میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

میز غذاخوری آشپزخانه های کوچک

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک : در هر آشپزخانه ای، هرچه قدر هم که کوچک باشد، وجود یک میز راحت برای نوشیدن چای عصرگاهی و یا غذای دو نفره و لذت بردن از لحظات لازم است. البته برخی از آپارتمان های کوچک شهری دارای آشپزخانه های بسیار تنگ و باریک هستند که جا دادن یک میز در آن ها بسیار دشوار است، اما باز هم در همین خانه های کوچک ایجاد اتاق غذاخوری در بخشی از سالن، باعث می شود تا خانه از آن چه که هست کوچک تر دیده شود.

در چنین شرایطی با انتخاب مبلمان مناسب می توانید در آشپزخانه های کوچک خانه های مدرن، فضایی راحت و کارآمد برای غذاخوردن ایجاد کنید. اهمیت مبلمان و اکسسوار ها در دکوراسیون داخلی را زمانی متوجه خواهید شد که خانه های کوچک را دیزاین و طراحی کنید. اما زمانی که صحبت از به کار بردن میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک و باریک می شود، کدام مدل ها مناسب تر خواهند بود؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

میز غذاخوری آشپزخانه های کوچک

در واقع به دلیل این که از نظر ساختار معماری، ساخت اتاق ها و خانه های کوچک در تمام شهر های دنیا در حال افزایش است، تکنولوژی های تولید مبلمان و لوازم خانگی و کاربرد آن ها نیز بر اساس این حقیقت تغییر و پیشرفت کرده است. به همین دلیل در مورد میز های مخصوص آشپزخانه نیز تنوع بسیاری برای استفاده و کاربرد در دسترس است.

میز های هوشمندی که به غیر از زمان های غذا خوردن پنهان شده، میز های گردی که رفت و آمد را راحت کرده و جزیره های آشپزخانه ای که به عنوان میز مورد استفاده قرار می گیرند از جمله مدل های متنوعی هستند که می توانند در آشپزخانه مورد استفاده قرا بگیرند. البته زمانی که می خواهید مدل مناسب برای آشپزخانه را انتخاب کنید، نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، فرم و شکل آشپزخانه است.

باید مدلی را انتخاب کنید که با فرم ساختاری آشپزخانه هماهنگ بوده و مانع انجام سایر کار ها و فعالیت های صورت گرفته در آشپزخانه نشود. البته خوشبختانه امروزه برای هر مدل آشپزخانه ای، از مدل چهارگوش گرفته تا مدل باریک و تنگ، میزی با مدل مناسب در بازار موجود است.

میز غذاخوری آشپزخانه های کوچک

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

  • میز های نامرئی!

میز هایی که قابل پنهان شدن هستند در سال های اخیر محبوب شده و بسیار کاربردی هستند. این میز ها دارای طراحی ای هستند که زمانی که به آن ها نیاز دارید باز شده و در زمان های دیگر با پنهان کردن آن، فضایی باز و راحت در آشپزخانه به دست خواهید آورد. این مدل میز ها، مانند یک کشو در جزیره و یا داخل کابینت ها طراحی شده و در زمان های مورد نیاز به بیرون کشیده شده و تبدیل به میز می شود. زمانی که تصمیم گرفتید کابینت های خود را بازسازی کنید حتما این مدل را در نظر داشته باشید.

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

  • راحتی در کنج آشپزخانه

در آشپزخانه های کوچک استفاده از کنج ها بسیار اهمیت دارد و صندلی هایی که دیوار به عنوان پشتی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد مدلی مناسب برای این منظور به شمار می روند. اگر میز غذاخوری ای می خواهید که هم راحت باشد، هم فضای کافی برای نشستن داشته باشد و هم فضای کمتری را اشغال کند می توانید از مدل هایی استفاده کنید در کنج آشپزخانه جا گرفته و با فرم آشپزخانه هماهنگ می شوند.

آشپزخانه های کوچک استفاده از کنج ها بسیار اهمیت دارد

  • میز در مقابل دیوار

در میز هایی که یک طرف آن ها به دیوار متصل می شود، اگر به دنبال فضای بیشتری در پشت میز هستید از میز هایی با مدل باریک و بلند استفاده کرده و یکی از طول های میز را به دیوار متصل کنید. البته در این مدل فضایی رو به دیوار برای غذا خوردن ایجاد می شود و برای این که این فضا را به مکانی کارآمد تر تبدیل کنید، می توانید بر روی دیوار مقابل صندلی ها یک تلویزیون نصب کنید. این مدل برای وعده های غذایی سریع و کم تعداد بسیار مناسب است.

میز در مقابل دیوار

  • فضایی صمیمی و در مقابل هم

این بار عرض یک میز بلند و باریک را به دیوار نصب کنید. با این روش در مکانی بسیار باریک و کوچک می توانید فضایی شیک برای غذا خوردن ایجاد کرده و هنگام صرف غذا به جای تماشای دیوار به فرد مقابل خود نگاه کنید. این مدل میز ها برای آشپزخانه هایی که فرم و ساختار مناسب تری دارند بسیار کاربردی تر از مدل قبلی هستند.

