چگونه یک مبل زرد رنگ را با دکوراسیون هماهنگ کنیم؟

چگونه یک مبل زرد رنگ را با دکوراسیون هماهنگ کنیم؟

زرد یک رنگ شاد و یک انتخاب جسورانه و منحصر به فرد برای دکوراسیون منزل است. رنگ زرد از جمله رنگ هایی است که به خوبی خود را نشان می دهد و البته، نباید ناگفته بماند که هماهنگ کردن دکوراسیون با آن زیاد ساده به نظر نمی رسد. با این که مبل زرد رنگ را می توان در کنار هر رنگ دیگری به کار برد، اما در صورتی که بخواهید خاص بودن این رنگ را حفظ کنید و آن را بیش تر به چشم بیاورید، باید مراقب باشید از چه رنگ یا رنگ های در کنار آن استفاده کنید. البته زیاد در این باره نگران نباشید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه این کار را انجام دهید.

چگونه یک مبل زرد رنگ را با دکوراسیون هماهنگ کنیم؟

یکی از ساده ترین راه های هماهنگ سازی دکوراسیون با یک مبل زرد رنگ این است که همه چیز را به دست رنگ زرد بسپارید. البته این حرف را نباید این گونه معنی کرد که همه دکوراسیون باید زرد باشد. منظور این است که شاید بهترین هم نشین هر رنگ، خود آن رنگ باشد، اما به شرطی که به درستی و به اندازه به کار رود. کوسن یا فرش های طرح دار که بخشی از رنگ آن ها را زرد تشکیل می دهد، به خوبی هم نشین یک مبل زرد می شوند.

کوسن های خود را از میان رنگ های شاد مختلف انتخاب کنید و یک دکوراسیون شاد داشته باشید.

از جمله راه های ساده دیگری که می توان به کمک آن هر رنگی را به خوبی با دیگر رنگ های دکوراسیون هماهنگ کرد، این است که قانون تناسب رنگ را کنار بگذارید و آزادانه تصمیم بگیرید. در واقع می توان به عبارت دیگر این طور گفت که اگر می خواهید وسایل تان با مبل زردی که دارید هماهنگ باشند، اصلا آن ها را هماهنگ نکنید. از هر رنگی که دوست دارید استفاده کنید. کوسن های خود را از میان رنگ های شاد مختلف انتخاب کنید و یک دکوراسیون شاد داشته باشید.

رنگ های خنثی در کنار همه رنگ ها خوب به نظر می رسند

یک راه حل همیشه کارساز برای وقتی که نمی دانید چطور یک رنگ خاص را در دکوراسیون خود به کار ببرید، این است که رنگ های دیگر را خنثی انتخاب کنید. رنگ های خنثی در کنار همه رنگ ها خوب به نظر می رسند و ویژگی فوق العاده آن ها این است که اجازه می دهند رنگ مورد نظر شما که در این جا زرد است، به خوبی خود را نشان دهد. از جمله رنگ های محبوبی که خنثی هستند و برای این منظور پیشنهاد می شوند، می توان به سفید و سیاه اشاره کرد.

اگر قرار است مبلمان شما رنگارنگ باشند، پس زمینه را خنثی در نظر بگیرید

یک قانون کلی وجود دارد که می گوید: اگر قرار است مبلمان شما رنگارنگ باشند، پس زمینه را خنثی در نظر بگیرید. این قانون به شما کمک می کند از به وجود آمدن یک فضای بیش از حد رنگارنگ که باعث سرگیجه و خستگی مفرط چشم می شود، جلوگیری به عمل آورید. بنابراین، اگر می خواهید رنگ های شاد را در کنار رنگ زرد قرار دهید، حواس تان باشد که پس زمینه را خنثی در نظر گرفته باشید. رنگ خاکستری می تواند گزینه خوبی برای این منظور باشد.

سفید رنگی است که همنشین همه رنگ ها می شود

حقیقت همواره مسلمی که در رابطه با اصول هماهنگ کردن رنگ ها وجود دارد این است که هیچ رنگی وجود ندارد که در کنار سفید خوب به نظر نرسد. سفید رنگی است که همنشین همه رنگ ها می شود و هیچ وقت شما را از انتخابی که کرده اید، پشیمان نمی کند. اگر شدیدا به شک افتاده اید که کدام رنگ برای هماهنگ شدن با یک مبل زرد رنگ مناسب تر است، خیال خودتان را آسوده کنید و رنگ سفید را انتخاب کنید. سفید به شما اطمینان تناسب رنگ را می دهد.

زرد یک رنگ گرم است و به همین خاطر توصیه می شود در کنار آن از رنگ هایی که گرم هستند، استفاده کنید.

