مدل های مختلف درب ورودی خانه

انتخاب درب از انواع مدل های مختلف درب ورودی خانه به عوامل مختلفی وابسته است. به طور کلی، دربی برای ورودی منزل شما مناسب است که به صورت همزمان، فاکتورهایی مثل زیبایی، دوام و امنیت را تامین نماید. گزینه های متنوعی از متریال ها در تولید و ساخت درب های ورودی به کار می روند که هر یک دارای ویژگی های خاص خود هستند. طراحی درب ورودی منزل شما می تواند با توجه به نظر خودتان و همچنین با استفاده از یک یا چند متریال صورت بگیرد.

در این مطلب، شما را با مدل های مختلف درب ورودی ساختمان آشنا خواهیم کرد و ویژگی های هر یک را به همراه محاسن و معایب آن ها شرح خواهیم داد. امیدواریم این نکات در انتخاب بهترین گزینه به شما کمک کند. همراه پویانو باشید.

مدل های مختلف درب ورودی خانهدرب چوبی

درب های چوبی که در انواع یک لنگه و دو لنگه موجود هستند، گزینه های زیبایی برای ورودی منزل شما خواهند بود. چوب متریالی گرم و دعوت کننده است که می تواند ورودی منزل شما را بسیار زیبا کند. درب های چوبی، یکی از متداول ترین درب ها برای ورودی ساختمان های مسکونی هستند که در ترکیب با بسیاری از متریال ها، مثل آجر، سنگ و موارد دیگر، ظاهر خوبی ایجاد می کنند.

درب ام دی اف

درب های ام دی اف در دو نوع خام و روکش دار قابل تهیه و استفاده هستند. کاربرد این نوع درب ها بیش تر برای فضاهای داخلی منزل است و به طور کلی، کم تر برای ورودی به کار برده می شوند. درب های ام دی اف دارای روکش های زیبا و متنوعی هستند که ظاهر بسیار زیبایی به آن ها می بخشند. با وجود زیبایی، این نوع درب ها به خاطر عدم امنیت شان، برای ورودی منزل چندان توصیه نمی شوند.

درب شیشه ای

یکی از انتخاب های خاص برای ورودی منزل، درب شیشه ای است. درب های شیشه ای که در انواع مات و شفاف وجود دارند، در ورودی برخی از ساختمان های مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرند، اما از آن جا که امنیت ندارند، معمولا در ترکیب با متریال های دیگر، مثل فلز به کار برده می شوند. انواع مات درب های شیشه ای برای حفظ حریم شما در منزل مناسب تر هستند.

درب فلزی

درب فلزی می تواند از لحاظ امنیتی، یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای ورودی منزل شما باشد. درب های فلزی دارای استحکام زیادی هستند و به هیچ طریقی به جز باز کردن قفل، باز نخواهند شد. این درب ها به خاطر امنیتی که دارند، در ورودی بسیاری از ویلاها و ساختمان های مسکونی به کار برده می شوند. درب های فلزی را می توان در رنگ های مختلف به کار برد.

درب فایبرگلاس از مدل های مختلف درب ورودی خانه

فایبرگلاس متریالی است که در مقایسه با دیگر نمونه های به کار رفته در تولید در، به نگهداری کم تری نیاز دارد. این گونه درب ها علاوه بر داشتن مزیت مذکور، قیمت کم تری نسبت به انواع چوبی دارند، اما هر چقدر هم که خوب ساخته شوند، باز هم با چوب تفاوت هایی خواهند داشت که قابل تشخیص است. درب های فایبرگلاس در زمینه سفارش نیز با محدودیت مواجه هستند.

درب ترکیبی

گاهی اوقات به دلایلی مثل امنیت نداشتن یک گزینه برای کاربرد در ساخت درب ورودی، از دو متریال در کنار هم استفاده می شود. در برخی موارد نیز دیده می شود که این ترکیب، صرفا برای زیباتر کردن ظاهر درب صورت می گیرد. متریال هایی مثل شیشه که مقاومتی در برابر ضربه ندارند را می توان در ترکیب با متریالی مانند فلز به کارگرفت و یک درب سفارشی ترکیبی برای ورودی منزل طراحی کرد که از لحاظ امنیتی نیز مناسب باشد.

 

 

 

 

مدل های مختلف درب ورودی خانه

تحریریه پویانو