معماری و طراحی داخلی پلازا Cofufun در ژاپن، مکان مناسبی برای گردهمایی های دوستانه

معماری و طراحی داخلی پلازا Cofufun در ژاپن، مکان مناسبی برای گردهمایی های دوستانه

معماری و طراحی داخلی پلازا Cofufun ؛ شرکت معماری nendo به تازگی ساخت پلازا Cofufun را برای ایستگاه Tenri در استان Nara در ژاپن به اتمام رسانده است. برنامه ای که برای این میدان ۶۴۵۸۴ فوت مربعی ( ۶۰۰۰ متر مربع ) در نظر گرفته شده بود، خلق فضایی بود که هم جامعه محلی بتواند از آن در مناسبت ها و گردهمایی ها استفاده کند و هم ب‌تواند به عنوان یک مرکز اطلاعات توریستی کاربرد داشته باشد.

شرکت nendo درباره این پروژه چنین توضیح داده است: ” مرزهای شهری شامل چندین مقبره باستانی می باشد که با اسم “Cofun” شناخته می‌شوند. این مقابر، زیبا و بی عیب هستند اما با فضاهای رفت و آمد و زندگی روزمره شهری ترکیب شده اند. لنداسکیپ این پلازا که دارای تعدادی از این Cofun ها می باشد، نشانگر مشخصه‌های اصلی جغرافیایی این منطقه است: دریاچه نارا، سراسر احاطه شده با کوه‌های منطقه. ”

بسیاری از سازه های بتنی در این پلازا، سازه هایی پیش ساخته هستند که خارج از سایت ساخته شده و بعد در آن نصب شده اند و این امکان را به وجود آورده اند که از قالب های بتنی آن ها چندین مرتبه استفاده شود، و همین امر باعث مقرون به صرفه شدن هزینه های پروژه شده است.

سطوح و طبقات مختلف ساختمان های سفید رنگ به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که حق انتخابی بین بالا رفتن از آنها، بازی کردن و یا استراحت کردن روی پله ها داشته باشند؛ و هم چنین فضاهایی را برای اجرا های خاص پدید آورده است.

در اینجا می توانید ببینید که در یکی از این ساختمان ها، پله ها به سمت یک فضای چوبی منحنی شکل که در بالای ساختمان پنهان شده است، بالا می‌روند. در حالی که در ساختمان کناری آن یک فضای نشستن دور تا دور یک میز همگانی گرد بزرگ تعبیه شده است.

ساختمان اصلی این پلازا، از یک سالن و فضای مطالعه، یک فضای بازی برای کودکان و یک سن نمایش که می‌تواند برای کنسرت ها و یا پخش نمایش های عمومی استفاده شود، تشکیل شده است. همچنین یک مغازه کوچک برای فروش سوغاتی های منطقه، در این ساختمان وجود دارد.

تمام مبلمان داخل این فضا، با استفاده از چوب های موجود در استان نارا ساخته شده است و برای دیزاین آن ها نیز تم Cofun ها در نظر گرفته شده است.

معماری و طراحی داخلی پلازا Cofufun

 

 

 

معماری و طراحی داخلی پلازا Cofufun

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist