معماری ؛ مجموعه مسکونی و ورزشی دانشگاه سنگاپور

معماری ؛ مجموعه مسکونی و ورزشی دانشگاه سنگاپور

01

این پروژه توسط دفتر معماری LOOK با همکاری مشاوران بین المللی Surbana طراحی شده است. بخش مسکونی محوطه ( سه بلوک خوابگاه و دو بلوک آپارتمان اعضا) و تسهیلات ورزشی برای SUTD  ( دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور) جهت بهره‌برداری آماده شده است ، که به چشم‌انداز دانشگاه برای یک محوطه قابل پیاده‌روی که دارای آکادمی ، خوابگاه و امکانات تفریحی در نزدیکی یکدیگر است تحقق می‌بخشد.

 

معمار: LOOK Architects

موقعیت: سنگاپور

مساحت: 46865.0 مترمربع

سال پروژه: ۲۰۱۴

02

این پروژه که شکل نوآورانه ای از مسکن را به نمایش می گذارد ، واحدهای فارغ التحصیلان ، دانشجویان دوره لیسانس و ارشد و استعداد یابی جایگاه اتاق های مختلف را برای انطباق با بلوک‌های خوابگاه ، آشنایی انعطاف پذیر و مقایسه پذیری در چارچوب فضایی فراهم می کند. واحد‌های مسکونی برای شکل دادن بلوک‌های خطی کشیده تکرار می شوند.

آکادمی ، خوابگاه و بخش ورزشی به یکدیگر پیوند دارند بدون اینکه نیاز به اتوبوس در محوطه کالج باشد و پیاده روی در آن امکان پذیر است. فضاهای باز بین ساختمان‌ها محوطه سازی شده اند که استراحتگاهی برای اساتید و دانشجویان است.

03

یک حوضچه بزرگ بیولوژیکال برای جمع آوری آب باران و آب‌های سطحی برای دور کردن آن از محوطه سازی در نظر گرفته شده است. سازه ساختمان‌های سنتی قدیمی چینی استان Anhue  چین بعد از تجدید و ترمیم وارد حوزه مسکونی شد ، که به عنوان گوشه ای دنج در بالای حوضچه سازگار با محیط زیست تجلی یافته است.

04

مجموعه ورزشی با هندسه چشم شبکه فلزی وسیع و تعریف یک لندمارک به یاد ماندنی در داخل محوطه دانشگاه بسیار قابل توجه است. در پشت فرم نمادین تمهیدات دقیق برای پایداری زیست محیطی نهفته است. شامل:  نمای دو جداره ، پانل های شبکه نمای بیرونی نور خورشید را که از نمای صیقلی عبور می کند پخش می کند ، بالاترین درجه تخلخل بصری را بدون تابش خیره کننده ایجاد می کند.

05

 

منبع: archdaily

تحریریه پویانو| نبیلو