لوازم تزئینی اتاق خواب برای زیباتر شدن

لوازم تزئینی اتاق خواب

لوازم تزئینی اتاق خواب برای زیباتر شدن

اتاق خواب یکی از خصوصی ترین و خاص ترین اتاق های خانه است که از چند مبلمان راحت و مشخص تشکیل می شود. همین مبلمان اصلی که در اتاق خواب به کار برده می شوند، از جمله عناصری هستند که شخصیت و سبک طراحی این مکان را مشخص می کنند. اما آن چه که اتاق خواب را به مکانی خاص تر تبدیل کرده و ظاهری منحصر به فرد و شخصی به آن می بخشد، اکسسوار ها و لوازم تزئینی مکملی هستند که در دکوراسیون آن به کار برده می شوند. با انتخاب اکسسوار های مناسب می توانید اتاق خواب خود را به مکانی گرم، صمیمی، رمانتیک و زیبا تبدیل کنید. برای آشنایی با لوازم تزئینی اتاق خواب با پویانو همراه باشید:

لوازم تزئینی اتاق خواب

اتاق خواب از جمله مهم ترین نقاط خانه به شمار می رود، زیرا مکانی است که در آن استراحت کرده و جسم و روح خود را در آن بازسازی می کنیم. به همین دلیل طراحی و دکوراسیون آن از اهمت بالایی برخوردار است. اگر چه اتاق خواب مکانی خصوصی است، اما نباید طراحی مناسب برای آن را نادیده بگیرید. ایجاد تغییرات در دکوراسیون محیطی که در آن زندگی می کنیم یکی از نیاز های اساسی ما به شمار می رود، زیرا می تواند در روحیه و ظاهر خانه ما تاثیر گذار باشد. این موضوع در مورد اتاق خواب نیز صدق می کند.

اکسسوار های دکوراتیوی که در اتاق خواب به کار برده می شوند، این امکان را به شما می دهند تا بدون نیاز به تغییر لوازم اصلی و بزرگ اتاق خواب، فضایی جدید و زیبا به آن ببخشید. با ایجاد تغییرات کوچک و افزودن لوازم جدید به لوازم موجود در اتاق خواب، می توانید به روشی اقتصادی و کم هزینه ظاهری جدید به این مکان ببخشید. قدرت اکسسوار ها را دست کم نگیرید و برای ایجاد تغییر و ظاهری جدید در اتاق خواب خود، از اکسسوار های مخصوص اتاق خواب بهره مند شوید.

اکسسوار های دکوراتیوی که در اتاق خواب

  • پارچه ها و منسوجات اتاق خواب

زمانی که صحبت از اکسسوار های اتاق خواب می شود، یکی از مواردی که خیلی سریع به ذهن خطور می کند، پارچه ها و منسوجاتی هستند که در این مکان به کار برده می شوند. رو تختی، ملحفه ها، رو بالشی ها و پتو ها از جمله اکسسوار های کاربردی و اصلی ای هستند که می توانند سبک و سلیقه شما را به نمایش گذاشته و ظاهر و زیبایی اتاق خواب را به شکل قابل توجهی تغییر دهند. پس اگر به دنبال ایجاد تغییر در فضای اتاق خواب هستید، رو تختی خود را تغییر بدهید.

پارچه ها و منسوجات اتاق خواب

امروزه با تبدیل شدن لوازم دیجیتالی ای مانند موبایل ها و تبلت ها به یکی از لوازم اساسی زندگی ما، دیگر ساعت های دیواری کاربرد چندانی ندارند و کمتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که امروزه حتی برای آگاهی از ساعت نیز نگاه کردن به صفحات دیجیتالی روش سالمی نیست، به خصوص نگاه کردن به صفحه موبایل به محض بیدار شدن از طرف متخصصان کار اشتباهی مطرح شده است. به همین دلیل می توانید از یک ساعت دیواری بزرگ و زیبا بر روی دیوار اتاق خواب استفاده کرده و هم به عنوان اکسسواری زیبا از آن بهره مند شده و هم به میزان کمی هم که شده وابستگی خود به تلفن همراه را کاهش دهید.

 یک ساعت دیواری بزرگ و زیبا بر روی دیوار اتاق خواب

  • یک صندلی راحتی زیبا

صندلی های راحتی که با نام daybed و یا تخت خواب روز نیز شناخته می شوند، یکی از مبلمانی هستند که می توانند ظاهر اتاق خواب را به طور کامل تغییر دهند. البته این مدل صندلی ها را باید به عنوان مبلمان مورد بررسی قرار داد و نه اکسسوار، اما این صندلی ها نه تنها از نظر کاربردی و راحتی، بلکه از نظر دکوراتیو نیز تاثیر قابل توجهی در فضای اتاق خواب ایجاد می کنند و به همین دلیل این صندلی ها با طرح ها و سبک های متفاوت به عنوان عنصری تزئینی نیز به کار برده می شوند.

