لبخند رنگی در دکوراسیون داخلی خانه !

لبخند رنگی در دکوراسیون داخلی خانه !

لبخند رنگی در دکوراسیون داخلی خانه !

رنگ در دکوراسیون دارای قدرت بسیار بالایی است، به اندازه ای که گاهی دلیل شادی و یا ناراحتی ما به رنگ ها مرتبط می شود. رنگ به همان اندازه که بر روی روح و روان انسان تاثیر گذار است، بر فضای محیطی که در آن زندگی می کنیم نیز تاثیر می گذارد. به همین دلیل بسیار مهم است که رنگ هایی را در طراحی داخلی به کار ببرید که تاثیرات مثبتی هم بر روح شما و هم بر فضای خانه داشته باشند. با رنگ ها رابطه دوستانه بر قرار کنید تا از لبخند رنگی در دکوراسیون خانه خود لذت ببرید. برای رسیدن به چنین فضایی با پویانو همراه باشید:

رنگ در دکوراسیون دارای قدرت بسیار بالایی است

  • ایجاد لبخند رنگی در دکوراسیون خانه را از درب ورودی آغاز کنید

اولین تاثیری که یک درب ورودی رنگ پریده می تواند ایجاد کند، این است که تاثیر استقبال کننده خانه را کاهش می دهد. برای ایجاد فضایی خندان در محیط خانه، کار را با تغییر رنگ جزئیات معماری خانه، یعنی رنگ درب و پنجره ها آغاز کنید. نقطه ورود خانه، بازتابی از شما و نمادی از تفاوت خانه شما با خانه های دیگر است. به همین دلیل، به غیر از رنگ بژ، می توانید از هر رنگ دیگری برای درب ورودی خانه استفاده کنید.

ایجاد لبخند رنگی در دکوراسیون خانه را از درب ورودی آغاز کنید

برای اقدام به چنین کاری، 2 توصیه کاربردی وجود دارد:

  1. اگر فرد شهر نشینی با روحیه شاد، نترس و اهل مهمانی هستید، می توانید درب ورودی خانه را به رنگ های زنده و در عین حال شاد مانند زرد خورشیدی و قرمز اناری، رنگ آمیزی کنید.
  2. اگر به زندگی طبیعی و اولیه روستایی علاقه مند هستید، رنگ های آرام و سنگینی مانند سبز زیتونی و آبی نفتی انتخاب های مناسبی خواهند بود.

درب ورودی خانه را به رنگ های زنده و در عین حال شاد مانند زرد خورشیدی و قرمز اناری، رنگ آمیزی کنید.

  • برای خانه کوکتل رنگ آماده کنید

غذا ها، نوشیدنی ها، لباس ها و هر آن چه که بیشتر از همه دوست دارید، همگی شخصیت شما را معرفی کرده و در مورد این که چه سبک زندگی ای دارید اطلاعاتی را به افراد مقابل شما می دهند. در دکوراسیون نیز این موضوع صدق می کند. جذاب ترین بخش طراحی داخلی، پیدا کردن رنگ های مناسب است که بازتابی از فضای موجود باشد. خود را در مکانی تصور کنید که کوکتل های رنگارنگی در آن وجود دارند. همان طور که در انتخاب طعم به فردی که کوکتل ها را آماده کرده است اطمینان می کنید، در انتخاب رنگ برای طراحی داخلی محیط زندگی خود نیز به متخصصان اعتماد کنید.

برای خانه کوکتل رنگ آماده کنید

در واقع تمام ترکیب رنگی هایی که در ذهن شما وجود دارند، از هر آن چه در طول عمر خود مشاهده کرده اید تغذیه کرده و شکل می گیرند. نمی توانید هر آن چه را که دوست دارید همیشه در کنار خود داشته باشید. بهترین کار این است که به عکس هایی که در طول سال ها گرفته اید نگاهی بیندازید. آن چه را که می پسندید جدا کرده و به این موضوع توجه کنید که چی چیزی بیشتر بر روی شما تاثیر می گذارد. مجله ها و کاتالوگ های دکوراسیون داخلی را بررسی کرده و با ترکیب کردن تمام چیز هایی که مورد پسند شما هستند، یک مود برد تهیه کنید. با این روش می توانید پالت رنگی خود را آماده کرده و مشغول به طراحی خانه شوید.

با ترکیب کردن تمام چیز هایی که مورد پسند شما هستند، یک مود برد تهیه کنید.

  • رنگ زرد و سبز ، لبخند رنگی در دکوراسیون

زمانی که رنگ زرد که رنگ تابستان است در مکان های بسته مورد استفاده قرار می گیرد، به آن مکان زندگی و لذت بخشیده و فضایی خندان در آن ایجاد می کند. برای این که رنگ زرد را کمی آرام تر کنید می توانید از رنگ های سبز، سفید و آبی در کنار آن استفاده کنید.

پیشنهاد های کاربردی:

  1. اگر رنگ های قرمز، سبز و آبی درخشان را در کنار زرد به کار ببرید، ظاهر معمولی فضا از بین رفته و افکت های قابل توجهی ایجاد خواهند شد.

ظاهر معمولی فضا از بین رفته و افکت های قابل توجهی ایجاد خواهند شد

  1. زمانی که چنین رنگ های درخشانی را به کار می برید، با استفاده از یک مبل، فرش و یا کاغذ دیواری سیاه رنگ می توانید یک پس زمینه مناسب ایجاد کرده و باعث انفجار رنگ ها شوید.

با استفاده از یک مبل، فرش و یا کاغذ دیواری سیاه رنگ می توانید یک پس زمینه مناسب ایجاد کرده و باعث انفجار رنگ ها شوید.

  1. نیازی به اغراق نیست. می توانید از رنگ زرد فقط در اکسسوار ها استفاده کنید. برای مثال تنها یک گلدان زرد رنگ با گل هایی زرد و برگ های سبز برای ایجاد چنین فضایی کافی خواهد بود.

. می توانید از رنگ زرد فقط در اکسسوار ها استفاده کنید.

رنگ زرد همراه با رنگ های دیگر مانند سبز، از محبوب ترین ترکیب رنگی ها در سبک رترو به شمار می رود. گاهی رنگ نارنجی نیز می تواند این ترکیب رنگی را همراهی کند. زمانی که می خواهید از این ترکیب رنگی ها استفاده کنید، سعی کنید تا جای ممکن سطوح چوبی را نیز به کار ببرید.

رنگ زرد همراه با رنگ های دیگر مانند سبز، از محبوب ترین ترکیب رنگی ها در سبک رترو به شمار می رود.

  • صورتی و زرد ، لبخند رنگی در دکوراسیون خانه

استفاده از این ترکیب رنگی درست مانند این است که در سواحل اسپانیا هستید. رنگ زرد درخشان خورشید در اطراف و خانه های صورتی رنگی که در دید شما قرار دارند و شما با روحیه ای شاد و پر انرژی… این ترکیب رنگی پر انرژی، علاوه بر گرمای سواحل مدیترانه، فضای رمانتیک آن را نیز به خانه شما می آورد.

صورتی و زرد ، لبخند رنگی در دکوراسیون خانه

پیشنهاد های کاربردی:

  1. این ترکیب رنگی متفاوت را می توان در درجه های مختلفی به کار برد. با رنگ صورتی براق فضایی کودکانه تر و با طیف های مات تر و آرام تر رنگ صورتی به فضایی سنگین تر و با وقار دست پیدا خواهید کرد.

با طیف های مات تر و آرام تر رنگ صورتی به فضایی سنگین تر و با وقار دست پیدا خواهید کرد.

  1. برای این که پالت رنگی را به تعادل بیشتری برسانید، از طرح های خطی، هندسی و گرافیکی در کنار رنگ ها استفاده کنید.

از طرح های خطی، هندسی و گرافیکی در کنار رنگ ها استفاده کنید.

  1. برای این که رنگ صورتی بیش از اندازه بر روی محیط غلبه نداشته باشید، بهتر است رنگ زمینه را به رنگ سفید انتخاب کرده و رنگ صورتی را تنها بر روی اکسسوار ها و پارچه ها به کار ببرید.

رنگ صورتی را تنها بر روی اکسسوار ها و پارچه ها به کار ببرید.

به جای این که تنها بر روی دو رنگ تمرکز کنید، بهتر است که سبک ترکیبی تری را به کار ببرید. با کنار هم قرار دادن چندین رنگ می توانید به فضایی شاد تر و خندان تر دست پیدا کنید.

به جای این که تنها بر روی دو رنگ تمرکز کنید، بهتر است که سبک ترکیبی تری را به کار ببرید.

  • رنگ آبی و سبز

زمانی که می خواهید رنگ ها را برای طراحی محیط زندگی خود انتخاب کنید بهتر است که یک تم و موضوع را برای خود مشخص کنید. برای مثال ترکیب دو رنگ آبی و سبز در واقع بازتابی از طبیعت است؛ آبی رنگ دریا و آسمان و سبز رنگ جنگل و درختان… با استفاده از این ترکیب زیبا می توانید در خانه شهری خود، حسی از حضور در طبیعت را به نمایش بگذارید. به همین راحتی به یک پالت رنگی زیبا و یک تم برای دکوراسیون دست پیدا خواهید کرد.

حسی از حضور در طبیعت را به نمایش بگذارید

پیشنهاد های کاربردی:

  1. اگر ترکیب رنگ های سبز و آبی را برای زمین و دیوار ها در نظر بگیرید، می توانید با انتخاب مبلمان و اکسسوار های چوبی، تم طبیعت را تقویت کرده و به فضایی قابل توجه و زیبا دست پیدا کنید.

ا انتخاب مبلمان و اکسسوار های چوبی، تم طبیعت را تقویت کنید

  1. با کاربرد طیف های مناسب این دو رنگ و بر روی سطوح محدود، می توانید به فضایی طبیعی تر و دلنشین تر دست پیدا کنید.

بهتر است که تنها یکی از رنگ ها را بر روی سطوح بزرگ تری مانند کاناپه و صندلی ها به کار ببرید

  1. در خانه هایی که دارای متراژ کوچکی هستند، بهتر است که تنها یکی از رنگ ها را بر روی سطوح بزرگ تری مانند کاناپه و صندلی ها به کار ببرید و رنگ دیگر را تنها در اکسسوار ها مورد استفاده قرار دهید.

بهتر است که تنها یکی از رنگ ها را بر روی سطوح بزرگ تری مانند کاناپه و صندلی ها به کار ببرید

یکی از بهترین رنگ ها برای ترکیب با این دو رنگ، رنگ طوسی است. با شکستن شدت رنگ ها توسط رنگ طوسی می توانید به تعادل بیشتری دست پیدا کنید.

با شکستن شدت رنگ ها توسط رنگ طوسی می توانید به تعادل بیشتری دست پیدا کنید

  • رنگ قرمز و لاجوردی

مطمئنا رنگ غذای مورد علاقه تان نیز شما را تحت تأثیر قرار می دهد. برای مثال توت فرنگی، درست در فصل خود با رنگ قرمز و زیبایی که دارد به خانه انرژي بیشتری می بخشد.

توت فرنگی، درست در فصل خود با رنگ قرمز و زیبایی که دارد به خانه انرژي بیشتری می بخشد.

پیشنهاد های کاربردی:

  1. بهترین رنگی که می تواند رنگ قدرتمند و حاکم قرمز را همراهی کند، رنگ لاجوردی است. به همین دلیل در کنار و یا پشت هر وسیله قرمز رنگ، یک وسیله لاجوردی قرار دهید.

بهترین رنگی که می تواند رنگ قدرتمند و حاکم قرمز را همراهی کند، رنگ لاجوردی است

  1. نقوش زیگ زاگی، خطی و نقطه ای، بهترین طرح ها برای ترکیب با رنگ قرمز و لاجوردی به شمار می روند.

نقوش زیگ زاگی، خطی و نقطه ای، بهترین طرح ها برای ترکیب با رنگ قرمز و لاجوردی به شمار می روند.

  1. با ترکیب رنگ سفید به این دو رنگ می توانید تعادل بیشتری را در محیط زندگی خود ایجاد کنید.

ترکیب رنگ سفید با رنگ ها

هیچ گاه قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید و با استفاده از رنگ ها احساس و انرژی که به دنبال آن هستید را در محیط زندگی خود به نمایش بگذارید. یک خانه که به رنگ ها لبخند بزند، شما را نیز به وجد خواهد آورد.

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو