مزایا و معایب پنجره های بزرگ

مزایا و معایب پنجره های بزرگ

اگر نمی خواهید یک خانه آماده خریداری کرده و تصمیم دارید که خانه خود را بسازید و یا اگر می خواهید یک بازسازی کلی در سرتاسر خانه انجام دهید، فراموش نکنید که در این روند مشکلات فراوان و دشواری پیش روی شما قرار خواهند گرفت که باید برای آن ها تصمیم گیری کرده و یک راه حل پیدا کنید. در حالی که در معماری و طراحی داخلی خانه هر موضوع بسیار کوچک، اهمیت بسیار بالایی دارد، حتما می توانید تصور کنید که تصمیم گیری در مورد موضوع مهمی مانند پنجره ها چه روند دشواری خواهد بود. در این روند باید پرس های مختلفی را پاسخ دهید، برای مثال می خواهید پنجره های خانه به چه شکلی باشند؟ آیا پنجره هایی با ابعاد استاندارد برای شما کافی هستند و یا می خواهید با پنجره های بزرگ تر به محیطی دلباز تر، منحصر به فرد و مدرن تر برای زندگی دست پیدا کنید؟ آیا می دانید نگه داری، عایق بندی و هزینه های این نوع پنجره ها به شکلی خواهد بود؟ ما در این مطلب به این پرسش ها پاسخ داده و برای افرادی که به فکر ساخت و بازسازی خانه های خود هستند، معایب و مزایای پنجره های بزرگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اگر شما نیز از افراد علاقه مند به پنجره های بزرگ به شمار می روید، با پویانو همراه باشید:

مزایا و معایب پنجره های بزرگ

  • دلیل استفاده از پنجره های بزرگ

پنجره ها از جمله عناصر معماری هستند که باعث ارتباط محیط داخلی خانه با فضای بیرونی و ورود نور طبیعی به داخل خانه می شوند. پنجره ها فضای داخلی را به فضای بیرونی متصل کرده و یک ارتباط ملایم میان آن ها بر قرار می کنند. اگر خانه ای که در مورد آن صحبت می کنیم رو به منظره طبیعت بوده و یا داخل محیطی طیبعی قرار دارد، پنجره می تواند یک ترکیب از طبیعت و زیبایی ای اطراف با محیط زندگی شما ایجاد کند. به همین دلیل خانه هایی که دارای پنجره های بزرگ و وسیع هستند، فضایی دلباز تر، طبیعی تر و در ارتباط با محیط بیرونی داشته و با بهره گیری از نور طبیعی روز، به خانه ای گرم و صمیمی تبدیل می شوند.

دلیل استفاده از پنجره های بزرگ

  • ترند جدید: دیوار های شیشه ای!

اگر به ساختمان هایی با معماری معاصر توجه کنید متوجه خواهید شد که در خانه های امروزی، به خصوص خانه هایی که در اطراف آن ها منظره ای زیبا رو به کوه و یا طبیعت وجود دارد و خانه هایی که محیطی آرام و ساکت ساخته می شوند، حداقل در یکی از جهات خانه، از دیوار هایی شیشه ای و یا پنجره های قدی و بزرگ به جای دیوار استفاده می شود. معماران نیز در مورد دیوار های سراسر شیشه ای، هر روز ایده های متفاوت و هنرمندانه تری را مطرح می کنند. این طراحی های ابتکارانه که فضایی پانوراما را در خانه شما ایجاد می کنند، برجسته ترین ایده معماری در قرن اخیر به شمار می روند و یکی از ترند های مطرح در زمینه ساختمان سازی هستند که طرفداران بسیاری دارند.

ترند جدید: دیوار های شیشه ای

  • هزینه پنجره های بزرگ

زمانی که می خواهید هزینه مورد نیاز برای پنجره های بزرگ را مورد بررسی قرار دهید، تنها موضوعی که باید در نظر بگیرید قیمت شیشه نیست! مواردی مانند نوع پنجره، جنس پنجره و ابعاد چهارچوب آن نسبت به مدل پنجره و ضخامت آن از جمله عناصری به شمار می روند که در تغییر قیمت پنجره ها تاثیر گذار هستند. علاوه بر این موارد، اگر بازسازی در حال بازسازی خانه خود هستید، مکان هایی که عناصر حامل قرار دارند و جایگزینی آن ها نیز باید به دقت مورد محاسبه قرار بگیرند. فراموش نکنید که پنجره ها تنها به شیشه و چهارچوب محدود نمی شوند، بلکه معماری و استاندارد های مهندسی دیوار های اطراف پنجره ها نیز باید بررسی شوند. در غیر این صورت، یک خانه با عناصر حامل از بین رفته، با خطر ریزش مواجه خواهد بود. به همین دلیل در مورد هزینه های مورد نیاز پنجره، تنها به شیشه ها، سیستم پنجره های مورد نیاز برای عایق بندی و چهارچوب آن ها فکر نکنید و حتما پنجره ها را با نظرسنجی از معماران و مهندسان انتخاب کنید.

هزینه پنجره های بزرگ

  • تمیزی پنجره های بزرگ

حتما این موضوع را می دانید که یکی از مهم ترین بخش های خانه تکانی برای فصل بهار، تمیز کردن پنجره ها است و بدون شک پنجره های بزرگ این تمیزی را دو برابر سخت تر خواهند کرد. بر اساس ابعاد خانه و تعداد پنجره ها، گاهی نیمی از روز تنها برای تمیز کردن پنجره ها تمام می شود. به همین دلیل امروزه لوازم و روش های متنوعی برای راحت تر کردن تمیزی پنجره ها ابداع شده اند. اکنون برای تمیز کردن پنجره های بزرگ نیازی نیست که به لبه پنجره رفته و خطر افتادن را به جان بخرید! دستگاه های پاک کننده شیشه ای مدولار، مایعات پاک کننده شیشه که استفاده از آن ها باعث می شود گرد و غبار دیر تر بر روی شیشه بنشینند و برچسب های شفافی که به شیشه می چسبند، اما دیده نمی شوند از جمله روش هایی هستند که تمیز کردن شیشه های بزرگ را ساده تر می کنند. برچسب های شفاف، علاوه بر تمیز نگه داشتن پنجره ها، باعث می شوند تا شیشه ها در برابر شکسته شدن نیز مقاوم تر باشند و مانند لایه ای محافظ بر روی آن عمل می کنند. این برچسب ها برای مناطق بارانی بسیار کاربردی هستند.

تمیزی پنجره های بزرگ

  • مزایای پنجره های بزرگ

بدون شک نیازی نیست که تمام مزایای خانه هایی که دارای پنجره های بزرگ هستند را مطرح کرد. فضایی دلباز و بی مانند، اتاق نشیمنی با هوای سالم، ارتباط حداکثری با محیط بیرون، استفاده به بهترین شکل از نور خورشید و ظاهری مدرن و لوکس از جمله مزایای وجود پنجره های بزرگ در خانه به شمار می روند. استفاده از پنجره های سراسری و دیوا های شیشه ای در یکی از جهات خانه، نه تنها کیفیت زندگی در محیط داخلی خانه را بالا می برند، بلکه ارزش خانه ای که در آن زندگی می کنید را نیز افزایش می دهند.

مزایای پنجره های بزرگ

  • معایب پنجره های بزرگ

فراموش نکنید که هر چیز خوبی، جنبه های منفی نیز به همراه دارد. در این زمینه می توان به این ضرب المثل اشاره کرد که هیچ گلی بی خار نیست! در وحله اول داشتن پنجره های بزرگ و وسیع برای صاحب خانه ها بسیار گران تمام شده و نیاز به بودجه اضافه دارد. هم چنین در مناطق گرمسیری نکته ای وجود دارد که نباید فراموش شود: پنجره های بزرگ همان گونه که نور خورشید را از خود عبور می دهد، گرما را نیز وارد خانه می کنند! به همین دلیل در مناطقی که تابستانی گرم و سخت دارند، پنجره های بزرگ می توانند فضای داخلی را به یک جهنم گرم تبدیل کنند و همین موضوع باعث افزایش استفاده از سیستم خنک کننده و افزایش مصرف انرژی خواهد شد. برعکس این موضوع در مورد مناطق سردسیری نیز صدق می کند و پنجره های بزرگ باعث سرد تر شدن فضای داخلی و افزایش مصرف انرژی گرمایشی خواهد شد. این افزایش مصرف علاوه بر ایجاد فشار بر روی هزینه های زندگی شما، برای محیط زیست نیز مناسب نخواهد بود. به همین دلیل اگر تصمیم به استفاده از پنجره های بزرگ در طراحی خانه خود دارید، حتما از پنجره های چند جداره استفاده کرده و عایق بندی مناسب را فراموش نکنید.

معایب پنجره های بزرگ

معایب پنجره های بزرگ

مزایای پنجره های بزرگ