مدل میز ها برای آشپزخانه هایی که فرم و ساختار مناسب تری دارند

  • میز های بزرگ و کوچک شونده

میز هایی که با سطح اضافه ای که به آن ها متصل می شود قابل بزرگ شدن و کوچک شدن هستند، مدلی قدیمی به شمار می روند که همچنان در بین مدل های پرطرفدار و محبوب قرار دارند. این میز ها معمولا برای 4 نفر و خانواده های کم تعداد کاربرد دارد، اما در زمان هایی که مهمان داشته باشید نیز فضای کافی برای غذا خوردن در اختیار شما قرار می دهد و نیازی نیست که مکان دیگری را برای شام خوردن آماده کنید.

میز های بزرگ و کوچک شونده

  • جزیره آشپزخانه

جزیره های موجود در آشپزخانه ها تنها برای افزایش تعداد کابینت ها و سطح مورد کاربرد طراحی نمی شوند، بلکه در عین حال می توانند به عنوان میز غذاخوری نیز به کار برده شوند. برای این منظور زمانی که می خواهید از جزیره در آشپزخانه خود استفاده کنید مدلی را انتخاب کنید که صفحه کابینت و رویه آن از کابینت های زیر آن بزرگتر باشد، زیرا در غیر این صورت استفاده از صندلی دشوار شده و هنگام نشستن روی آن با میز فاصله پیدا خواهید کرد.

در کنار جزیره ای که قابلیت میز غذاخوری شدن را دارد، استفاده از صندلی هایی در اندازه نرمال، فضایی دلباز، شیک و راحت در آشپزخانه ایجاد خواهد کرد.

جزیره های موجود در آشپزخانه ها تنها برای افزایش تعداد کابینت ها

  • میز های مربع شکل

یکی از مدل هایی که در آشپزخانه های کوچک بسیار پرکاربرد است، میز های مربع شکل هستند. میز های مربعی که طراحی بسیار ساده ای دارند، در آشپزخانه های چهارگوش از یک طرف به دیوار تکیه داده شده و فضای غذاخوری کوچکی مناسب برای 3 نفر ایجاد می کنند.

مدل هایی که در آشپزخانه های کوچک بسیار پرکاربرد است، میز های مربع شکل

  • میز مخصوص آشپزخانه های اپن و باز

در خانه هایی که دارای آشپزخانه ای با طراحی باز هستند، بیشترین مدلی که برای میز مورد استفاده قرار می گیرد، میز های چهارگوشی هستند که میان آشپزخانه و سالن قرار گرفته و این دو فضا را از یکدیگر جدا می کنند. این مدل میز ها که مانند دیواری میان این دو فضا قرار داده می شوند، از نظر زیبایی نیز در دکوراسیون خانه بسیار تاثیر گذار هستند.

میز مخصوص آشپزخانه های اپن و باز

  • اضافه کردن یک طبقه چوبی

ایجاد فضایی اضافه مانند یک شلف و طبقه چوبی برای ایجاد میز غذاخوری در آشپزخانه های کوچک و باریک، ایده ای کارآمد و شیک به شمار می رود. این میز ها که به صورت یک طبقه به اوپن آشپزخانه و یا جزیره میانی متصل می شوند فضایی کارآمد ایجاد می کنند و برای وعده های سریع و یا لذت بردن از چای عصرگاهی بسیار مناسب هستند. البته شما بسته به مدل آشپزخانه و فضایی که در اختیار دارید می توانید این طبقه را به عنوان میز در نقاط مختلف مورد استفاده قرار بدهید.

یکی از امتیازات این مدل این است که خود شما می توانید به راحتی آن را تهیه کرده و با کمترین هزینه فضایی برای غذاخوردن در آشپزخانه ایجاد کنید.

شلف و طبقه چوبی برای ایجاد میز غذاخوری در آشپزخانه های کوچک و باریک

  • میز های گرد

میز های گرد نسبت به مدل های چهارگوش فضا را به شکل متفاوت تری اشغال می کنند. میز های گرد بزرگ نسبت به میز چهارگوش با همان اندازه، فضای بیشتری را اشغال کرده، اما میز های گرد کوچک نسبت به میز چهارگوش به همان اندازه فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند!

با استفاده از میز های گرد کوچک فضای رفت و آمد در اطراف آن ها نیز راحت تر شده و به دکوراسیونی سیال دست پیدا خواهید کرد. به همین دلیل اگر در فکر ایجاد فضایی 3 یا 4 نفره برای غذاخوردن هستید، میز های گرد می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

میز های گرد نسبت به مدل های چهارگوش فضا را به شکل متفاوت تری

میز های گرد نسبت به مدل های چهارگوش فضا را به شکل متفاوت تری

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

 

 

 

میز غذاخوری برای آشپزخانه های کوچک

تحریریه پویانو