مبل های رنگ روشن و نکاتی که باید در نظر داشته باشید!

مبلمان رنگ روشن

مبل های رنگ روشن و نکاتی که باید در نظر داشته باشید!

رنگ های روشن در هر نقطه که به کار برده شوند فضایی دلباز ایجاد کرده و با زیبایی خود ظاهری چشم نواز به مکان می بخشند. رنگ های روشن زمانی که برای کفپوش مورد استفاده بگیرند به مکان وسعت و عمق می بخشند. اما در مبل ها چطور؟ از گذشته تا به امروز یک باور آشنا وجود دارد که رنگ های روشن به دلیل کثیفی و جذب لکه برای استفاده در مبلمان انتخاب مناسبی نیستند. اما آیا این باور حقیقت دارد؟ برای استفاده از رنگ روشن برای مبلمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟ در ادامه به این پرسش ها پاسخ داده خواهد شد. همراه پویانو باشید با نکاتی برای مبل های رنگ روشن :

می توان بیان کرد که استفاده از رنگ روشن برای مبلمان نیاز به کمی شجاعت دارد. البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید پارچه های ضد لک که بسیار ساده تمیز شده و قابل شستشو هستند، دیگر برای استفاده از پارچه های رنگ روشن برای روکش مبلمان جای نگرانی ای وجود ندارد. رنگ های روشن نه تنها فضایی آرامش بخش ایجاد می کنند، بلکه دارای ویژگی هایی هستند که به مکان عمق و وسعت می بخشند.

امروزه افراد بسیاری از تنالیته های رنگ های روشن برای مبلمان خود استفاده می کنند. شما نیز با استفاده از مبلمان روشنی که ویژگی های ضد لک داشته و به راحتی تمیز می شوند می توانید فضایی راحت و دلباز در خانه خود ایجاد کنید.

مبل های رنگ روشن

مبل های رنگ روشن

  • تمیز کردن مبل های روشن

امروزه پارچه هایی برای استفاده در روکش مبلمان وجود دارند که لکه را به خود جذب نکرده و به راحتی تمیز می شوند. اما این را در نظر داشته باشید که لکه و آلودگی هر چه که باشند به پارچه نفوذ می کنند. به همین دلیل باید مراقب باشید که رنگ پارچه مبل، به ویژه مبل های رنگ روشن تغییر نکنند. اگر هر وسیله ای را بعد از استفاده سر جای خود قرار بدهید برای شما بهتر خواهد بود.

این موضوع در مورد اشیاء و لوازمی که روی مبلمان قرار داده می شوند و خوراکی ها و نوشیدنی هایی که روی میز جلومبلی خورده می شوند نیز صدق می کنند. بعد از قرار دادن هر وسیله ای سر جای خود می توانید با یک جاروی ساده مبل ها را تمیز کرده و کوسن های تزئینی آن را مرتب کنید.

اگر نمی خواهید که بعد از مدتی رنگ مبلمان روشن شما تغییر کند بهتر است که در زمان های مشخصی مبل ها را تمیز کرده و در تمیزی آن ها نیز به نکاتی توجه کنید. برای تمیز کردن مبلمان از این لوازم استفاده کنید:

  1. آب گرم
  2. دستمال و یا اسفنجی به رنگ روشن
  3. مایع ظرف شویی
  4. سرکه سیب (البته به رنگ سفید)
  5. جوش شیرین
  6. دستمال پنبه ای و یا میکروفیبر

آب گرم را در یک ظرف ریخته، مایع ظرف شویی را به آن اضافه کنید و تا زمانی که مقدار زیادی کف ایجاد شود آن را هم بزنید. اگر می خواهید لکه ها به خوبی پاک شوند لازم است که حتما از آب گرم استفاده کنید. قبل از سرد شدن آب، دستمال و یا اسفنج را در ظرف فرو کرده و سپس آب اضافه آن را بگیرید.

در صورت مقاوم بودن لکه ها می توانید به آب سرکه و یا جوش شیرین نیز اضافه کنید. سپس با دستمال، سطح مبل را با حرکات دورانی تمیز کنید. مراقب باشید تا آب اضافه به مبل نفوذ نکند. زیرا به دلیل باقی ماندن آب ممکن است که بوی ناخوشایندی در مبل ایجاد شود. در پایان سپس با دستمال پنبه ای مبل را خشک کنید.

تمیز کردن مبل های روشن

  • امتیازات استفاده از مبل روشن

تنالیته های رنگ روشن به ویژه در مکان های کوچک، باعث ایجاد فضایی دلباز می شوند، در حالی که مبل های تیره مکان را از آن چه که هست تاریک تر و دلگیر تر جلوه می دهند. برای این که خانه خود را از آن چه که هست بزرگ تر جلوه دهید و به مکان عمق ببخشید از رنگ های روشن برای مبلمان خود استفاده کنید. رنگ های پاستلی روشن با ظاهر لطیف خود فضایی دلنشین ایجاد می کنند.

امتیازات استفاده از مبل روشن

هم چنین با استفاده از مبلمان روشن می توانید در مکان کنتراست ایجاد کنید. استفاده از مبلمان روشن بر روی کفپوشی به رنگ تیره، کنتراستی زیبا در مکان ایجاد خواهد کرد. این را در نظر داشته باشید که همیشه با به کار بردن رنگ های متضاد می توانید مکانی شیک و پویا طراحی کنید.

استفاده از مبلمان روشن بر روی کفپوشی به رنگ تیره، کنتراستی زیبا در مکان ایجاد خواهد کرد

رنگ سفید در ترکیب با رنگ های خنثی و تنالیته های رنگ طوسی فضایی بی نظیر ایجاد می کند. تفاوتی ندارد سبک مدرن را انتخاب کنید و یا سبک کلاسیک؛ مبلمان سفید باعث می شوند تا فضا دلباز تر شده و کمک می کنند تا به نشیمنی شیک و زیبا دست پیدا کنید.

تفاوتی ندارد سبک مدرن را انتخاب کنید و یا سبک کلاسیک؛ مبلمان سفید باعث می شوند تا فضا دلباز تر شده

می توانید از پارچه های ضد لک برای مبلمان روشن خود استفاده کرده و به راحتی آن ها را تمیز کنید. حتی امروزه روکش های مجزایی برای مبلمان طراحی می شوند که به راحتی از مبل جدا شده و قابل شستشو نیز هستند.

  • معایب استفاده از مبل روشن

مبل های رنگ روشن ، بر خلاف مبل های تیره نمی توانند تمام لکه ها را در خود پنهان کرده و ظاهر زیبای خود را حفظ کنند. البته پارچه های ضد لک این مشکل را تا حدودی رفع می کنند، اما در تمیزی آن ها نیز باید بسیار مراقب باشید. در مبلمان سفید رنگ برای از بین بردن لکه های مقاوم حتما از سرکه و یا جوش شیرین برای تمیز کردن آن استفاده کنید. مبل های تیره لکه و آلودگی را در خود پنهان می کنند، اما مبلمان روشن این کار را برای شما دشوار تر خواهند کرد.

معایب استفاده از مبل روشن

مبل های رنگ روشن در مورد لکه های ماندگار نیاز به تمیزی بیشتری دارند. اگر مبلمان روشن را برای خانه ترجیح بدهید لازم است که بر روی آن ها نسبت به مبل های تیره، تمیزی بیشتری انجام دهید. به ویژه برای مبل های سفید رنگ لازم است که از آبی با دمای بالاتر استفاده کنید. فراموش نکنید که قبل از این که از ماده پاک کننده برای تمیزی لکه استفاده کنید، آن را بر روی بخشی از مبل که در مقابل دید قرار ندارد امتحان کنید تا در حین پاک کردن لکه به پارچه آسیبی وارد نشود.

مبل هایی که دارای رنگ روشن هستند در مورد لکه های ماندگار نیاز به تمیزی بیشتری دارند.

در پایان به این موضوع اشاره کنیم که مبلمان روشنی که به سبک مینیمال طراحی می شوند، می توانند فضایی متفاوت در طراحی داخلی ایجاد کنند. سعی کنید مبل روشنی را انتخاب کنید که دارای خطوط و طراحی ساده باشد، زیرا با چنین مبلی فضایی زیبا و شیک به اتاق نشیمن خود خواهید بخشید.

استفاده از رنگ روشن برای مبل هایی که دارای طراحی ساده هستند باعث می شود تا طراحی مبل بیشتر نمایان شود. با استفاده از مبلمان روشن با طراحی ساده می توانید به فضایی خلوت، منظم و دور از آشفتگی دست پیدا کنید. بدون شک چنین مکانی آرامش را نیز با خود وارد زندگی شما خواهد کرد.

سبک مینیمال و مبل روشن