مدل و ویژگی های مناسب برای مبلمان اتاق نشیمن

مبلمان اتاق پذیرایی

مدل و ویژگی های مناسب برای مبلمان اتاق نشیمن

اتاق نشیمن مکانی در خانه به شمار می رود که که در ساعت های بیداری بیشترین زمان خود را در آن سپری می کنیم. در نشیمن و پذیرایی که در آن ها هم از مهمان های خود پذیرایی کرده و هم خستگی روز را فراموش می کنیم، وسیله ای که بیشترین استفاده را دارد ست مبلمان است. به همین دلیل مبلمان از جمله لوازمی هستند که در هر اتاق نشیمن باید بیشترین توجه را به آن داشت. در این مطلب به مدل ها و ویژگی های مناسب مبلمان اتاق نشیمن خواهیم پرداخت. با پویانو همراه باشید:

آن چه که باعث می شود مبلمان اتاق نشیمن از اهمیت بالایی برخوردار شوند این است که نشستن و دراز کردن پاها بر روی مبلمان به اندازه یک دوش آب گرم در رفع خستگی ها و استرس هایی که در طول روز تجربه کرده ایم تاثیر گذار است. در واقع مهم ترین ویژگی یک مبل و صندلی، راحتی آن است. تنها با این روش می توان فضایی آرامش بخش و راحت در اتاق نشیمن ایجاد کرد. البته در کنار راحتی نباید زیبایی مبل ها و صندلی ها را نیز فراموش کرد. زیرا اتاق نشیمن در عین حال مکانی است که در آن از مهمان های خود پذیرایی می کنیم.

مبلمان سالن پذیرایی

درک راحتی مبلمان آسان است، اما موضوع زیبایی مبل ها کمی پیچیده تر است! زیرا درک هر فردی از زیبایی متفاوت است. برای مثال ممکن است مبلی که بسیار مورد پسند شما است از نظر فرد دیگری قابل قبول نباشد. به همین دلیل در این مورد باید بر اساس علاقه و سلیقه شخصی خود حرکت کنید. اگر هم چنان در انتخاب مبل مناسب دچار مشکل هستید می توانید ترند های مطرح سال را نیز دنبال کنید.

  • نکاتی که هنگام خرید مبلمان باید به آن ها توجه کنید

زمانی که می خواهید مبلمان خریداری کنید باید به خوبی به آن فکر کرده و بررسی های لازم را انجام دهید. زیرا مبلمانی که خریداری می کنید به طور میانگین به مدت 8 سال از آن ها استفاده خواهید کرد. به همین دلیل عجله نکنید و خریدی منطقی انجام دهید. اولین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید کارکرد و کیفیت مبل ها است. در کنار آن ها باید به مواردی مانند سبک، فرم، روکش و مقاومت آن ها را نیز توجه کنید. در ادامه به طور خلاصه به مواردی که در خرید مبلمان باید در نظر گرفته شوند خواهیم پرداخت:

نکاتی که هنگام خرید مبلمان باید به آن ها توجه کنید

  • اندازه گیری مبلمان اتاق نشیمن

با در نظر گرفتن فرم و اندازه اتاق، فضایی را که برای مبلمان جدید در نظر گرفته اید را اندازه گیری کنید. بعد از این که فضایی را که می خواهید مبلمان را قرار دهید اندازه گیری کردید، اندازه مبلمان را یادداشت کرده و بر روی زمین نشانه گذاری کنید. این گونه می توانید متوجه شوید که مبل مورد نظر شما در این فضا جا می شود یا نه و این که آیا فضای کافی برای حرکت کردن و رفت و آمد نیز باقی می ماند یا خیر.

موضوع دیگر این است که چگونه می خواهید مبل ها را وارد خانه کنید. اگر درب ورودی خانه تنگ است و یا در آپارتمانی زندگی می کنید که راهرو ها و آسانسور کوچک دارد، باید به چگونگی حمل مبلمان تا خانه نیز فکر کنید.

اندازه گیری مبلمان اتاق نشیمن

  • راحتی مبل

آن چه که در مورد یک مبل جدید دیده و احساس می کنید، ذوق خرید یک وسیله جدید است. اما فراموش نکنید که مبل و یا صندلی ای که اکنون بسیار راحت به نظر می رسد ممکن است با گذر زمان تغییر فرم دهد. به همین دلیل تلاش کنید تا متوجه شوید که در زیر روکش مبلمان از چه لوازمی استفاده شده است. کیفیت و ساخت مبل مشخص می کند که از آن می توان در طولانی مدت استفاده کرد یا خیر.

راحتی مبل

  • فرم و اندازه مبلمان

اگر اتاق نشیمن شما کوچک و یا باریک است، نباید از مبلمانی با اندازه های بزرگ استفاده کنید که برای هیچ وسیله دیگری جای کافی باقی نماند.

فرم و اندازه مبلمان

  • کارآیی مبلمان اتاق نشیمن

اگر دارای خانواده پر جمعیتی هستید برای این که تمام اعضای خانواده بتوانند در کنار یکدیگر بنشینند، از مبلمانی دو یا چند تکه استفاده کنید که به شکل L و یا U در کنار یکدیگر چیدمان می شوند. این مدل مبلمان که با نام مدولار نیز شناخته می شوند باید با روکش های بسیار مقاومی پوشانده شوند، به خصوص اگر در خانه حیوان خانگی نیز حضور داشته باشد.

هم چنین میزان رفت و آمد مهمان ها نیز از جمله مواردی است که در این مرحله باید در نظر داشته باشید. اگر زیاد رفت و آمد دارید، کارآمدی مبل ها ویژگی ای است که باید در الویت قرار بگیرد. اگر مبل هایی را انتخاب کنید که به تخت دونفره تبدیل می شوند، در صورت ماندن مهمان ها می توانید اتاق نشیمن را به اتاق خواب مهمان تبدیل کنید.

انتخاب مبل های کاربردی در صرفه جویی در فضا نیز تاثیر گذار خواهند بود. این مدل مبل ها که معمولا دارای ویژگی باز و بسته شدن هستند برای استفاده در مکان های باریک طراحی شده اند. اگر فضای کافی در اختیار ندارید و اتاق نشیمن شما فضای باریکی دارید، با انتخاب این مدل مبل ها می توانید در صورت نیاز آن ها را باز و بسته کنید.

کارآیی مبلمان اتاق نشیمن

  • تکیه گاه و دسته ها مبل

اسکلت بندی مقاوم مبل ها در بالا بردن کارکرد مبلمان تاثیر گذار است. چوب برای پشتی و دسته مبل ها بهترین انتخاب است، به خصوص اگر چوبی باشد که در کوره خشک شده است. چهارچوب مبل ها باید با میخ و یا رولپلاک ثابت شده باشد، از چهار چوب هایی که با منگنه و یا چسب ثابت شده اند دوری کنید. پایه ها نیز باید بخشی از اسکلت مبل باشند و یا به شکلی مناسب به آن متصل شده باشند. اگر مبل دارای دسته های پهنی باشد لازم است که روکش فلزی داشته باشد، البته همین موضوع می تواند باعث سنگین تر شدن مبل ها نیز بشود.

مبل هایی که دارای اسکلت بندی مقاومی باشند، در طولانی مدت نیازی به تعمیرات و بازسازی نداشته و بسیار کارآمد خواهند بود.

تکیه گاه و دسته ها مبل

  • مواد به کار رفته در تشکچه مبلمان

تشکچه مبل باید دارای مواد تشکیل دهنده ای باشند که بعد از فشار وارد شدن به آن ها سریع به حالت اول خود بازگردد. پَر، گران ترین و با کیفیت ترین مواد برای استفاده در مبلمان است. فوم نیز ارزان ترین ماده برای پشتی ها و تشکچه ها به شمار می رود، اما به دلیل چگالی پایینی که دارد خیلی زود از بین می رود. تشکچه های مبل باید سفت باشند، به خصوص اگر با فوم پر شده باشند. در این صورت می توانید خستگی های روزانه خود را با دراز کشیدن بر روی مبل رفع کنید.

مواد به کار رفته در تشکچه مبلمان

  • روکش مبل ها

اگر می خواهید از مبل های خود در طولانی مدت استفاده کنید، باید برای آن ها روکش مناسب انتخاب کنید. پارچه های پنبه ای سفت انتخاب مناسبی به نظر می رسند، اما احتمال آن وجود دارد که با پارچه های مصنوعی ارزان قیمت اشتباه گرفته شوند. پارچه های مصنوعی میکروفیبر، بسیار شبیه پارچه های طبیعی بوده و ضد لک هستند. هم چنین احتمال از بین رفتن رنگ آن ها نیز بسیار کم است.

پارچه را انتخاب کنید که تمیز کردن آن نیز ساده باشد. پارچه هایی که تنها با یک دستمال نمناک تمیز می شوند کار را برای شما ساده تر خواهند کرد.

روکش مبل ها

  • انتخاب رنگ مبلمان اتاق نشیمن

اگر می خواهید برای اتاق نشیمن مبلمان مناسب انتخاب کرده و فضایی هماهنگ و متعال در این مکان طراحی کنید، به رنگ مبل ها نیز باید توجه ویژه ای داشته باشید. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید سبک طراحی داخلی است که در اتاق نشیمن وجود داشته و یا می خواهید از آن استفاده کنید. برای مثال در سبک مدرن بهتر است که از رنگ های روشن برای مبل ها استفاده کنید. روکش های سیاه و سفید و طوسی نیز از جمله رنگ هایی هستند که می توانید به کار ببرید. برای این که انتخاب رنگ مناسبی داشته باشید از اکسسوار ها نیز می توانید استفاده کنید. اگر فکر می کنید که مبلمانی که انتخاب کرده اید با فضای کلی نشیمن ارتباطی ندارد می توانید از اکسسوار ها برای ایجاد تعادل و ارتباط استفاده کرده و یک کلیت در طراحی اتاق نشیمن ایجاد کنید.

انتخاب رنگ مبلمان اتاق نشیمن

در خرید مبلمان اتاق نشیمن حتما نکاتی مانند روکش مبل ها، مواد تشکیل دهنده، ضد تعریق بودن، کارآمدی، استقامت و تمیزی راحت آن ها را در نظر داشته باشید. این جزئيات از آن چه که تصور می کنید اهمیت بیشتری دارند. زیرا باعث می شوند تا بتوانید سال های طولانی از مبل ها استفاده کرده و به شکلی کارآمد از آن ها بهره ببرید.

 

 

 

 

مبلمان اتاق نشیمن

تحریریه پویانو