متریال کفپوش در آشپزخانه - پویانو

متریال کفپوش در آشپزخانه

متریال کفپوش در آشپزخانه

اگر شما تغییر در کفپوش را برای به روز کردن دکوراسیون فضای پخت و پز خود در نظر گرفته اید ،‌ کاربردی بودن و دوام بالای آن الویت است. بسیاری از کفپوش هایی که امروزه طراحی می شوند ،‌ نیاز به مراقبت کمی دارند و با دوام هستند. نمونه های بسیار متنوعی از متریال های زیبا و سبک ها وجود دارند که میتواند انتخاب آنها برای کفپوش آشپزخانه تجربه ای جدید و منحصر به فرد باشد.

 

متریال کفپوش در آشپزخانه

 

ما در این مطلب ، شما را برای انتخاب کفپوش مناسب آشپزخانه ی منزلتان راهنمایی می کنیم:

وقتی که راجع به ایده های کفپوش آشپزخانه صحبت میکنیم ، مهم ترین مؤلفه ، کاربردی بودن آن است. آشپزخانه فضایی پر رفت و آمد در خانه است و مستعد قرار گرفتن در برابر عوامل گوناگون مثل ریختن آب یا روغن روی کف یا افتادن وسایل و ظروف است. شما برای کفپوش آشپزخانه ی خود باید به دنبال متریالی باشید که به مراقبت کمی نیاز داشته باشد و در طولانی مدت ، دوام خود را حفظ کند.

مقاوم ترین متریال کفپوش آشپزخانه عبارتند از:

بتن
کفپوش های لاستیکی (Rubber)

سنگ

کفپوش Vinyl PVC

لمینت

علاوه بر دوام ، برای پخت و پز معمولا نیاز است که زمان طولانی را روی پا بایستید و عقب و جلو شوید. گزینه هایی وجود دارند که ساختاری مفید تر دارند به خصوص اگر از درد پا و کمر رنج می برید.

گزینه های ارگونومیک کفپوش آشپزخانه شامل:

بامبو

فرش

چوب پنبه

کفپوش های لاستیکی (Rubber)

کفپوش Vinyl PVC

چوب

لمینت

در ادامه برخی کفپوش های موجود در بازار را بررسی میکنیم و جوانب مثبت و منفی آن ها می سنجیم:

متریال کفپوش در آشپزخانه
متریال کفپوش در آشپزخانه

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو یکی از انواع کفپوش های چوبی محسوب میشود و یکی از بهترین گزینه ها برای کفپوش آشپزخانه است ، به خصوص اگر شما تمایل دارید مصالحی که به کار میبرید طبیعت دوست باشند. بامبو ها به سرعت رشد میکنند و در نتیجه یک انتخاب پایدار خوب برای کفپوش هستند. در میان گزینه های موجود در بازار ، بامبو از استحکام بالایی بین متریال های طبیعی برخوردار است.

نکات: در هنگام خریداری کفپوش بامبو ، از یک برند معتبر و با گارانتی دراز مدت خریداری کنید. کیفیت کفپوش بامبو با مدت زمان گارانتی آن مشخص می شود!

مزایا: طول عمر بالا ، زیبایی بافت ، سازگار با محیط زیست ، در دسترس بودن نمونه های با گارانتی طولانی مدت

معایب: برخی از آن ها به سادگی جای ضربه روی آن باقی می ماند و یا باد می کنند.

 

متریال کفپوش در آشپزخانه

کاشی فرش

به دلیل دشواری در نگه داری و تمیز کردن ، فرش از قدیم گزینه ای محبوب برای کفپوش آشپزخانه نبوده است. اما اخیرا نمونه هایی از کاشی فرش تولید شده اند که میتواند انتخابی برای کفپوش آشپزخانه های مدرن باشد ؛ برای محیط های پر رفت و آمد طراحی و آزمایش شده اند ، با دوام اند ، تمیز کردن آنها آسان است و اجرای آن ها نیز ساده است که بدین ترتیب میتوانند ایده ای فوق العاده خوب برای کفپوش آشپزخانه باشند. بهترین قسمت این جاست که این کفپوش ها را برای شستن یا جایگزین کردن میتوان از روی کف برداشت.

نکات: امروزه کارپت تایل ها در کشور ما نیز تولید میشوند ، آن ها را از یک شرکت معتبر خریداری کنید. میتوانید یک پک دیگر هم تهیه کنید تا در آینده بتوانید آنها را عوض کنید. استفاده از کاشی فرش ها در قسمت هایی خاص از کف آشپزخانه به جای طراحی دیوار ها ، ایده ای جدید و متفاوت است.

مزایا: طول عمر بالا ، رنگ و بافت مدرن ، نرم و قابل بازیافت بودن

معایب: نیاز به نظافت و جاروی مداوم دارند.