یک صندلی راحتی زیبا

  • نیمکت ها و پاف ها

یک وسیله دیگر که هم به عنوان مبلمان و هم به عنوان اکسسوار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد، نیمکت ها و پاف هایی هستند که پایین تخت قرار داده می شوند. این پاف ها و نیمکت ها، به خصوص در سال ها اخیر بسیار محبوب و پرکارد شده و متناسب با هر سبک طراحی و دکوراسیونی تولید شده و به اتاق خواب فضایی زیبا، شیک و ظریف می بخشند. این اکسسوار های زیبا و کاربردی را می توانید به راحتی در اتاق خواب به کار برده و ظاهری جدید به آن ببخشید.

نیمکت ها و پاف ها

  • شمع ها و شمعدان ها به عنوان لوازم تزئینی اتاق خواب

زمانی که صحبت از فضایی رمانتیک می شود، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، شمع ها هستند. هم بر روی میز غذا خوری، هم در اطراف شومینه و هم در اتاق خواب، برای ایجاد فضایی رمانتیک و لطیف تنها کاری که باید انجام دهید این است که از شمع ها و شمعدان های زیبا کمک بگیرید. به خصوص شمعدان های بلند و پایه دار می توانند در مکانی مانند اتاق خواب فضایی بی نظیر ایجاد کنند. استفاده از اکسسوار های این چنینی، روشی ارزان و تاثیر گذار برای ایجاد تغییر در اتاق خواب به شمار می رود. به خصوص اگر از شمع های معطر برای این منظور استفاده کنید می توانید علاوه بر زیبایی، به فضایی آرامش بخش نیز دست پیدا کنید.

شمع ها و شمعدان ها به عنوان لوازم تزئینی اتاق خواب

  • یک شلف و یا کتابخانه ساده

کتاب خواندن قبل از خوابیدن، ذهن را آرام تر کرده و به خواب رفتن شما را راحت می کند و هم چنین کتاب خواندن به شکلی منظم می تواند در پرورش شخصیت شما بسیار تاثیر گذار باشد. به همین دلیل نصب یک شلف و یا کتابخانه ای ساده در نزدیکی تخت خواب، هم از نظر دکوراتیو ظاهر اتاق را تغییر داده و هم آن چه را که برای خواندن به آن نیاز دارید در دسترس شما قرار خواهد داد.

یک شلف و یا کتابخانه ساده

  • درخشش آینه ها

آینه ها نه تنها به عنوان لوازم تزئینی اتاق خواب ، بلکه در تمام اتاق های خانه به عنوان اکسسواری کاربردی به کار برده شده و نمی توان از آن ها دست کشید. به خصوص در مکان های کوچک برای ایجاد فضایی بزرگ تر و عمیق تر و ایجاد درخششی زیبا در فضا، می توان از آینه ها بهره مند شد. شما هم می توانید در اتاق خواب از آینه هایی با ابعاد متفاوت و یا قابی که به سبک شما و اتاق خواب نزدیک تر باشد بهره مند شده و جلوه ای زیبا و درخششی قابل توجه به اتاق خواب خود ببخشید.

آینه ها به عنوان لوازم تزئینی اتاق خواب

در گذشته در مورد استفاده از گیاهان زنده در اتاق خواب یک باور غلط وجود داشت؛ بر اساس این باور به دلیل این که گیاهان شب ها دی اکسید کربن تولید می کنند برای استفاده در اتاق خواب خطرناک هستند! در حالی که شاید گیاهان در شب مقدار بسیار کمی دی اکسید کربن تولید کنند، اما باز هم به تولید اکسیژن و تصفیه هوا ادامه می دهند. متخصصان بیان می کنند که حتی اگر اتاق خواب خود را به یک باغچه تبدیل کنید، باز هم میزان دی اکسید کربنی که گیاهان تولید خواهند کرد به اندازه دی اکسید کربنی خواهد بود که یک حشره تولید می کند.

در واقع اگر این باور درست بود، یک فردی که در جنگل می خوابید باید به دلیل وجود دی اکسید کربن موجود در شب ها مسموم شده و جان خود را از دست می داد. پس این باور غلط را فراموش کنید. قرار دادن یک گیاه زنده و یا یک گل تازه  در اتاق خواب، هوای اتاق را تمیز کرده و فضایی زیبا تر و سالم تر را در اختیار شما قرار خواهد داد. یک گلدان بزرگ با گیاهانی سبز را در اتاق خواب خود قرار بدهید و از تغییری که در آن ایجاد می شود لذت ببرید. گل های تازه نیز می توانند با رنگ ها و عطر زیبای خود در اتاق خواب معجزه کنند. هم چنین این امکان را به شما می دهند تا بتوانید هر از گاهی آن ها را تغییر داده و جلوه ای متفاوت به اتاق خواب خود ببخشید.

 گیاهان زنده در اتاق خواب

 

 

 

لوازم تزئینی اتاق خواب

تحریریه پویانو