تواند بسیار جالب باشد. اگر می خواهید رنگ و رویی به اتاق خواب خود بدهید و قرار است این کار را با خرید یک میز پاتختی جدید و متفاوت انجام دهید، به دنبال میزهایی بروید که دو یا چند متریال یا رنگ در ساخت آن ها به کار رفته است. شما می توانید چنین میزهایی را بسیار راحت تر با وسایل اتاق خواب خود هماهنگ کنید.