مخفی کردن رادیاتور های قدیمی و زشت

پنهان کردن رادیاتور های قدیمی

مخفی کردن رادیاتور های قدیمی و زشت

در طراحی داخلی برخی عوامل کاربردی و یا دکوراتیو وجود دارند که باعث می شوند تا جذابیت خانه ای که در آن زندگی می کنیم کاهش یافته و ظاهری نامناسب و زشت پیدا کند. یکی از این عوامل تاثیر گذار، رادیاتور های زشت و قدیمی ای هستند که به عنوان سیستم گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرند. در چنین شرایطی باید راه حل های کارآمدی را پیدا کنید که بدون فشار وارد کردن به بودجه شما، ظاهر نامطلوب رادیاتور ها را از بین ببرد و یکی از این راه حل ها، مخفی کردن رادیاتور های زشت است! اما چگونه؟ برای پاسخ به این پرسش و برای این که بدانید چگونه می توان با بودجه ای محدود رادیاتور ها را پنهان کرده و یا ظاهری جدید به آن ها بخشید با پویانو همراه باشید:

اگر به طور کلی به این مسئله نگاه کنید متوجه خواهید شد که اگر چه رادیاتور ها عناصری کاربردی به شمار می روند، اما از نظر زیبایی شناختی نیز بسیار قابل توجه بوده و در ظاهر محیط اطراف خود بسیار تاثیر گذار هستند. به همین دلیل اگر رادیاتور هایی که در خانه شما وجود دارند، ظاهری قدیمی و نامناسب دارند می توانید از روش های کارآمدی برای پنهان کردن آن ها و یا ایجاد ظاهری زیبا تر و مناسب تر برای آن ها استفاده کنید. بر خی از این روش ها بسیار ساده و کاربردی هستند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

پنهان کردن رادیاتور های قدیمی

  • رادیاتور ها را استتار کنید!

چگونه می توان یک رادیاتور را پنهان کرد؟ یکی از ساده ترین راه ها برای پنهان کردن رادیاتور های زشت، روش استتار است. با قرار دادن گل ها و گیاهان دکوراتیو بر روی رادیاتور ها  می توان فضایی زیبا تر و فرح بخش تر در اطراف آن ها ایجاد کرد. شما می توانید بر اساس نیاز های خود، جایگزین های متفاوتی را برای استتار رادیاتور ها به کار برده و با استفاده از محصولات تزئینی متنوع رادیاتور ها را پنهان کنید.

در مکانی مانند اتاق نشیمن، به منظور ایجاد فضایی جذاب و قابل توجه با استفاده از گل های تزئینی، می توانید گلدان های متفاوتی را مطابق با سبک و طراحی مکان مورد استفاده قرار دهید. از راه های دیگر استتار رادیاتور ها می توان به رنگ کردن آن با رنگ مشابه دیوار و یا پوشاندن آن با کاغذ دیواری ای که بر روی دیوار به کار برده شده است اشاره کرد. اگر رادیاتور های موجود در خانه شما ظاهر نامناسبی داشته و می خواهید آن ها را پنهان کنید، روش های استتار می توانند بسیار کارآمد باشند.

  • ظاهری دکوراتیو به رادیاتور ها ببخشید

اگر برای پنهان کردن رادیاتور هایی با اندازه های کوچک تر به دنبال روشی مناسب می گردید، می توانید با استفاده از یک قاب و یا چهارچوب تزئینی آن را به وسیله ای دکوراتیو تبدیل کنید. برای مثال قاب های چوبی حکاکی شده می توانند ظاهر قابل توجهی به رادیاتور ها ببخشند. اگر به دنبال راه حلی برای پنهان کردن رادیاتور ها هستید، قاب های مخصوص فلزی و یا چوبی که دارای نقوش سنتی و تزئینی هستند، بهترین راه حل به شمار می روند. با استفاده از این قاب ها هم می توانید به طور کامل رادیاتور را پنهان کرده و یا بخشی از آن را بپوشانید و با رنگ ها و طرح های تزئینی که برای این قاب ها انتخاب می کنید ظاهری دکوراتیو به محیط اطراف رادیاتور ها ببخشید.

  • در مقابل رادیاتور یک کاناپه قرار بدهید

اگر چه برای پنهان کردن رادیاتو ها باید روش هایی را به کار ببرید که کارآمدی آن را از بین نبرده و گرمای آن ها را محدود نکند، اما قرار دادن یک کاناپه در مقابل رادیاتور، یکی از اقتصادی ترین، کم هزینه ترین و زیبا ترین روش ها برای پنهان کردن رادیاتور ها به شمار می رود. به خصوص اگر کاناپه ای که در مقابل شوفاژ قرار می دهید دارای ظاهری خاص و منحصر به فرد باشد، می تواند به نقطه مرکزی اتاق تبدیل شده و نظر ها را به خود جلب کند. هم چنین بدون صرف هیچ هزینه ای، رادیاتور را از مقابل چشم ها پنهان خواهید کرد. تنها کاری که برای این منظور باید انجام دهید این است که چیدمان مبل های موجود را تغییر دهید.

  • رادیاتور را پشت میز و یا یک مبلمان دیگر پنهان کنید

درست مانند روش قبلی، می توانید برای پنهان کردن رادیاتور ها از میز و یا مبلمان دیگر نیز کمک بگیرید. کنسول، میز غذاخوری و مبل تک نفره از جمله مبلمانی هستند که می توانند در پنهان کردن رادیاتور ها کار آمد باشند. بدون شک در تمام اتاق های خانه چنین لوازمی پیدا می شود. تخت خواب، میز آرایش، میز تحریر و غیره می توانند به مخفی کردن رادیاتور های زشت کمک کنند. اگر مبلمانی کاربردی را برای پنهان کردن رادیاتور ها به کار ببرید، با یک تیر دو هدف را خواهید زد؛ برای مثال یک کنسول هم برای پنهان کردن رادیاتور مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هم به عنوان فضایی برای جاسازی اشیاء به کار خواهد رفت و یا قرار دادن میز تحریر در مقابل شوفاژ، هم پاهای شما را هنگام کار کردن گرم کرده و هم شوفاژ را پنهان خواهد کرد.

  • یک شلف کاربردی طراحی کنید

اگر نمی خواهید رادیاتور ها را به طور کامل پنهان کرده، اما می خواهید توجه ها را از روی آن بردارید، می توانید از شلف ها و قفسه های دیواری بر روی رادیاتور ها استفاده کرده و با قرار دادن اشیاء و لوازم دکوری بر روی آن ها و یا با استفاده از شلف ها به عنوان کتابخانه می توانید توجه ها را از روی رادیاتور ها کم کرده و ظاهر دکوراتیو تری به آن ها ببخشید. می توانید یک طراحی یک پارچه بر روی رادیاتور ها ایجاد کرده و آن ها را به عنوان عنصری دکوراتیو مورد استفاده قرار دهید.

  • به جای پنهان کردن، رادیاتور ها را رنگ کنید

اگر رادیاتور ها در موقعیتی قرار دارند که نمی توانید آن ها را پنهان کرده و یا در مقابل آن ها وسیله خاصی قرار بدهید، پس آن ها را رنگ کنید. در کنار راه حل های پنهان کردن و ظاهری دکوراتیو به رادیاتور ها بخشیدن، می توانید آن ها به بخشی از دکوراسیون تبدیل کنید. راه های بسیاری برای پوشاندن رادیاتور ها وجود دارد و یکی از آن ها رنگ کردن رادیاتور به رنگ های متناسب با طراحی و دکوراسیون محیطی است که در آن قرار دارد. با استفاده از رنگ های ساده، پویا و یا درخشان می توانید جلوه ای متفاوت به رادیاتور ها ببخشید. هم چنین از روش های ایجاد طرح بر روی سطوح نیز می توانید بهره مند شده و بر اساس سلیقه و علایق شخصی خود، ظاهر جدیدی بر روی رادیاتور ها ایجاد کنید.

ما نیز قبلا در پویانو در مورد روش رنگ کردن رادیاتور ها صحبت کرده ایم که مطالعه آن می تواند به شما کمک کند تا به راحتی رادیاتور ها را در خانه رنگ کرده و ظاهری زیبا به آن ها ببخشید.

 

 

 

 

مخفی کردن رادیاتور

تحریریه پویانو