 

متریال کفپوش در آشپزخانه
متریال کفپوش در آشپزخانه

کفپوش بتنی

بتن ظاهری مدرن دارد با تونالیته رنگی که هماهنگ کردن آن با قسمت های دیگر دکوراسیون مشکل است. با طول عمر بالا و دوام و استحکام فوق العاده ی آن به راحتی میتواند در فضای شلوغ و پر رفت و آمد آشپز خانه به کار رود و زیبا به نظر برسد.

پردازش های مختلفی برای سطوح بتنی صورت میگیرد و حتی شما میتوانید ظاهر مورد نظر خودتان را هم سفارش بدهید.

روی بتن تازه ریخته شده میتوان نقش ایجاد کرد و تمامی نمونه های بتن را میتوان عملیات هایی مثل رنگ آمیزی ، صیقل دادن ، استنسیل و واکس روی آن انجام داد.

نکات: اگر شما علاقه مند به کفپوش های بتنی هستید و در آب و هوایی سر زندگی میکنید ، یک سیستم گرمایش از کف را برای گرم کردن سطح سرد آن در نظر بگیرید.

مزایا: استحکام بسیار بالا ، مقاوم در برابر رطوبت ، میتواند رنگ آمیزی شود ، ظاهری جدید و مدرن

معایب: ایستادن طولانی مدت روی آن مشکل است ، سطح آن سرد است ، نیاز مجدد به آب بندی دارد

مطلب پیشنهادی: بتن در معماری داخلی

 

متریال کفپوش در آشپزخانه
متریال کفپوش در آشپزخانه

چوب پنبه

کفپوش چوب پنبه به خاطر بافت منحصر به فرد و احساس سبکب زیر پا ، یکی از گزینه های خوب برای کفپوش آشپزخانه است. چوب پنبه یک عایق طبیعی در برابر تغییرات دما و سر و صدا است که اگر این مسائل مد نظر شما است ، آن را به یک انتخاب خوب برای شما تبدیل میکند. به دلیل یک ماده ی مومی شکل در آن ، چوب پنبه به صورت طبیعی ضد میکروب است و همین طور حشرات را دفع میکند. به دلیل نصب و اجرای سریع و ساده ی آن نیز ، این کفپوش یک گزینه ی مقرون به صرفه است.

نکات: یک چوب پنبه ی با کیفیت که شبیه به چوب است انتخاب کنید که میتواند به صورت دوره ای سنباده زده شود و دوباره سطح آن پردازش شود و این تضمین میکند که چوب پنبه از کیفیت خوبی برخوردار است و آب و رطوبت را جذب نمی کند. اگر کفپوش چوب پنبه را انتخاب میکنید ، چند قطعه ی اضافه هم خریداری کنید تا در صورت آسیب دیدگی و بروز مشکل بتوانید آن را جایگزین کنید.

مزایا: طبیعت دوست ، ضد میکروب ، احساس نرمی و سبکی زیر پا ، نمونه بافت های بسیار زیبا

معایب: به سادگی ممکن است خراش داده شود که ایجاد این آسیب ها روی سطوح آن ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد.

 

متریال کفپوش در آشپزخانه
متریال کفپوش در آشپزخانه

لمینت

لمینت ها در آشپزخانه های جدید ایده ای مقرون به صرفه و با دوام است و لایه های بالایی میتواند آسیب های بسیاری ناشی از استفاده ی بد را تحمل کند. اگر لایه هایی را در زیر آن اضافه کنید ، تبدیل به کفپوش نرم و ارگونومیک میشود. نصب و اجرای آن آسان است و در طیف گسترده ای از سبک ها در دسترس است. کفپوش های لمینت یک راه حل ساده و مدرن برای کفپوش آشپزخانه است.

نکات: انتخاب کفپوش لمینت با گارانتی دراز مدت امکان پذیر است ، برای راحتی بیشتر زمانی که روی آن ایستاده اید میتوانید از تولید کننده بخواهید یک لایه نازک ورق فوم به آن اضافه کند

مزایا: بادوام ، مقرون به صرفه ،‌ در دسترس بودن طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها ، اجرا و برداشتن آسان

معایب: به اندازه ی چوب طبیعی با ارزش نیست ، ممکن است به سر و صدا بیفتد ، غیر قابل پردازش مجدد است.

مطلب پیشنهادی: کفپوش لمینت

 

متریال کفپوش در آشپزخانه
متریال کفپوش در آشپزخانه

کفپوش لاستیکی (Rubber)

کفپوش لاستیکی ویژگی هایی مشابه کفپوش چوب پنبه دارد و در تنوع بیشتری از رنگ و طرح تولید می شود. نصب آسان آن ، بدون نیاز به چسب باعث میشود که انتخابی مناسب برای کفپوش موقتی در یک آپارتمان اجاره ای باشد. این کفپوش ، راحت و با دوام است و دارای سطحی غیر لغزنده است. کفپوش های لاستیکی در نمونه های تایل و ورقه ای تولید میشوند.

نکات: رنگ های تیره تر که لکه های روغن را پنهان میکنند ، انتخاب بهتری هستند. نصب نمونه ی تایل از نمونه ی ورقه ای ساده تر است. برای یک کفپوش سازگار با محیط زیست ، نمونه ی قابل بازیافت آن را انتخاب کنید که کم هزینه تر هم هستند.

مزایا: قابل بازیافت ، مقاوم طبیعی در برابر آب و اشتعال ، نظافت آسان ، نرم و سبک

معایب: برخی افراد ممکن است به بوی اولیه ی آن حساس باشند.

متریال کفپوش در آشپزخانه
متریال کفپوش در آشپزخانه

سنگ

انواع بسیاری از کف سنگ ها در بازار موجودند که محبوب ترین آنها ، سنگ تراورتن ، مرمر است. تنوع در طرح و رنگ آنها باعث میشود که کفپوش سنگی ظاهری منحصر به فرد به آشپزخانه ی شما بدهد.

نکات: سنگ به طور طبیعی سرد است در نتیجه برای مناطق گرم تر مناسب است. اگر میخواهید کفپوش سنگی را برای خانه ای در آب و هوای سر انتخاب کنید ، سیستم گرمایش از کف برای آن در نظر بگیرید.

مزایا: سخت ، سطح با دوام ، نظافت آسان

معایب: بعضی سنگ های خاص ممکن است لکه بردارند که به آب بندی نیاز دارند. برخی سنگ های شکننده مثل تخته سنگ ممکن به راحتی خرد شوند.

 

متریال کفپوش در آشپزخانه
متریال کفپوش در آشپزخانه

کاشی

کاشی شیوه ای معمول برای آشپزخانه است که حفاظت از آن آسان است و تمیز کردن آن به سادگی صورت می گیرد. با دوام است و ویژگی سطح براق و بازتابنده ی آن باعث میشود فضای آشپزخانه بزرگتر و دلباز تر به نظر برسد.

به تازگی کاشی ها با طرح و بافت چوب هم تولید می شوند. برخی از نمونه های مدرن آن با سایز های بزرگ و شکل های مستطیلی نیز وجود دارند.

نکات: اجرای کاشی بسیار مهم است ، در نتیجه این کار باید توسط یک کاشی کار حرفه ای انجام شود. خطوط ملات اجرا باید در کوچکترین میزان ممکن باشند.

مزایا: با دوام ، مقاوم در برابر عوامل مختلف ، حفظ و نگه داری آسان ، طیف بسیار گسترده از طرح و رنگ و شکل

معایب: تمیز کردن خطوط ملات ممکن است سخت باشد ، اگر ظروف شیشه ای یا چینی روی آن بیفتد قطعا خرد خواهد شد!

مطلب پیشنهادی: کاشی در محوطه بیرونی

متریال کفپوش
متریال کفپوش

کفپوش Vinyl PVC

این کفپوش ها مقرون به صرفه اند و یکی از نمونه های بسیار مقاوم در برابر آب است. در سبک ها و طرح های مختلفی در دسترس اند. نمونه ی ورقه وینیل به نصب حرفه ای نیاز دارد.

نکات: بیشترین شباهت را به چوب طبیعی دارند به گونه ای که سخت میتوان تشخیص داد چوب واقعی هستند یا نه ، به خاطر دوام بالا در برابر آب میتواند برای کفپوش سرویس حمام هم به کار رود.

مزایا: نصب آسان ، دوام در برابر آب ، ظاهر بسیار مشابه چوب طبیعی

معایب: مواد شیمیایی مضر را میتواند وارد فضای خانه کند ، به راحتی تراشیده میشود.

متریال کفپوش
متریال کفپوش

چوب

از قدیم ، متریال چوب در بالای لیست انتخاب های کفپوش برای خریداران قرار داشته است. چوب ظاهری لوکس ، گرم و صمیمی و منحصر به فرد دارد اما به شدت در برابر رطوبت آسیب پذیر است.

نکات: روکش نهایی روی کفپوش چوبی برای جلوگیری از آسیب زیاد استفاده کنید. اگر در منطقه ای با میزان رطوبت بالا زندگی میکنید از به کار بردن چوب در سطوح گسترده اجتناب کنید.

مزایا: لوکس و جذاب است ،‌ امکان فروش مجدد دارد ،‌ قابل پردازش مجدد است.

معایب : پر سر و صدا است ، نیاز به بازپردازش دوره ای دارد ، به راحتی خراشیده میشود و ضربه می بیند.

مطالب پیشنهادی:

کفپوش پاسیو و باغ

طراحی دیوار آشپزخانه

 

منبع: freshome

ترجمه در تحریریه پویانو-نبی لو

نظرات (1)

مرتض باقری فرد

بهترین متریال جهت کفپوش اشپزخانه