لوازم باغبانی و مرتب کردن آنها ، با این چند روش نظم را در وسایل باغبانی خانه و باغچه برقرار کنید!

لوازم باغبانی و مرتب کردن آنها ، با این چند روش نظم را در وسایل باغبانی خانه و باغچه برقرار کنید!

لوازم باغبانی و مرتب کردن آنها : اگر اهل رسیدگی به باغچه های حیاط منزل تان هستید و همه کار را خودتان انجام می دهید، احتمالا تعداد زیادی وسیله و ابزار مخصوص به این کار دارید. شما این وسیله ها را کجا قرار می دهید؟ آن ها را داخل منزل می گذارید؟ در گوشه ای از حیاط قرارشان می دهید؟ هر دفعه برای پیدا کردن شان کلافه می شوید؟ اگر چنین است، این مطلب را از دست ندهید.

برای این که باغبانی کردن را به یک کار لذت بخش تبدیل کنید، خوب است همیشه لوازم مورد نیازتان را در دسترس داشته باشید. این که هر دفعه برای رسیدگی به وضع درخت ها و گل ها مجبور باشید کل حیاط را دنبال ابزارهای خود بگردید و شاید در نهایت هم به نتیجه نرسید، خیلی جالب نیست. حتی اگر مشکلات شما در این حد هم نباشد، باز می توان با استفاده از چند روش به سازماندهی لوازم کمک کرد و نظم بیش تری برقرار ساخت. برخی از راهکارها به قدری ساده اند که احتمال تعجب می کنید که چرا قبلا انجام شان نداده اید. این راهکارها همان مطلبی هستند که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید تا روش های مرتب کردن لوازم باغبانی را با شما در میان بگذاریم.

اتاقک مخصوص برای لوازم باغبانی و مرتب کردن آنها داشته باشید

مسلما اگر فضای کافی در اختیار دارید، بهترین کار برای نظم و ترتیب دادن به لوازم باغبانی تان ایجاد یک اتاقک مخصوص است. چنین اتاقکی در اکثر حیاط های بزرگ جا دارد و می تواند همان انباری حیاط شما باشد. یک انباری کوچک برای این که وسایل تان را مرتب کنید، بهترین جا خواهد بود. شما می توانید بعضی از قسمت ها را قفسه بندی کنید یا یک کمد در گوشه انباری قرار دهید و لوازم خود را سروسامان دهید. همچنین می توانید از جعبه ها و سطل ها کمک بگیرید.

از جین کهنه تان کمک بگیرید

یک راهکار ساده و شاید در عین حال عجیب برای مرتب کردن لوازم باغبانی کوچک تر شما استفاده از جین کهنه تان است. پارچه های جین به خاطر ضخامت و مقاومتی که دارند، می توانند وزن زیادی را تحمل کنند. کافی است قسمت بالای یک شلوار جین را که جیب های بزرگ دارد به دیوار یا یک میله آویزان کنید و لوازم باغبانی کوچک خود را داخل آن قرار دهید. اگر طراحی را خوب انجام داده باشید، می توانید آن را به دور کمرتان انداخته و با خود حمل کنید.

از سبدهای بزرگ استفاده کنید

برای این که به وسایل باغبانی تان نظم دهید لازم نیست حتما یک کمد یا انبار بزرگ در اختیار داشته باشید. حتی می توانید تعبیه قفسه را نیز کنار بگذارید و به جای این ها از چند سبد بزرگ استفاده کنید. شما می توانید با کم ترین هزینه، سبدهای مورد نیاز خود را تهیه کنید و لوازم خود را داخل آن ها قرار دهید. سبدها را می توانید روی میز قرار دهید یا به دیوار آویزان کنید. همچنین می توانید از سبدهای دسته دار استفاده کنید تا به راحتی قادر به حمل کردن آن ها باشید.

قفسه های سیار را برای لوازم باغبانی و مرتب کردن آنها امتحان کنید

میزها یا قفسه های سیار هم از گزینه هایی هستند که برای مرتب کردن لوازم باغبانی خیلی به کار می آیند. مزیت این قفسه ها به این است که قابل حمل هستند و شما می توانید در صورت لزوم، آن ها را با خود به محل مورد نظرتان ببرید و همه لوازم تان را در دسترس داشته باشید. این قفسه ها عموما چرخ دار هستند و حمل آن ها بسیار ساده خواهد بود. اگر قرار است این گزینه را انتخاب کنید، به دنبال قفسه ای باشید که فضای زیادتری در اختیارتان بگذارد.

کمد یا کابینت تعبیه کنید

یکی دیگر از روش های مناسب برای نظم و ترتیب دادن به لوازم باغبانی، تعبیه کمد یا کابینت است. برای این کار می توانید به جای تهیه کمدهای جدید یا نصب کابینت های نو از قدیمی ترها استفاده کنید. برای مثال، کمد قدیمی اتاق خواب یا کابینت های رنگ و رو رفته آشپزخانه می توانند گزینه های خوبی باشند و خرجی هم برای شما نخواهند داشت. اگر می خواهید ظاهر تر و تمیزی پیدا کنند، می توانید آن ها را رنگ بزنید. کمدها و کابینت ها را می توانید در انباری یا گوشه ای از حیاط در نظر بگیرید.

لوازم را به دیوار آویزان کنید

و اما اگر هیچ کدام از روش های بالا برای شما مناسب نیست و احساس می کنید با یک راه ساده تر هم به نتیجه خواهید رسید، می توانید آویزان کردن لوازم را امتحان کنید. به جای این که یک فضای مشخص برای نگهداری شان در نظر بگیرید، به سادگی آن ها را به دیوار بیاویزید. چند میخ بزرگ برای این کار کافی خواهد بود و تقریبا در هر حیاطی، آویزان کردن لوازم به دیوار ممکن است و فضای خاصی هم نیاز ندارد.

 

 

 

 

 

لوازم باغبانی و مرتب کردن آنها

تحریریه پویانو