میز غذا خوری گرد یا چهار گوش

میز غذا خوری گرد یا چهار گوش !

زمانی که برای غذا خوردن در کنار خانواده و عزیزان خود صرف می کنیم، بدون شک از مهم ترین و لذت بخش ترین زمان های زندگی ما به شمار می روند. به همین دلیل طراحی و دکوراسیون اتاق نشیمن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می تواند کیفیت لحظات زندگی ما را افزایش دهد. در قسمت غذا خوری خانه، بدون شک مبلمانی که نقش اول طراحی را ایفا می کند، میز غذا خوری و صندلی هایی است که در اطراف آن قرار می گیرند.

به همین دلیل زمانی که می خواهید اتاق غذا خوری و یا قسمتی که به غذا خوردن اختصاص داده اید را طراحی کنید، باید به انتخاب میز و صندلی ها توجه ویژه ای داشته باشید. اما در خرید میز غذا خوری به چه نکاتی باید توجه کرد؟ بهتر است که میز از چه مصالحی ساخته شده باشد؟ و از همه مهم تر، میز چهار گوش مناسب تر است و یا میز گرد؟

ما در این مطلب میز های چهار گوش و گرد را مورد بررسی قرار داده  و آن ها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد و با پاسخ به این پرسش ها که هر کدام چه فضایی را اشغال کرده و این که هر کدام برای چه سبک از طراحی داخلی مناسب تر هستند شما را راهنمایی خواهیم کرد. پس اگر تصمیم به خرید میز غذا خوری دارید، برای انتخاب بهتر با پویانو همراه باشید:

میز غذا خوری گرد یا چهار گوش

  • محل قرار گیری میز غذا خوری

زمانی که می خواهید میز غذا خوری انتخاب کنید اولین سوالی که باید از خود بپرسید این است که می خواهید میز غذا خوری را در کجا قرار داده و اندازه محلی که میز در آن قرار می گیرد چقدر است؟ میز های گرد فضای موجود را به شیوه مخصوص به خود اشغال می کنند؛

زمانی که صحبت از فضا های کوچک تر است، میز های گرد فضای کمتری را نسبت به میز های چهار گوش اشغال می کنند، اما از آن جایی که به شکل دایره هستند، زمانی که می خواهید میز گرد انتخاب کنید نه تنها به فضایی که توسط میز و صندلی ها اشغال می شود، بلکه باید فضای کافی اطراف آن ها برای رفت و آمد را نیز در نظر داشته باشید. در  مکان های کوچک و میز های کوچک، وجود فضای کافی برای رفت و آمد در اطراف میز های گرد، به یک امتیاز مهم در این نوع میز تبدیل می شود.

محل قرار گیری میز غذا خوری

در مکان هایی که دارای معماری ای بلند و باریک هستند و در اتاق هایی که مخصوص میز های غذا خوری بزرگ طراحی می شوند، میز های چهارگوش و مستطیلی بسیار کاربردی تر خواهند بود، زیرا هیچ تفاوتی میان فضایی که میز اشغال می کند با فضای حرکتی که در اطراف آن باقی می ماند وجود نخواهد داشت. هم چنین اگر می خواهید میز را به دیوار بچسبانید و چنین چیدمانی را در نظر دارید، میز های گرد مناسب شما نخواهند بود و در این شرایط میز های چهارگوش انتخاب بهتری به شمار می روند.

محل قرار گیری میز غذا خوری

  • میز گرد و روابط صمیمانه!

زمانی که می خواهید میز غذا خوری خریداری کنید، موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید روابط اجتماعی شما است! اگر اهل رفت و آمد هستید، در وعده های غذایی خانوادگی و دوستانه، میز گرد از نظر سرو غذا، صحبت کردن و در دسترس قرار دادن اشیاء، یک امتیاز ویژه دارد. میز گرد این امکان را ایجاد می کند تا تعداد افراد بیشتری به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط بوده و هم چنین از ایجاد سلسه مراتب در اطراف میز جلوگیری می کند و فضای صحبت برابر و مساوی ای را در اختیاز افراد قرار می دهد.

