مبلمان چند عملکردی و جمع و جور برای دکوراسیون خانه های کوچک

مبلمان چند عملکردی و جمع و جور برای دکوراسیون خانه های کوچک

مبلمان چند عملکردی و جمع و جور برای دکوراسیون خانه های کوچک

برای کسانی که در خانه های کوچک یا سوئیت ها زندگی می کنند، کمبود فضای کافی از مشکلات همیشگی است. وقتی فضا کم است، شما نمی توانید بسیاری از وسایل خود را در منزلتان جای دهید. اگر هم موفق به این کار شوید، خواهید دید که محیط خانه تان خفه و تنگ شده است. چیدمان فضای یک خانه کوچک از جمله کارهای دشوار است، اما به لطف تولید مبلمان چند عملکردی و جمع و جور، این کار تا حدودی ساده شده است. مبلمان چند عملکردی، مبلمانی هستند که معمولا دو یا چند کاربرد دارند و شما می توانید با تغییر شکل آن ها از کاربردهای مختلفشان بهره مند شوید. نوع دیگری از مبلمان هم وجود دارد که مخصوص فضاهای کوچک هستند و فضای بسیار کمی می گیرند. با پویانو همراه باشید تا چند نمونه از این مبلمان را بشناسید.

تولید مبلمان چند عملکردی و جمع و جور

اگر می خواهید کتاب هایتان را سر و سامان دهید و برای این کار فضایی در اختیار ندارید، می توانید از فضای زیر کاناپه استفاده کنید. تصویر بالا نمونه ای از این کاناپه را نشان می دهد. البته شاید پیدا کردن چنین کاناپه ای راحت نباشد. اگر نمونه این کاناپه را پیدا نکردید، می توانید آن را مطابق سلیقه خود و در اندازه دلخواه سفارش دهید. با این کار، کاناپه ای خواهید داشت که علاوه بر فراهم کردن فضای نشستن، کتاب های شما را نیز زیر خود جای می دهد.

صندلی این میزها به گونه ای متناسب با فرم میز طراحی شده و بعد از استفاده، قابل فرو رفتن به زیر میز را دارند.

شاید بخواهید یک میز غذاخوری در خانه کوچکتان داشته باشید، اما میزهای غذاخوری به طور معمول بزرگ و جاگیر هستند. حتی کوچک ترین میزهای غذاخوری هم نیاز به فضایی دارند که در بسیاری از خانه های کوچک موجود نیست. اما نگران نباشید، چون اخیرا میزهای جمع و جوری عرضه شده اند که نسبت به دیگر میزها فضای بسیار کم تری را اشغال می کنند. صندلی این میزها به گونه ای متناسب با فرم میز طراحی شده و بعد از استفاده، قابل فرو رفتن به زیر میز را دارند.

مبل های تخت خواب شو هر وقت که شما بخواهید به شکل تخت در می آیند

حتما شما هم نام مبل های تخت خواب شو را شنیده اید. این مبل ها برای خانه های کوچک، یک جور معجزه به حساب می آیند. با کمک این مبل ها هم فضای نشستن دارید و هم فضای خواب، آن هم بدون این که فضای زیادی نیاز داشته باشید. مبل های تخت خواب شو هر وقت که شما بخواهید به شکل تخت در می آیند و به راحتی نیز به حالت اولیه شان بر می گردند.

وقتی اتاق خواب شما فضای کافی برای قرار دادن کمد، میز توالت و قفسه را ندارد

وقتی اتاق خواب شما فضای کافی برای قرار دادن کمد، میز توالت و قفسه را ندارد، فضای زیر تخت می تواند به کمکتان بیاید. حالا که قرار است تخت شما قسمت بزرگی از فضای اتاقتان را به خود اختصاص دهد، پس چه بهتر از این که دارای عملکرد دیگری نیز باشد. از فضای زیر تخت خواب می توانید به عنوان کشو یا قفسه استفاده کنید. اگر هنوز تخت خود را نخریده اید، انواعی را انتخاب کنید که فضای زیرشان طبقه بندی شده است.

می توانید به سراغ میزهای سفارشی و جمع و جور بروید.

بیش تر افراد در منزل خود به میز کار نیاز دارند، اما میز کار به فضای نسبتا زیادی احتیاج دارد. اگر شما هم یک میز کار می خواهید و فکر نمی کنید فضای کافی برای استفاده از میزهای آماده بازار را داشته باشید، می توانید به سراغ میزهای سفارشی و جمع و جور بروید.

به جای میزهایی که روی سطح زمین جای می گیرند از میزی استفاده کنید که روی دیوار نصب می شود. این میزها شبیه طاقچه هستند، پایه ندارند و فضای کمی می گیرند. ساخت آن ها نیز با کمک چند تخته به سادگی امکان پذیر است.

این را بدانید که با حداقل ها هم می توان چیدمان ایده آلی در فضای خانه کوچک داشت. خلاق باشید و سعی کنید از یک وسیله به چند منظور استفاده کنید. با این کار می توانید فضای زیادی را ذخیره نمایید.

 

 

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری