7 وسیله ای که نباید جزو لوازم سرویس بهداشتی باشند

سرویس بهداشتی

7 وسیله ای که نباید جزو لوازم سرویس بهداشتی باشند

سرویس بهداشتی یکی از مکان هایی است که در آن از اشیاء و لوازم مورد نیاز فراوانی نگه داری می شود. کابینت زیر روشویی و یا کمد کنار آینه مناسب ترین مکان برای نگه داری از لوازم آرایشی و بهداشتی به شمار می روند که در صورت نیاز می توان به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرد. اما به لوازمی که می توان در سرویس بهداشتی از آن ها نگه داری کرد کاری نداریم، بلکه در این مطلب به لوازم و اشیائی خواهیم پرداخت که حمام و دستشویی مکان مناسبی برای نگه داری از آن ها به شمار نمی روند. با پویانو همراه باشید تا وسایلی که نباید جزو لوازم سرویس بهداشتی باشند را بشناسید:

لوازم سرویس بهداشتی

  1. حوله های تمیز در سرویس بهداشتی

قفسه های موجود در سرویس بهداشتی ممکن است به عنوان فضایی مناسب برای نگه داری از حوله های تصور شوند، اما به دلیل رطوبت موجود در این مکان، حوله ها نم را در خود حبس کرده و بعد از مدتی بوی نامطبوع و کپک در آن ها ایجاد خواهد شد. حتی برخی از انواع منسوجام با رطوبت بسیار کم نیز تحت تاثیر قرار گرفته و بر فضای سرویس بهداشتی تاثیر منفی خواهند داشت. برای این که فضایی بهداشتی و سالم در حمام و دستشویی ایجاد کنید، تنها به تمیز کردن و مرتب کردن حمام اکتفا نکنید، بلکه حوله های تمیز را نیز از آن خارج کرده و در محل دیگری از آن ها نگه داری کنید.

حوله های تمیز در سرویس بهداشتی

  1. عطر ها در سرویس بهداشتی

ممکن است که بخواهید شیشه های عطر و ادکلن و یا خوشبو کننده ها را در سرویس بهداشتی نگه دارید، اما نباید دمای موجود در این مکان را نادیده بگیرید. عطر ها زمانی که در فضایی گرم قرار بگیرند، خیلی زود خراب شده و رایحه خود را از دست می دهند. عطر هایی که در مکانی مانند سرویس بهداشتی و حمام که دمای آن مدام در حال تغییر است نگه داری می شوند خیلی سریع تر از عطر هایی که در دمای اتاق نگه داری می شوند کیفیت خود را از دست می دهند.

عطر ها در سرویس بهداشتی

  1. ریش تراش های یدکی در سرویس

بعد از مطالبی که در مورد قبلی اشاره شد، حتما می توانید حدس بزنید که چرا نباید از ژیلت های یدکی خود در سرویس بهداشتی نگه داری کنید؛ علاوه بر دما متغیر این مکان، وجود نم و رطوبت باعث خوردگی تیغ ژیلت ها خواهند شد. به همین دلیل این نوع لوازم و مشابه آن ها را در مکانی خشک با دمای ثابت نگه داری کنید.

ریش تراش های یدکی در سرویس

  1. کتاب و مجلات در سرویس بهداشتی

همان طور که می توانید حدس بزنید، نگه داری طولانی مدت از لوازمی مانند کتاب و مجلات در مکانی مانند سرویس بهداشتی که درصد رطوبت آن نسبت به سایر نقاط خانه بالا تر است، روش ایده آلی نخواهد بود. چقدر ممکن است در این مکان ها به کتاب و مجلات نیاز داشته باشید؟ بدون شک نمی خواهید که صرفا برای زیبا تر کردن این مکان و ایجاد ظاهری زیبا و متفاوت، کتاب ها و مجلات مورد علاقه تان نمناک و چروکیده شوند. پس کتاب ها و مجلات از این مکان خارج کرده و جای خشک تری نگه داری کنید.

کتاب و مجلات در سرویس بهداشتی

  1. قرص ها و دارو ها در کمد سرویس بهداشتی

اگر هیچ گاه فرصت نکرده اید که بروشور قرص ها و دارو ها مطالعه کنید، باید به طور خلاصه به شما بگوییم که دارو ها باید در مکانی خشک و خنک نگه داری شوند. با این وجود سرویس بهداشتی نمی تواند مکانی مناسب برای دارو ها به شمار رود.

قرص ها و دارو ها در کمد سرویس بهداشتی

  1. زیور آلات در سرویس بهداشتی

شاید در آوردن زیور آلاتی که به دست و گردن دارید قبل از دوش گرفتن و قرار دادن آن ها در حمام کار شما را ساده تر کند، اما این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. به خصوص زیورآلات بدلی خیلی سریع کثیف شده و سیاه می شوند. اگر نمی خواهید زیور آلات شما درخشش خود را از دست دهند، پس قبل وارد شدن به حمام آن ها را درآورده و در اتاق خواب قرار دهید.

زیور آلات در سرویس بهداشتی

  1. لاک و برق ناخن در سرویس بهداشتی

اگر لاک ها به طور مرتب تکان داده شوند تا 2 سال و یا حتی بیشتر قابل استفاده خواهند بود. اما نگه داری از آن نها در مکانی گرم، عمر لاک را کاهش می دهد. اگر از چنین لوازمی در مکان های خشک تر و خنک تر نگه داری شود عمر مفید آن ها افزایش خواهد یافت. حتی توصیه می شود که برخی از لوازم آرایش را در یخچال نگه داری کنید.

لاک و برق ناخن در سرویس بهداشتی

 

 

 

 

لوازم سرویس بهداشتی

تحریریه پویانو