زرد یک رنگ گرم است و به همین خاطر توصیه می شود در کنار آن از رنگ هایی که گرم هستند، استفاده کنید. رنگ هایی مثل نارنجی، قهوه ای، شیری و نمونه هایی از این قبیل می توانند گزینه های خوبی برای همنشینی با زرد باشند. این رنگ ها در کنار زرد باعث می شوند فضای دنج و گرمی را تجربه کنید که برای محیطی مثل اتاق نشیمن خیلی مناسب و دوست داشتنی است. البته باز هم نباید این توصیه را به این شکل معنی کرد که همه وسایل باید رنگ گرمی داشته باشند.

خوبی رنگ های خنثی در هماهنگی با رنگ زرد این است که اصولا انگار وجود ندارند.

خوبی رنگ های خنثی در هماهنگی با رنگ زرد این است که اصولا انگار وجود ندارند. به بیان ساده تر می توان گفت اگر رنگ غالب در فضا سفید، خاکستری یا سیاه است، شما می توانید این گونه تصور کنید که این رنگ ها آن قدر تواضع دارند که حضورشان دست و پای شما را نمی بندد و این یعنی می توانید سایر وسایل را از میان رنگ های دیگری مثل سبز و آبی انتخاب کرد و مطمئن بود که فضا بیش از حد رنگارنگ و مسخره نمی شود.

سرمه ای رنگی تیره است و بر خلاف زرد که روشن و گرم می باشد، کدر و تا حد زیادی سرد است.

رنگ سرمه ای از دیگر رنگ هایی است که ضمانت می کنیم در همنشینی با یک مبل زرد رنگ فوق العاده به نظر می رسد. سرمه ای رنگی تیره است و بر خلاف زرد که روشن و گرم می باشد، کدر و تا حد زیادی سرد است. این تضاد و تناقض یک امتیاز به شمار می آید. این را بدانید که بهترین دوست یک رنگ، رنگی است که تا حد ممکن مخالف آن باشد. بنابراین، اگر قرار است یک مبل زرد داشته باشید، یکی از راه های پیش روی تان این است که رنگ دیگری که انتخاب می کنید تیره و سرد باشد.

فراموش نکنید که رنگ قرمز می تواند همیشه در کنار زرد خوب جلوه کند.

فراموش نکنید که رنگ قرمز می تواند همیشه در کنار زرد خوب جلوه کند. اگر با استفاده از رنگ های تند و تیز مثل قرمز مشکلی ندارید و بیش تر از این که نگران چند رنگ شدن فضا باشید به فکر این هستید که فضا گرم و دوستانه باشد، حتما باید رنگ قرمز را نیز مد نظر داشته باشید. قرمز از خانواده رنگ های گرم است و می تواند با زرد همنشین شود. البته یادتان نرود که قرمز رنگی نیست که بتوان بی مهابا آن را در دکوراسیون به کار برد. می توانید این رنگ را در مقیاس کوچک به کار ببرید.

رنگ سیاه یک ظاهر لوکس و پر از جلوه به منزل تان خواهد داد.

قبلا هم اشاره کردیم که رنگ های خنثی در کنار هر رنگی خوب به نظر می رسند. حالا که قرار است رنگ شادی مثل زرد را در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید، شاید نخواهید سایر رنگ ها نیز به همین شکل انتخاب شوند. خصوصا این که اگر می خواهید رنگ زرد به چشم بیاید، بهتر است رنگی که همنشین آن می شود را کدر و خنثی انتخاب کنید. سیاه یک انتخاب معقول و شیک است که می تواند شما را به هدف تان نزدیک کند. رنگ سیاه یک ظاهر لوکس و پر از جلوه به منزل تان خواهد داد.

 با اطمینان خاطر از یک فرش خردلی رنگ در کنار مبل زرد رنگ خود استفاده کنید.

رنگ دیگری که لازم است در این مطلب به آن اشاره شود، رنگ خردلی است. خردلی از خانواده رنگ زرد است و با این وصف دیگر لزومی ندارد هماهنگی آن با زرد را توضیح دهیم. شما می توانید با اطمینان خاطر از یک فرش خردلی رنگ در کنار مبل زرد رنگ خود استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که بهتر است سایر رنگ ها تم متفاوتی داشته باشد تا فضا کاملا تک رنگ و زرد محور نشود.

 رنگ کرمی و یا قهوه ای روشن هم می تواند یک انتخاب معقولانه در کنار رنگ زرد باشد.

در آخر نیز به رنگ پرطرفدار و محبوب کرمی می رسیم که بسیاری از افراد آن را به رنگ های دیگر ترجیح می دهند. کرمی هم از جمله رنگ های گرم است. رنگ کرمی و یا قهوه ای روشن هم می تواند یک انتخاب معقولانه در کنار رنگ زرد باشد. این رنگ هم ملایم است و هم با بیش تر رنگ ها تناسب دارد. به همین خاطر می توان گفت که کرمی یک انتخاب خوب است.