لیست راهنمای خرید برای اولین دکوراسیون خانه

چیدمان و وسایل اولین خانه خود

لیست راهنمای خرید برای اولین دکوراسیون خانه

اگر می خواهید برای اولین بار وارد خانه مستقل خود شده و آن را طراحی و چیدمان کنید، آیا می دانید که در به چه لوازمی برای اولین دکوراسیون خانه خود احتیاج داشته و چه چیز هایی را باید خریداری کنید؟

قبل از هر چیزی یک لیست از لوازم مورد نیاز در خانه تهیه کرده و خرید خود را بر اساس آن انجام دهید. برای آن که بدانید برای اولین خانه خود چه چیز هایی را باید خریداری کنید در این مطلب راهنمای خرید با پویانو همراه باشید:

مبل های اتاق نشیمن

ممکن است زمانی که می خواهید خانه خود را بسازید و آن را چیدمان و طراحی کنید، دانستن نقطه شروع کار دشواری باشد. در این نقطه کاری که باید انجام دهید این است که یک لیست از لوازم مورد نیاز خود تهیه کرده و با دنبال کردن آن نیاز های خود را خریداری کنید. در لیست اولویت ها، مبلمان ثابت در اولین شماره ها قرار می گیرند. برای مثال مبل های اتاق نشیمن، میز و صندلی اتاق غذاخوری و تخت اتاق خواب و …

 تخت اتاق خواب

بدون شک تمام این مبلمان را باید با روکش ها و پارچه ها زیبا کنید. هم چنین برای روشنایی مناسب این اتاق ها باید لوستر ها، آباژور ها و چراغ های مورد نیاز را تهیه کنید. در آشپزخانه نیز به لوازم برقی بزرگ نیاز خواهید داشت. البته لوازم برقی کوچک را نیز نباید فراموش کرد. هم چنین لوازمی مانند سرویس غذاخوری، ست لیوان ها و سرویس قابلمه ها که مربوط به خورد و خوراک می شوند را نیز به لیست خود اضافه کنید.

مبلمان مناسب آشپزخانه

  • روشنایی بخش ها

عناصر روشنایی بخش از جمله اصلی ترین موارد در تکمیل طراحی داخلی یک مکان به شمار می روند. با عناصر و سیستم های روشنایی ای که به کار می برید می توانید فضای خانه را به طور کامل تغییر دهید. برای مثال برای ایجاد فضایی دراماتیک از آباژور های رومیزی و یا ایستاده استفاده کنید. در مورد روشنایی کلی اتاق نیز لوستر هایی را انتخاب کنید که با سبک و طراحی کلی اتاق هماهنگ باشند. فراموش نکنید که روشنایی مناسب از باید های یک خانه به شمار می رود اما نیازی نیست که آن ها قبل از مبلمان دیگر خریداری شوند. اول لوازم دیگر را خریداری کرده و چراغ ها و لوستر های مورد نیاز را متناسب با آن ها انتخاب کنید.

روشنایی بخش ها

  • منسوجات

محصولات پارچه ای نیز در ابتدای لیست محصولات مورد نیاز قرار می گیرند. اگر از جمله افرادی هستید که ملحفه های خود را زود به زود تغییر می دهید، باید از این محصولات به تعداد زیاد خریداری کنید.

منسوجات در دکوراسیون خانه

  • انتخاب مبلمان

زمانی که می خواهید ازدواج کنید و یا خانه خود را طراحی کنید، شاید یکی از سخت ترین موارد انتخاب مبلمان مناسب باشد. زیرا زمانی که می خواهید مبلمان خریداری کنید باید متراژ خانه، شکل و فرم اتاق ها، جهت و میزان ورود نور به داخل خانه و تعداد اتاق ها را نیز در نظر داشته باشید. مبلمانی که خریداری می کنید هم باید با سبک و استیل شما هماهنگ بوده و هم کاربردی باشند. هم چنین اگر فکر می کنید که زیاد اهل رفت و آمد هستید و از مهمان های متعددی در خانه خود پذیرایی خواهید کرد، باید این موضوع را نیز در خرید مبلمان در نظر داشته باشید.

انتخاب مبلمان مناسب خانه

زمانی که می خواهید برای سالن پذیرایی و اتاق نشیمن مبلمان خریداری کنید، نقشه و شکل اتاق اهمیت بسیار بالایی می یابد. در اتاقی با نقشه ال و یا مستطیلی، چیدمان اشیاء بسیار ساده تر خواهد بود. اما در اتاقی به شکل مربع، ممکن است در جدا کردن قسمت نشیمن از قسمت غذاخوری دچار مشکل شوید. اگر فکر می کنید که از مهمان های زیادی در خانه خود پذیرایی خواهید کرد، باید انتخاب های خود را نیز بر اساس این موضوع انجام دهید. در چنین نقطه ای متراژ اتاق اهمیت بسیاری دارد.

اگر خانه شما کوچک است، ابعاد مبلمان الویت بیشتری می یابد. در چنین شرایطی باید از مبلمان بزرگ دوری کنید. اگر سالن متراژ کمی دارد، به جای یک میز 8 نفره، یک میز تاشو انتخاب کنید که در حالت عادی 4 تا 6 نفره باشد. این گونه در زمان های عادی فضایی کافی برای رفت و آمد در اختیار داشته باشید. هم چنین در صورت نیاز می توانید آن را باز کنید تا افراد بیشتری از آن استفاده کنند. در کنار میز غذاخوری می توانید از یک کنسول برای نگه داری ظرف و ظروف نیز استفاده کنید. هم چنین اگر اتاق اضافه برای مهمان وجود ندارد، انتخاب مبل های تخت خواب شو خرید منطقی ای خواهد بود.

مبلمان رنگ روشن

  • محصولات غذاخوری

در زمان های اول بعد از ازدواج باید همیشه خود را برای آمدن مهمان ها آماده کنید. به همین منظور باید در لیست خرید اولین دکوراسیون خانه خود سرویس غذاخوری، سرویس قاشق و چنگال، سرویس لیوان ها، لوازم جانبی و اشیاء مورد نیاز برای پختن غذا را با توجه به این موضوع را قرار دهید. البته در کنار سرویس غذاخوری چندین پارچه ای که برای مهمان ها خریداری می کنید، به ظروف دمدستی برای خوردن ناهار و شام و صبحانه نیز نیاز خواهید داشت. در کنار سرویس قاشق و چنگال گران قیمت و با کیفیت، می توانید یک سرویس ساده تر و رنگی تر، با دسته های متفاوت را برای استفاده روزانه خود تهیه کنید.

لوازم جانبی ای مانند سفره یا رومیزی، دستمال های پارچه ای و زیر بشقابی نیز از جمله محصولاتی هستند که می توانند در این دسته قرار داده شوند. خرید سفره ها و رو میزی های ضد لک برای استفاده روزانه، انتخاب مناسبی خواهد بود.

محصولات غذاخوری

  • لوازم برقی بزرگ و کوچک

اگر در خانه اجاره ای زندگی می کنید، نمی توانید بازسازی چندانی در آشپزخانه انجام دهید. اما رنگ کردن کابینت های موجود و یا تعویض دستگیره آن ها، از جمله تغییرات کوچکی است که می توانید در آشپزخانه اعمال کنید. اگر فضای کافی در اختیار دارید می توانید برای این مکان میز غذاخوری ای متناسب با رنگ آشپزخانه خریداری کنید.

در آشپزخانه از مهم ترین اقلام، می توان به لوازم برقی بزرگ اشاره کرد. در این مرحله یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید، این است که میزان مصرف برق اشیاء A و یا A++ باشد. این گونه در مورد مصرف انرژی از ابتدا پیشگیری لازم را انجام خواهید داد.

هنگام خرید لوازم برقی برای اولین دکوراسیون خانه تنها میزان خنک کنندگی یخچال و یا نوع شستشو ماشین لباسشویی اهمیت ندارد، بلکه بهره وری و میزان مصرف انرژي آن ها در الویت قرار می گیرد. داشتن ضمانت نامه، خدمات پس از فروش و میزان بهره وری لوازم برقی از جمله نکاتی هستند که باید مورد توجه قرار داشته باشند. یک موضوع مهم دیگر اندازه گیری فضایی است که لوازم برقی در آن قرار خواهند گرفت. اگر از ابتدا این فضا را اندازه گیری کنید، بعدا با مشکل جاسازی اشیاء مواجه نخواهید شد.

لوازم برقی بزرگ و کوچک

لوازم برقی کوچک نیز که زندگی ما را بسیار ساده تر می کنند، هر روز در حال پیشرفت بوده و تغییر می کنند. هم زن، قهوه ساز، خرد کن، چای ساز، ساندویچ میکر، سرخ کن، آبمیوه گیری و غیره از جمله لوازم برقی کوچکی هستن که می توانند کار را برای ماده ساده تر کنند. قبل از هر چیزی باید مشخص کنید که به کدام یک از این لوازم بیشتر احتیاج دارید و خرید خود را بر اساس آن انجام دهید. برای مثال اگر به قهوه خوردن علاقه ای ندارید، خرید قهوه ساز فقط جای شما را خواهد گرفت و اگر هر روز به خوردن تست علاقه دارید، یک تستر می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

لوازم برقی کوچک آشپزخانه

مهم ترین نکته ای که در اولین دکوراسیون خانه خود باید به آن توجه داشته باشید این است که در بازار، لوازم و اشیاء بسیاری با کارکرد ها و تنوع بالا وجود دارند که دیدن آن ها می تواند انسان را برای خرید وسوسه کند، اما فضای زندگی شما محدود است و تمام این لوازم برای شما کارکرد مفیدی نداشته و مورد نیاز نخواهند بود. پس قبل از اقدام به خرید لوازم خانه، حتما فضای زندگی خود را اندازه گیری کرده و نیاز های خود را مشخص کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. فراموش نکنید که مانند هر موضوع دیگری، تعادل در خرید لوازم خانه نیز یک هنر است…