میز غذا خوری خریداری کنید

  • ظرفیت میز

همان طور که پیش تر اشاره شد، میز های مستطیلی نسبت به میز های گرد و حتی میز های مربع، امتیاز بسیار بزرگ تری دارند و آن ظرفیت بالا است! اگر بخواهید تمام صندلی هایی که در اطراف یک میز مستطیلی بلند قرار دارند را در اطراف یک میز گرد قرار دهید، می توانید تصور کنید که میز باید به چه اندازه بزرگ باشد؟

البته هر چه قدر هم که از نظر ظرفیت نشستن، میز های چهار گوش و مستطیلی امتیازات بیشتری از میز های گرد داشته باشند، اما زمانی که صحبت از قرار دادن غذا ها، تزئینات و چیدمان میز می شود، میز گرد برنده این مقایسه خواهد بود. به همین دلیل است که میز هایی که در رستوران هایی با تنوع غذایی بالا و در سالن های عروسی و تالار ها به کار برده می شوند، معمولا به شکل دایره هستند.

ظرفیت میز غذا خوری

  • پایه های میز

اگر میزی راحت و کاربردی می خواهید که فضای کمتری را اشغال کند، باید پایه های میز را نیز مورد توجه قرار دهید. میز های چهار گوش در بیشتر موارد دارای چهار پایه در گوشه های میز هستند و میز های گرد نیز معمولا دارای یک پایه میانی و مرکزی هستند. به همین دلیل در مکان های کوچک استفاده از میز های گرد باعث می شود تا فضای بازتری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

میز گرد و روابط صمیمانه

  • گوشه های میز

یکی دیگر از امتیازات میز گرد نسبت به میز چهار گوش این است که به دلیل نداشتن هیچ گوشه ای، سطح و فضایی راحت تر را در اختیار افراد قرار می دهد. همین ویژگی بدون گوشه بودن میز های گرد یک امتیاز برای اتاق ها و مکان های کوچک به شمار می رود، زیرا فضای رفت و آمد راحت تری را ایجاد می کند. در خانه هایی که دارای بچه هستند نیز میز گرد با نداشتن گوشه، فضای امن تری را ایجاد کرده و برای رفت و آمد کودک مناسب تر خواهد بود.

گوشه های میز غذاخوری

  • نتیجه گیری

میز های گرد علاوه بر امتیازات مشخصی که دارند، دارای ظاهر بسیار زیبایی بوده و برای مکان هایی با سبک های مدرن و معاصر مناسب تر هستند. میز های گرد فضایی گرم تر و لطیف تری را ایجاد کرده و برای کودکان و هم چنین افرادی که کمی مراقب خود نیستند، فضای ایمن تری را ایجاد می کند. هم چنین برای گرد همایی های خانوادگی و دوستانه نیز فضای صمیمی تر و برابری را در اختیار شما قرار می دهد و در آخر میز های گرد در فضا ها و مکان های کوچک، فضای کمتری را اشغال می کنند.

میز های گرد

میز های چهار گوش بر خلاف میز های گرد، دارای زیبایی ای کلاسیک و شیک هستند که برای ایجاد فضایی مجلل و با وقار انتخاب مناسبی به شمار می روند. اگر چه میز های چهار گوش برای فضاهای کوچک مناسب نیستند، اما برای تکیه دادن به دیوار بهترین انتخاب به شمار می روند. هم چنین برای خانواده های پر تعداد و پر رفت و آمد، دارای ظرفیت بیشتری بوده و فضای بیشتری را برای نشستن در اختیار شما قرار می دهد.

میز های چهار گوش برای فضاهای کوچک مناسب نیستند

بررسی نکات و ویژگی هایی که در این مطلب در مورد میز غذا خوری گرد و چهارگوش مطرح شد و در کنار آن در نظر گرفتن فضایی که در اختیار دارید و هم چنین سلیقه شخصی، علایق و سبکی که می خواهید به نمایش بگذارید می توانند باعث شوند تا بهترین انتخاب را انجام دهید.