معماران زاها حدید تصاویر لابی برج مدرن Southbank را منتشر کردند

معماران زاها حدید تصاویر لابی برج مدرن Southbank را منتشر کردند

معماران زاها حدید تصاویر لابی برج مدرن Southbank را منتشر کردند

 لابی برج مدرن Southbank

معمار: معماران زاها حدید (ZHA)

طراحی: پاتریک شوماخر

مدیر پروژه ZHA :  Helmut Kinzler

همکار پروژه ZHA:  Zetta Kotsioni

مدیریت پروژه: NASH Worldwide Ltd

مشاور برنامه ­ریزی: Montagu Evans LLP

مشاور نور: Inverse Lighting Design Ltd

معماران زاها حدید برای اولین پروژه مرمت طراحی داخلی، بازسازی لابی برج مدرن Southbank را طراحی و اجرا کردند. سازه دفتر را Richard Seifert در سال 1972 طراحی کرد و چندین بار مرمت­های گسترده­ ای روی بنا انجام گرفته است که غالبا مرمت­ها توسط شرکت KPF  در سال 2015 مدیریت شده است.

معماران زاها حدید تصاویر لابی برج مدرن Southbank را منتشر کردند

با برنامه زمانبندی ساخت که شروعش در اوایل سال 2020 و پایان آن تا پایان تابستان همان سال بود، لابی 200 متر مربعی برج بازسازی شده، اولین پروژه همکاری با برند برج Southbank به نمایندگی از شرکت سرمایه­گذاری است، برج 37  واحد آپارتمان دارد که در اوایل سال 2018 بازسازی شدند.

 لابی برج مدرن Southbank

پیش تر در سال 2015، این ساختمان از یک ساختمان اداری 30 طبقه به یک برج 41 طبقه با کاربری مختلط تبدیل شد.  که شامل آپارتمان­های دو و سه خوابه است. با پیشنهاد طراحی شرکت معماران زاها حدید (ZHA)، در لابی یک نیم طبقه و آسانسور جدیدی طراحی شد، و  میز دربان و طرح روشنایی مدرنی به صورت دعوت کننده به لابی اضافه شد.

پیش تر در سال 2015، این ساختمان از یک ساختمان اداری 30 طبقه به یک برج 41 طبقه با کاربری مختلط تبدیل شد.

به گفته مدیر پروژه شرکت زاها حدید: " این طرح از الگوی کارهای شرکت ما گرفته شده است

به گفته مدیر پروژه شرکت زاها حدید: ” این طرح از الگوی کارهای شرکت ما گرفته شده است، در واقع الگوهایی که فضاهای موزه­ها و گالری­های هنری را در سراسر جهان بازنمایی می­کند. خلق فضاهای همه جانبه و چشم گیر برای لابی برج Southbank باعث شد که ساختار اولیه ورودی برج از نظر حجم و مصالح بزرگتر و بازتر دیده شود”.

طرح با الهام از فرم ارگانیک گلبرگ­ های گل شکل گرفته است و طرح روشنایی لابی به کمک ترکیب و همپوشانی عناصر پیش بینی شد. منحنی­های نرم میز پیشخوان دربان در طبقه اول را شکل می­دهد. “قبل از اینکه طرح خطوط پیشخوان در بالای دیوار برگردد تا سطح نیم طبقه جدیدی را نشان دهد، نیم طبقه ای که به عنوان فضای گپ و گفت جدیدی برای ساکنان و مهمان ها طراحی شد.” با استفاده از از سنگ مرمر و بتن، چوب گردو و چرم برای پیشخوان لابی، همخوانی رنگی بین رنگ ساختمان موجود و طرح لابی ایجاد شد.

علاوه بر این، از فایبر گلاس و گچ تقویت شده برای اجرای گلبرگ­های معماری دست­ساز در استودیوی خارج از سایت استفاده شد که به کمک ساخت دیجیتالی سه بعدی طراحی شدند. قطعات مبلمان مرمر همچنین با دقت و با استفاده از همین روش اجرا شده است تا ” مدت زمان کار در لابی به حداقل برسد و مزاحمت برای ساکنان ایجاد نکند”.

 

 

 

منبع : ARCHDAILY

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / غفاری