قفسه بندی و طراحی داخلی فرش فروشی

قفسه بندی و طراحی داخلی فرش فروشی

قفسه بندی و طراحی داخلی فرش فروشی

فرش، یکی از بزرگ ترین صنایع کشور ما ایران است. فرش های ایرانی در داخل و خارج کشور از محبوبیت خیلی زیادی برخوردار هستند و مشتری های زیادی به فروشگاه های فرش مراجعه می نمایند. به همین سبب، دکوراسیون و چیدمان فضا تاثیر قابل توجهی روی دیده شدن فرش توسط مشتریان خواهد داشت و فروشگاهی که صاحبش به دکوراسیون و طراحی داخلی توجه نموده باشد، می تواند در این صنعت پر رونق و درعین حال مهم، جایگاه ویژه ای برای خود پیدا کند. اگر شما نیز مایل هستید به عنوان یک فعال در این کسب و کار، طراحی داخلی فرش فروشی خود را به بهترین نحو انجام دهید، تا پایان این مطلب با پویانو همراه باشید.

طراحی داخلی فرش فروشی باید به نحوی صورت گیرد که شوروم مناسبی برای مشتریان ایجاد کند. نکته ی مهمی که در رابطه با طراحی داخلی فروشگاه های فرش کم تر مورد قرارگرفته است، سادگی و پرهیز از پیچیدگی می باشد. خریداران باید بتوانند با حوصله و دقت، فرش های موجود را مشاهده و بررسی کرده و گزینه مورد نظر خود را با آگاهی کامل از ابعاد، قیمت، تراکم و غیره خریداری نمایند. در ادامه به چندین نکته اشاره خواهد شدکه به شما کمک می کنند به راحتی، دکوراسیونی مناسب برای فروشگاه فرش خود ایجاد کنید.

طراحی ورودی و ویترین به صورت جذاب، نکته بسیار مهمی می باشد که نباید در طراحی هیچ فروشگاهی از آن غافل شد، چرا که این بخش ها، دیدگاه اولیه مشتریان را نسبت به فروشگاه شکل می دهند و ایجاد حس مثبت نسب به فرش ها و اطمینان در رابطه با خرید از فروشگاه تاثیر زیادی دارند.

جهت این که فضا شلوغ نشود و فرش ها و قالیچه ها بهتر جلوه کنند و در نظر مشتریان جذاب و زیبا به نظر برسند، پیشنهاد می شود از رنگ های خنثی و ملایم به عنوان پس زمینه دیوارها استفاده کنید. با اجرای این تکنیک، فرش های شما جلوه بیشتری پیدا خواهند کرد.

برای این که مشتریان قادر باشند رنگ واقعی فرش ها را مشاهده کنند و نسبت به خرید خود اطمینان کافی داشته باشند، بایستی نورپردازی صحیح اجرا شود. به کار بردن نورهای متمرکز روی فرش ها و نورهای محیطی جهت تامین روشنایی فضا راهکار مناسبی می باشد. در ضمن، به این نکته هم توجه کنید که باید نورهای دارای رنگ مناسب را به کار برد و توازن را در نورپردازی فروشگاه رعایت نمود.

از نظر برخی افراد، وجود مبلمان ، گلدان و اکسسوری ها در فرش فروشی لزومی ندارد، ولی دکوراسیون مناسب می تواند در ذهن مشتریان شما دیدگاه خوبی ایجاد کند. برای راحت تر بودن حرکت فرش ها روی سطح زمین، بهتر است از کفپوشی مناسب استفاده شود. چیدمان مناسب و صحیح موکت، فرش، قالیچه و غیره با توجه به سبک و رنگ، سبب می شود مشتری ها راحت تر به انتخاب بپردازند.

به طور کلی، برخی فرش ها روی دیوار و برخی روی زمین و روی هم قرار می گیرند. نکته مهم در این چیدمان، این است که مشتری قادر باشد به راحتی فرش ها را ببیند و با محدودیت دسترسی مواجه نباشد. آویزان کردن فرش ها به سقف، ایده بسیار جالبی است که کمک می کند مشتری ها به راحتی آن ها را ورق زده و همه جزئیات را به سادگی مشاهده کنند.

اگر شما در فروشگاه خود فرش های مرغوبی دارید که می خواهید از دیگر فرش ها مجزا به نظر برسند، پیشنهاد ما این است که محل مخصوصی برای قرار دادن آن ها در نظر بگیرید. فرش های جدیدتر خود را همیشه در محلی قرار دهید که در معرض دید مشتری ها باشند. از آلبوم های کوچک و نمونه ها نیز می توانید برای معرفی فرش ها به مشتری ها استفاده کنید.

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو