جدیدترین مدل های کاغذ دیواری ؛ طرح هایی که دکوراسیون شما را دگرگون می کنند

جدیدترین مدل های کاغذ دیواری ؛ طرح هایی که دکوراسیون شما را دگرگون می کنند

کاغذ دیواری از جمله عناصر دکوراتیوی است که هر چند وقت یک بار محبوبیت زیادی به دست آورده و مهمان خانه ها می شود. این روزها هم استفاده از انواع مدل های کاغذ دیواری برای تزیین دیوار منازل از جمله مرسوم ترین کارهاست. شاید تنوعی که اخیرا در میان مدل های موجود کاغذ دیواری وجود دارد، پیش از این تا این حد مشاهده نشده باشد.

این تنوع یک امتیاز است که به شما امکان می دهد گزینه مورد علاقه خود را بر اساس سبک دکوراسیون، طرح مورد علاقه و رنگ های غالب در منزل خود پیدا کنید. هر چقدر با مدل های جدید کاغذ دیواری و خصوصیات هر یک آشنایی بیش تری داشته باشید، انتخاب شما دقیق تر و مناسب تر خواهد بود. ما در این مطلب، تعدادی از جدیدترین طرح و نقش های کاغذ دیواری که این روزها داغ و محبوب هستند را به شما معرفی خواهیم کرد تا در این رابطه به تصمیم معقولانه تری برسید.

اولین مدل کاغذ دیواری از میان انواع طرح های جذابی که این روزها طرفدار پیدا کرده اند، طرح آرت دکو است. آرت دکو سبکی از معماری است که حدودا یک قرن عمر دارد. شناسه این سبک بکارگیری اشکال هندسی دقیق و جسورانه و رنگ‌های روشن است و آمیخته‌ای است از نوگرایی و طراحی‌های زینتی و گران‌بها که به دکوراسیون منزل شما ظاهری لوکس و چشمگیر می دهند. کاغذ دیواری آرت دکو می تواند همنشین مبلمان مدرن یا کلاسیک شود و این از خصوصیاتی است که آن را از بسیاری از طرح ها متمایز می سازد.

طرح سنگ از دیگر طرح های جدیدی است که برای کاغذ دیواری استفاده می شود.

طرح سنگ از دیگر طرح های جدیدی است که برای کاغذ دیواری استفاده می شود. از آن جا که شاید هر کسی توانایی استفاده از سنگ به عنوان پوشش دیوار را نداشته باشد، کاغذ دیواری ها به کمک شما آمده اند تا رویایی داشتن یک دیوار سنگی را به واقعیت تبدیل کنید. کاغذ دیواری طرح سنگ با داشتن رگه های ظریف و کاملا طبیعی سنگ به شما این حس را می دهد که رو به روی دیواری از جنس سنگ قرار گرفته اید. این کاغذ دیواری نیز با سبک مینیمال، مدرن و کلاسیک همخوانی دارد.

مورد بعدی، کاغذ دیواری با طرح راه راه است که تقریبا همه شما حداقل یک بار آن را به چشم دیده اید. طرح راه راه که می تواند به صورت عمودی یا افقی روی دیوار قرار بگیرد، طرحی است که بیش تر برای ایجاد خطای دید به کار می رود. با استفاده از طرح راه راه عمودی، شما می توانید دیوارها را مرتفع تر از آن چه هستند، نشان دهید. حالت عکس این وضعیت، یعنی استفاده از طرح افقی به صورت دیگری عمل می کند و باعث می شود دیوارها کوتاه به نظر بیایند. هر یک از این طرح با توجه به نوع فضایی که در آن قرار دارید، کاربرد خودش را دارد.

کاغذ دیواری طرح آبرنگ از دیگر طرح های جدیدی است که در عین رنگی بودن، ملایم و چشم نواز است.کاغذ دیواری طرح آبرنگ از دیگر طرح های جدیدی است که در عین رنگی بودن، ملایم و چشم نواز است.

کاغذ دیواری طرح آبرنگ از دیگر طرح های جدیدی است که در عین رنگی بودن، ملایم و چشم نواز است. اگر می خواهید یک فضا را با اضافه کردن رنگی خاص از حالت یکنواختی بیرون آورید، اما شهامت استفاده از رنگ های یکدست را ندارید، می توانید از کاغذ دیواری طرح آبرنگ استفاده کنید که هم تم ملایم تری دارد و هم می تواند چندین رنگ یا یک رنگ با میزان روشنی و تیرگی مختلف را به نمایش بگذارد.

استفاده از کاغذ دیواری های دارای طرح متریال های گوناگون به جای استفاده از خود متریال ها این روزها به یک تفکر مرسوم در طراحی داخلی تبدیل شده است. با ورود جدیترین کاغذ دیواری ها به عرصه دکوراسیون داخلی، امکان اجرای هر طرحی روی سطح دیوار وجود دارد. شما می توانید طرحی مثل بافت آجر را بدون استفاده از خود آجر روی دیوار اعمال کنید. چنین طرحی دقیقا به مثابه واقعیت است و تا وقتی که کاغذ دیواری را از نزدیک لمس نکنید، شما را متقاعد می کند که با یک دیوار آجری واقعی مواجه هستید.

رنگ های متالیک در چند سال اخیر به یکی از جذاب ترین گزینه ها برای دکوراسیون فضاهای مختلف تبدیل شده اند. رنگ هایی مثل طلایی، نقره ای و مسی از جمله مواردی هستند که با نام متالیک شناخته می شوند. این رنگ ها به دکوراسیون هر فضایی که در آن به کار برده شوند، جلا و شکوه می دهند. خبر خوش این است که کاغذ دیواری های جدید به شما امکان اجرای طرح های متالیک روی دیوار را می دهند. شما می توانید طرح های متالیک را با وسایلی از همین رنگ هماهنگ کنید و یک دکوراسیون لوکس را تجربه نمایید.

یکی از طرح هایی که از قدیم تا امروز به صورت پیوسته و همیشگی به عنوان طرح محبوب کاغذ دیواری کاربرد داشته است، طرح گلدار است. طرح های گلدار، شاید از سال های ابتدایی حضور کاغذ دیواری در دکوراسیون تا امروزه که سلیقه ها تغییر کرده اند، شکل های متنوعی را به خود دیده باشند، اما در این واقعیت که همواره از پر طرفدارترین طرح ها بوده اند، شکی نیست. طرح های گلدار را می توان در ترکیب با دکوراسیون کلاسیک به کار برد.

کاغذ دیواری طرح شاخه و برگ از طرح های نسبتا جدیدی است که تصویر مینیاتوری باغ ها را به فضای منزل شما می آورد. این طرح تا حدی شلوغ است و از این رو برای دکوراسیون فضاهای کوچک پیشنهاد نمی شود، زیرا چنین فضاهایی در صورتی که بیش از حد شلوغ شوند، محیط دلگیری پیدا می کنند. تنوع طرح های شاخه و برگ نیز مانند بسیاری از طرح های دیگر زیاد است. شما می توانید تراکم شاخه و برگ را نیز در نظر داشته باشید تا انتخاب صحیح تری انجام دهید.

مورد بعدی که شاید کم تر در میان دیگر انواع کاغذ دیواری شناخته شده باشد، طرح مراکشی است. اگر با سبک مراکشی و تاریخچه آن در معماری داخلی آشنا باشید، می دانید که دو رنگ سفید و آبی از مشخصه های این طرح هستند. سبک مراکشی برای تولید کنندگان کاغذ دیواری به عنوان یک سبک الهام بخش و اصیل، مد نظر قرار گرفته و سبب خلق طرح های زیبا، ظریف و آرامش بخشی شده که بسیار خاص و مثال زدنی هستند.

طرح های پوستری که به تازگی وارد دنیای انواع مدل های کاغذ دیواری شده اند از طرح هایی هستند که بعد از اجرا باعث تشکیل یک تصویر بزرگ و پیوسته می شوند. این طرح ها به این خاطر با نان پوستری شناخته می شوند که شکل پوستر دارند و هر تصویری که دوست داشته باشید را روی سطح دیوار به اجرا در می آورند. یکی از طرح های پوستری که برای دکوراسیون اتاق خواب مناسب است، طرح نقشه جغرافیاست.

طرح هندسی یا جئومتریک

مورد بعدی که از طرح های همیشه محبوب کاغذ دیواری به حساب می آید، طرح هندسی یا جئومتریک است. در طرح های هندسی از شکل های هندسی یکسان یا متنوع استفاده می شود. کاغذ دیواری هندسی برای منازلی با دکوراسیون اسپرت و امروزی توصیه می شود. این طرح با سبک میدسنچری و مدرن هماهنگ است.

با نصب چنین طرحی روی دیوار اتاق خود می توانید حس زندگی در میان درختان جنگل را تجربه کنید.

نمونه آخر از میان انواع مدل های کاغذ دیواری های جدیدی که به شما معرفی می کنیم، طرح جنگل است. طرح جنگل که یکی از هزاران طرح منظره در میان کاغذ دیواری های پوستری است، تصویری واقعی و فوق العاده از جنگل را به شما و فضایی که در آن هستید، هدیه می دهد. با نصب چنین طرحی روی دیوار اتاق خود می توانید حس زندگی در میان درختان جنگل را تجربه کنید.