میز جلو مبلی با سبک های مختلف ؛ کدام یک مناسب نشیمن شماست؟

میز جلو مبلی با سبک های مختلف؛ کدام یک مناسب نشیمن شماست؟

میز جلو مبلی با سبک های مختلف ؛ کدام یک مناسب نشیمن شماست؟

تقریبا هر خانه ای در فضای نشیمن خود یک میز جلو مبلی دارد. این میز که برخی اوقات با نام میز قهوه خوری نیز شناخته می شود، برای قرار دادن وسایلی که باید در دسترس باشند و ظروفی که برای پذیرایی به کار می روند، کاربرد دارد. خوشبختانه با ارائه سبک های مختلف میز جلو مبلی می توانید انتخاب مناسبی انجام بدهید و بهترین گزینه را در تناسب با دکوراسیون منزل بخرید، اما به شرطی که اول با سبک های شناخته شده این میزها آشنایی داشته باشید. معمولا میز جلو مبلی همراه با مبل ها خریداری می شود، اما ممکن است کسی بخواهد میز خود را عوض کند یا میزی جدا از ست مبل هایش داشته باشد. به هر حال، لازم است برای داشتن انتخابی بهتر، سبک ها را بشناسید تا به بهترین نتیجه برسید. ما در این مطلب، چند میز جلو مبلی با سبک های مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه پویانو باشید.

میز جلو مبلی کلاسیک است

یکی از میزهای جلو مبلی معروفی که تقریبا همه ما با آن آشنایی داریم، میز جلو مبلی کلاسیک است. این میزها در منازل ایرانی خیلی کاربرد دارند و اصولا در کشور ما پر طرفدار هستند. همان طور که از نام این میزها پیداست، سبک طراحی آن ها کلاسیک است. میزهای سبک کلاسیک به طور معمول دارای پرداخت های ظریف، تزیینات و کنده کاری هستند. از این میزها در کنار مبل های کلاسیک استفاده می شود. اگر دکوراسیون کلاسیک یا میدسنچری دارید، این میز را به شما پیشنهاد می کنیم.

میز جلو مبلی وجود دارد که تا حد زیادی به میز کلاسیک شبیه است

نوع دیگری از میز جلو مبلی وجود دارد که تا حد زیادی به میز کلاسیک شبیه است و حتی گاهی تفکیکش از میز کلاسیک تا حد زیادی دشوار می شود. تنها فرقی که این میز با میز کلاسیک دارد، میزان تزیینات به کار رفته در سطح آن است. میزهای سبک باروک از فرم های منحنی وار بیش تری برخوردار هستند و تزیینات آن خیلی باشکوه تر و شاید بیش از حد است. باروک، سبکی است که مناسب افراد تجمل گرا می باشد. اگر شما طرفدار این سبک هستید، میزهای باروک را انتخاب کنید.

میزهای مدرن از میزهای کلاسیک و باروک خیلی جدیدتر هستند

از جمله جدیدترین میزهای جلو مبلی که در خانه هایی با دکوراسیون امروزی تر یافت می شود، می توان به میز مدرن اشاره کرد. میزهای مدرن از میزهای کلاسیک و باروک خیلی جدیدتر هستند و فرمشان ساده و بدون انحناهای زیاد است. این میزها ساده هستند، جای کم تری می گیرند و معمولا پایه های کوتاهی دارند. برخی از آن ها هم کلا بدون پایه طراحی می شوند. میزهای مدرن را می توان با دکوراسیون داخلی مدرن، مینیمال، میدسنچری و حتی در برخی موارد با دکوراسیون صنعتی هماهنگ کرد.

این میزها با نام مینیمال شناخته می شوند.

نوع دیگری از میزهای جدید وجود دارند که تا حد زیادی شبیه به میزهای مدرن هستند و حتی گاهی اوقات با میزهای مدرن در یک دسته قرار می گیرند. این میزها با نام مینیمال شناخته می شوند. میزهای جلو مبلی مینیمال به مانند سبک مینیمال از خصوصیاتی مثل سادگی و نداشتن تزیینات برخوردار هستند. میزهای مینیمال را می توانید هم در ترکیب با سبک مینیمال و هم در کنار عناصر مدرن و صنعتی به کار برد.

در سبک روستیک که همه ویژگی های خود را از چیدمان خانه های روستایی وام می گیرد

سبک روستیک از سبک هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد و میزهای این سبک هم معمولا در دکوراسیون خانه های خاصی به کار می روند. در سبک روستیک که همه ویژگی های خود را از چیدمان خانه های روستایی وام می گیرد، فرم ها عموما طبیعی، ساده و بدون پرداخت و پولیش هستند. در سبک روستیک از چوب هایی با ظاهر طبیعی و دست نخورد استفاده می شود. میزهای این سبک خیلی بی آلایش هستند و دقیقا مقابل میزهای کلاسیک و باروک قرار می گیرند. یک میز روستیک را می توانید با دکوراسیون روستیک، بوهمین، میدسنچری، صنعتی و گاهی اوقات با دکوراسیون مدرن ست کنید.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری