ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت چیست؟

ماربل شیت چیست؟

شاید شما هم ظاهر باشکوه خانه های سطنتی و قصرهای زیبا را دوست داشته باشید. واقعا هم طراحی این گونه فضاها حیرت انگیز و فوق العاده است؛ طوری که تا مدت ها در ذهنمان می ماند. خیلی طبیعی است اگر مایل باشید در چنین فضایی زندگی کنید. چنین ساختمان هایی به خاطر ظاهر لوکس خود خیلی جلب توجه می کنند و در نظر بسیاری از ما رویایی به نظر می رسند. شاید این رویا در گذشته، دست نیافتنی بود، اما در حال حاضر با پیشرفت روز افزون فناوری و ایجاد متدهای جدید ساختمان سازی، دستیابی به آن غیر ممکن نیست. چطور؟ به عنوان مثال، تنها فکر کنید که اگر متریال های مورد استفاده در این قصرها را به خانه خود بیاورید، تا چه حد می توانید ظاهر فضای زندگی خود را به رویایی که دارید، نزدیک نمایید. یکی از این متریال ها که می تواند به شما کمک بسیاری کند، ماربل شیت است. اگر می خواهید با این متریال آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید.

متریال، نقش خیلی مهمی در کیفیت فضا ایفا می کند

متریال، نقش خیلی مهمی در کیفیت فضا ایفا می کند. اگر شما طراحی یک فضا را به بهترین شکل و توسط بهترین تیم طراحی انجام داده باشید، اما متریال های مورد استفاده برای اجرای طرح خود را درست انتخاب نکنید، ممکن است نتیجه ای که در آخر با آن مواجه می شوید، هیچ شباهتی به تصوری که از آن در ذهن خود داشتید، نداشته باشد. اگر شما یک طرح را با متریال نامناسب ایجاد کنید، تا حد زیادی به زیبایی و کیفیت آن خدشه وارد خواهید کرد. در حال حاضر، متریال هایی در صنعت ساختمان وجود دارند که پیش تر موجود نبوده اند. پیشرفت فناوری سبب شده متریال های ساخته دست انسان، جایگاه ویژه ای در میان متریال های طبیعی باز کنند. یکی از این متریال ها که محبوبیت زیادی در نظر طراحان و کافرمایان دارد، سنگ مصنوعی است.

استونیت یا ماربل شیت، نوعی سنگ مصنوعی است که می تواند به شما کمک کند یک فضای لوکس و خیره کننده خلق کنید. شباهت این متریال به سنگ طبیعی خیلی زیاد است. در کنار این شباهت زیاد، این متریال از خصوصیاتی برخوردار است که آن را نسبت به سنگ طبیعی برتری می دهند. به خاطر همین خصوصیات است که استونیت توانسته کاربرد بسیار زیادی در طراحی داخلی فضاهای امروزی پیدا کند.

استونیت یا ماربل شیت، نوعی سنگ مصنوعی است که می تواند به شما کمک کند یک فضای لوکس و خیره کننده خلق کنید

استونیت یا همان ماربل شیت که موضوع این مطلب است

استونیت یا همان ماربل شیت که موضوع این مطلب است، نامش را از دو کلمه استون و مرمریت وام گرفته است. احتمالا خود شما هم می دانید که استون به معنی سنگ است و مرمریت به یک نوع سنگ با ظاهر صیقلی گفته می شود. ماربل شیت، ظاهری زیبا و خاص دارد. اما این متریال چگونه تولید می شود؟

در تولید ماربل شیت از پودر سنگ و رزین PVC استفاده می شود. مقدار پودر سنگ و رزینی که در این پروسه به کار می رود، می تواند مختلف باشد. نسبت این دو ماده، میزان مقاومت و استحکام ماربل شیت را در مقایسه با پنل های PVC معمولی بالاتر می برد. ماربل شیت، یعنی صفحه مرمری. ماربل شیت، رنگ ها و طرح های زیادی دارد، ولی محبوب ترین و رایج ترین مورد در میان همه این گزینه، همان شکل مرمری است که ظاهر مرمر را دارد.

ماربل شیت چه کاربردی دارد؟

ماربل شیت چه کاربردی دارد؟

کاربردهای ماربل شیت، بی شمار است. شما می توانید از این متریال در فضاهای گوناگونی مانند راهرو، لابی، پله ها، پارکینگ و هر فضای دیگری که دوست دارید، استفاده کنید. مثلا می توان فضای بین کابینت های آشپزخانه را با این متریال پوشاند. در ضمن می توان از این متریال به عنوان سنگ روشویی در حمام و دستشویی استفاده کرد. همچنین می توان این متریال را به عنوان پوشش دیوار و سقف نیز مورد استفاده قرار داد.

نکته جالبی که درباره دیوارپوش های ماربل شیت وجود دارد، این است که ظاهرشان پیوستگی دارد. در واقع، این دیوارپوش ها هیچ درزی را به نمایش نمی گذارند و سطح یکپارچه ای را خلق می کنند. ظاهر براقی که این دیوارپوش ها دارند، فضا را متجملانه جلوه می دهد. همین پنل ها را می توان در اندازه 60*60 نیز برای پوشش سقف به کار برد. حتی می توان این متریال را برای اجرای قاب درب ها نیز به کار گرفت. اجرای میز هم با ماربل شیت ممکن است. از ماربل شیت می توان در فضاهایی که کاربری مسکونی ندارند هم بهره برد. به عنوان مثال، می توان در هتل، بیمارستان، تالار، محل کار، رستوران و این گونه فضاها نیز از آن بهره برد. ماربل شیت را می توان به عنوان قرنیز نیز مورد استفاده قرار داد.

مزایای ماربل شیت

مزایای ماربل شیت

  • سرعت اجرای ماربل شیت در مقایسه با سنگ طبیعی خیلی بیش تر است. جهت نصب کردن قطعات ماربل شبت از چسب پلی اورتان بهره گرفته می شود. بعد از این که عملیات نصب پایان گرفت، باید سطح دیوار را تراز نمود.
  • ورق های ماربل شیت، صفحاتی با قطر خیلی کم می باشند. همین موضوع باعث می شود وزن آن ها نیز کم باشد. وزن تقریبی هر کدام از صفحه های ماربل شیت، 7 کیلوگرم بر متر مربع می باشد. این خصوصیت ماربل شیت کمک می کند حمل و جا به جا کردن ورق ها خیلی راحت تر از سنگ باشد. در ضمن، همین خصوصیت بعد از ساخت بنا کمک می کند بار مرده ساختمان کاهش پیدا کند.
  • مزیت دیگری که ماربل شیت نسبت به سنگ طبیعی دارد، قابلیت اجرای پیوسته و بدون درز آن است که سطح یکپارچه ای ایجاد می کند. دیده نشدن درز در بین قطعات اجرا شده باعث می شود اجرا تمیزتر جلوه کند.
  • ماربل شیت، ضد آب نیز هست. این ویژگی مهم باعث می شود بتوان از این متریال در طراحی داخلی حمام، دستشویی و حتی استخر استفاده نمود.
  • تنوعی موجود در طرح و رنگ ماربل شیت، در مقایسه با سنگ خیلی بیش تر است. این تنوع به شما کمک خواهد کرد گزینه ای را انتخاب کنید که با دیگر عناصر، تناسب رنگ داشته باشد.
  • برخی از انواع ماربل شیت، به خاطر ضخامت بسیار کم خود می توانند نور را منتقل کنند.
  • ماربل شیت قادر است خیلی خوب در برابر حرارت مقاوم باشد. به این سنگ های مصنوعی، اصطلاحا دیرسوز گفته می شود.
  • ماربل شیت در مقابل مواد شوینده مقاومت خوبی دارد و ظاهرش با شسته شدن عوض نمی شود.
  • خصوصیت دیگر این سنگ ها آنتی باکتریال بودنشان است که سبب می شود بتوان از آن ها در فضاهای بهداشتی استفاده نمود.
  • هزینه ای که برای تهیه ماربل شیت باید پرداخت شود، خیلی کم تر از هزینه خرید سنگ طبیعی می باشد.
  • ماربل شیت به خاطر این که اجرایش نیازی به مصالح ساختمانی ندارد، مناسب ترین گزینه برای تغییر دکوراسیون داخلی می باشد.
  • در ساختمان هایی که نوساز هستند، می توان بعد از این که سفت کاری تمام شد، بدون نیاز به نازک کاری، ماربل شیت را به کار برد.
  • اگر ماربل شیت کثیف شود، می توان به راحتی آن را شست.
  • این متریال را می توان برای اجرای محیط های منحنی شکل یا قوس دار به کار برد.
  • استونیت ها در مقابل فشار و ضربه خیلی خوب مقاومت می کند.
  • این متریال در نقش عایق صوتی نیز کاربرد دارد.
  • ابعاد ماربل شیت محدودیتی ندارد.
  • استهلاک این سنگ طی گذشت زمان، نسبت به سنگ طبیعی کم تر است.

ماربل شیت، سازگار با طبیعت

ماربل شیت، سازگار با طبیعت

میانگین مدت زمانی که برای شکل گیری و پدید آمدن یک قطعه سنگ در دل طبیعت لازم است، در حدود یک میلیون سال می باشد. اگر به این مدت زمان طولانی کمی فکر کنید، متوجه می شوید که ارزش سنگ طبیعی چقدر بالاست. سنگ ها از منابع طبیعی پایان پذیر هستند، زیرا شکل گیری مجدد آن ها خیلی زمان می برد. استخراج بی رویه سنگ ها باعث می شود محیط زیست ما آسیب جدی ببیند و نسل های بعدی با مشکل مواجه شوند. اگر این موضوع را در نظر بگیریم، تولید سنگ های مصنوعی را می توان یک نوع حمایت از سنگ های طبیعی دانست که راه حل مناسبی به نظر می رسد.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو