مکرمه بافی ؛ محبوب ترین ترند صنایع دستی در دکوراسیون منزل

مکرمه بافی ؛ محبوب ترین ترند صنایع دستی در دکوراسیون منزل

مکرمه بافی ؛ محبوب ترین ترند صنایع دستی در دکوراسیون منزل

مکرمه بافی از هنرهای دستی جدیدی می باشد که این روزها به دکوراسیون منازل راه پیدا کرده و جزو ترندهای دوست داشتنی شده است. این هنر دستی دنشین از گذشته در بافت لباس و رومیزی مرسوم بوده، اما تصویری که امروز از آن مشاهده می شود، ظاهر مدرنی دارد که شاید عامل محبوبیتش باشد. مکرمه با خصوصیات برخی از سبک های دکوراسیون داخلی، مثل سبک بوهمین هماهنگی بیش تری دارد، اما حضورش در منازلی که با سبک های دیگر دکوراسیون شده اند نیز خالی از لطف نیست. اگر برای شناخت کاربردهای این هنر محبوب در دکوراسیون داخلی مشتاق هستید، همراه پویانو باشید.

مکرمه بافی چیست؟

مکرمه بافی چیست؟

گره ‌بافی یا مکرمه که با نام مکرومه نیز شناخته می شود، یک نوع بافتنی است که با فن گره زدن خلق می شود. مکرمه در تم های بوهو و ساحی و ترندهای پاییزی و زمستانی حضور بسیار دلنشینی دارد و از لحاظ بصری به خاظر افزودن بافت و هنر به دکوراسیون، باعث ایجاد زیبایی و جذابیت می شود.

در این هنر، بسته به خلاقیت فرد مکرمه باف، انواع طرح ها و الگوها وجود دارند که حاصل از گره های متفاوت و نوع قرارگیری آن ها در کنار یکدیگر می باشند. این روزها استفاده از مکرمه به خاطر زیبا و هنری بودن، در دکوراسیون رواج زیادی پیدا کرده و توانسته به یک ترند محبوب تبدیل شود. مکرمه های امروزی از الگوهای سنتی رومیزی و لباس که مادربزرگ هایمان استفاده می کردند، مقداری فاصله گرفته و با طرح های بیش تر و کاربردهای گسترده تر در هم آمیخته است. طرح و کاربرد یک مکرمه محدودیتی ندارد، پس اگر خلاق باشید، می توانید متنوع ترین و کاربردی ترین مکرمه ها را درست کنید.

مکرمه می تواند نقش های منحصر به فردی به دکوراسیون منزل شما بدهد و با انواع رنگ ها و طرح ها به بهترین شکل با دکور فضای مورد نظرتان هماهنگ شود. در ادامه به کاربردهای این هنر در دکوراسیون اشاره خواهیم کرد.

پرده مکرمهپرده مکرمه

شما می توانید با کمک مکرمه، پرده درست کنید؛ فقط باید حوصله زیادی به خرج دهید. هر چقدر وقت بیش تری به این کار اختصاص دهید، پرده بلندتری خواهید داشت. پرده مکرمه جلوی نور خورشید را به آن صورت نمی گیرد و تنها جلوی دید را به داخل می بندد.

طاقچه مکرمه

طاقچه مکرمه

با کمک طناب و چوب می توانید یک طاقچه مکرمه بسازید. مکرمه بافی با کمک یک چوب به عنوان دیوارکوب و دیگری به عنوان پایه می تواند طاقچه ای برای قرار دادن گلدان های زیبای شما درست کند.

تاب مکرمه

تاب مکرمه

داشتن یک تاب در فضای منزل می تواند بسیار دلپذیر باشد، خصوصا اگر تاب را خودتان و با هنر مکرمه درست کنید. برای درست کردن تاب مکرمه به طنابی محکم و ضخیم احتیاج خواهید داشت که بتواند وزن شما را تحمل کند.

چادر مکرمه

چادر مکرمه

چه فرزند داشته باشید و چه اهل کتاب خواندن یا انجام مدیتیشن باشید، احتمالا از وجود چادر در منزل خود استقبال خواهید کرد. با سه پایه چوبی و اتصال صحیح آن ها  با کمک مکرمه می توانید چادر رویایی خودتان را به وجود آورید.

جاشمعی مکرمه

جاشمعی مکرمه

بطری های شیشه ای خالی را دور نیندازید و با مقداری خلاقیت و با استفاده از هنر مکرمه، آن ها را به جاشمعی تبدیل کنید. بله، شمع های فانتزی را می توان داخل بطری قرار داد و بطری را با مکرمه آراست.

چهارپایه مکرمه

چهارپایه مکرمه

اگر یک چهارپایه کهنه بالش دار دارید که از ظاهرش خسته شده اید، می توانید با هنر مکرمه بافی به آن شکل جدیدی ببخشید. ظاهر پاف های کهنه و رنگ و رو رفته را نیز می توان به همین شکل عوض کرد.

لوستر مکرمه

لوستر مکرمه

مکرمه می تواند پوشش جالبی برای لوستر اتاق یا سالن شما باشد. اگر ماهر باشید، می توانید برای بدنه حباب لوستر خود یک لباس زیبا ببافید و از ظاهر جدید آن لذت ببرید.

کوسن مکرمه

کوسن مکرمه

یکی دیگری از کاربردهای مکرمه، دوخت روکش برای کوسن هاست. شما می توانید شکل کوسن های فعلی خود را با دوخت روکش مکرمه تغییر داده و با دکور دیگر بخش ها هماهنگ کنید.

در ادامه می توانید تصاویر دیگری از کابرد مکرمه در دکوراسیون داخلی مشاهده کرده و ایده های بیش تری بگیرید.

دکور دیواری مکرمه

پارتیشن مکرمه بافی

دکوری مکرمه بافی

لوستر مکرمه بافی

مکرمه بافی در والان پرده

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری